Äänenvaimentimen teko

Deegan|
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
klöövi
Liittynyt:
24.10.2007 23:12

ViestiKirjoittanut Deegan| » 27.10.2007 5:07

Imuäänillä saadaan mopon äänet matalemmiks tai vaikka äänenvaimenninta vaihtamalla. Onhan niitä muitakin keinoja tietty.
Rokkis_83
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
26.8.2007 18:49

ViestiKirjoittanut Rokkis_83 » 27.10.2007 10:21

IR kirjoitti:
ManaBoi92 kirjoitti:Miten voi tehä sellasseen ihan pyöreen änkän?


Pyörä keksittiin 2000v vuotta aikaa, joillekki näyttää vieläkin tuottavan ongelmia :D....


Itse asiassa 400 vuotta sitten kaksoisvirtain maassa :D
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 27.10.2007 10:30

>MetraKit< kirjoitti:Miten sais 2T putkest matalat äänet vai saako siitä ees mataalii äänii? Ei tartte hiljaset olla kunha on matalat ;)


No imuääniä tosiaan voi muokata ja sitte uuden pitemmän änkän teko ja täyttö hyvillä villoilla laskee kummasti.
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
MiGG_
Liittynyt:
1.9.2007 11:38

ViestiKirjoittanut MiGG_ » 27.10.2007 14:52

Nicsu kirjoitti:
>MetraKit< kirjoitti:Miten sais 2T putkest matalat äänet vai saako siitä ees mataalii äänii? Ei tartte hiljaset olla kunha on matalat ;)


No imuääniä tosiaan voi muokata ja sitte uuden pitemmän änkän teko ja täyttö hyvillä villoilla laskee kummasti.

Hyvä ja kiitti vinkeist. Aattelin joskus tehä oman änkän sitte ku on aikaa ja jos pääsein kaverin hallille tekee sitä vaik kesäl ;)
jlssi
Liittynyt:
24.10.2007 21:30

ViestiKirjoittanut jlssi » 27.10.2007 16:44

oon tekemässä monkiin äänenvaimenninta niin tartteeko siihen periaatteessa 3 putkea se äänenvaimennin(eli se pönttö),väliputki ja reikäputki?
http://www.vimeo.com/7071971
SvFi
Paikkakunta:
Stockholm
Liittynyt:
21.10.2007 0:53

ViestiKirjoittanut SvFi » 27.10.2007 21:15

Silleen miten mä oon ymmärtänyt, niin sä voit käyttää siinä sitä väliputkea? Itse en ollut ajatellut sitä laittaa, sanokaa ihmees jos se on tarpeellinen :) Muuten voi mennä koko äänenvaimennin pilalle..

Eli miten itse olen ymmärtänyt
- Isompaa putkea, oikean pituista, tästä tulee tämä 'pönttö'
- Metalliverkkoa ajattelin vääntää aika tiheeksi, eli tämä olisi verkkoputki
- Vaimenninvillaa/teräsvillaa/palovillaa sinne sisälle aika paljon, ei nyt kuitenkaan ängetä sinne sitä, mutta silleen sopivasti ;)
- Sitte päädyt laitetaan kiinni jotenkin, kukin laittaa ne omalla tavalla. Tiiviit päädyt ois ihan hyvät :)
- Ja sitten pakoputkeen kiinni jotenkin.

Tuollalailla pitäisi tulla ihan ok änkkä?
juhq
Paikkakunta:
Hankasalmi
Liittynyt:
27.4.2005 22:01

ViestiKirjoittanut juhq » 27.10.2007 21:26

SellYourSoul.90 kirjoitti:
Veli-Vihannes kirjoitti:
SellYourSoul.90 kirjoitti:
Veli-Vihannes kirjoitti:Jos tavoittelee 4-t mopossa matalia ääniä, kannattaako laittaa teräsvillaa vai vaimenninvillaa pöntön sisään? HUOM. matalat, ei hiljaiset ;)


Isoja (about 8mm) reikiä paljon sopivan kokoseen sisäputkeen, vaimenninvillaa, tai kivivillaa suosittelisin kyllä käyttää..


No minkälaiset äänet tulisi teräsvillan kanssa? Sitä olisi vain näppärä laittaa änkkään kun se ei pala..


Kyllähän silläkin voit koittaa, mutta ei mulla ainakaan oo tuo kivivilla, jota oon käyttäny joka änkässä, oo kärähtäny muutaku hitsauksen aikana.. :D

Sain änkän tehtyä ja asennettua.. :D
-> http://www.motot.net/galleria/showphoto ... oto=245854
Vaimentaa hyvin (y) sisäputki 3,5mm seinämäistä, täynnä 5,5mm, 6mm ja 6,5mm reikiä, ja villana kivivillaa.. Päädyt sorvattua alumiinia, popniiteillä kiinni ja päälliputki 65mm halkasijaista ilmastointiputkea. :D:D

Turhaa pätöä: teräsvilla nimenomaan palaa ja kivivilla sulaa, ei pala. ;) Kannattaa sorvin metallilastuja laittaa tiiviisti sinne änäriin, sentään kestävät.
"Urheilu ilman moottoreita on aika vaatimatonta."
- Eki Mustakari
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 28.10.2007 11:59

juhq kirjoitti:Turhaa pätöä: teräsvilla nimenomaan palaa ja kivivilla sulaa, ei pala. ;) Kannattaa sorvin metallilastuja laittaa tiiviisti sinne änäriin, sentään kestävät.


Mutta mahtaako hiljentää ääntä ollenkaan? Ei toki palanut villakaan, mutta, mutta...
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 28.10.2007 12:25

Miten vitussa te saatte teräsvillan palamaan? :D
JokkePBR
Paikkakunta:
Pertteli
Liittynyt:
24.3.2007 20:42

ViestiKirjoittanut JokkePBR » 28.10.2007 12:32

Atech kirjoitti:Miten vitussa te saatte teräsvillan palamaan? :D
jaa-a sitä määki täs ihmettelin
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 28.10.2007 15:49

Nicsu kirjoitti:
juhq kirjoitti:Turhaa pätöä: teräsvilla nimenomaan palaa ja kivivilla sulaa, ei pala. ;) Kannattaa sorvin metallilastuja laittaa tiiviisti sinne änäriin, sentään kestävät.


Mutta mahtaako hiljentää ääntä ollenkaan? Ei toki palanut villakaan, mutta, mutta...


Ja sitte onki kiva ku menevät siitä putken reijistä sisää ja putkeen takasi ja sylinteriin. :)
Ja kyllä se kivivillakin palaa kunha on vaa 2t öljyissä ja antaa toholla liekkiä.. :D Mutta ei se siellä putkessa ala palamaan, ellei sulla oo änkkä pakolaipassa kiinni..


Atech kirjoitti:Miten vitussa te saatte teräsvillan palamaan? :D


En tajua itsekkään, jokaine änkkä mitä oon tehny, oon käyttäny tota villaa, ja mistään ei oo villat kärähtäny, paitsi niistä kohti mistä on hitsailtu.. (Päätyjä kii, kiinnikkeitä yms..)
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
jlssi
Liittynyt:
24.10.2007 21:30

ViestiKirjoittanut jlssi » 30.10.2007 10:25

kannatteeko laittaa paljon vai vähän villaa omatekoseen änäriin että tulee hyvät äänet?
http://www.vimeo.com/7071971
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 30.10.2007 11:44

Jolssi kirjoitti:kannatteeko laittaa paljon vai vähän villaa omatekoseen änäriin että tulee hyvät äänet?


No mitä ny sitte meinaat "hyvillä äänillä".. Jos haluat hiljaset äänet niin tee änkästä pitkä ja laita villaa aika huokoisesti ja vain pienet reijät ettei pala niin nopeeta.
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 30.10.2007 20:47

Nicsu kirjoitti:
Jolssi kirjoitti:kannatteeko laittaa paljon vai vähän villaa omatekoseen änäriin että tulee hyvät äänet?


No mitä ny sitte meinaat "hyvillä äänillä".. Jos haluat hiljaset äänet niin tee änkästä pitkä ja laita villaa aika huokoisesti ja vain pienet reijät ettei pala niin nopeeta.


Mulla ainakaan ei oo villat palanu vaikka käytän miltei aina about 8mm reikiä ja PALJON! :D Villaa pistetään sopivasti.. Ei tiukaks, ei löysäks, vaan sopivasti ;D
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 30.10.2007 20:52

No varmaan vähän riippuu siitänkin, kuinka kuumat kaasut tulee koneesta :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista