Kierroslukumittarit

SV
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
12.4.2007 11:32

ViestiKirjoittanut SV » 17.7.2009 14:29

Ookkei niin olin järkeillytkin, täytyy kattoo miten sen sitten laittaa niihin johtoihin kiinni.
Jumatuse
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
5.10.2008 13:44

ViestiKirjoittanut Jumatuse » 17.7.2009 23:49

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16954
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17526

Tuossa muutama halpa kierroslukumittari. Huom! Ei postikuluja. :)

Itse ajattelin joskus alemmasta tehdä. Johdot ilmeisesti kaksi johtoa johonkin mistä tulee virtaa, yksi maahan ja yksi johonkin cdi-boksin johtoon, mutta mihin? Samaan kuin rajoitin? Tuleeko valoille tasavirtaa, kun tuo sellaista näyttää haluavan. Vai onko edes vaikutusta millaista virtaa saa?
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 11.8.2009 18:23

itselläni lähtee gileran kiekka mittarista 2 johtoa... kuuluisiko olla 3? no mutta mihin nuo johdot kuuluvat. olis mukava laittaa se kuntoon :)
keskiö
Pyörä:
Suzuki pv vm-89
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
12.8.2009 18:19

ViestiKirjoittanut keskiö » 12.8.2009 22:18

Mahtaiskohan pv:seen saada viritettyä jonkunnäkösen kierroslukumittarin? Jos saa, onko helppo asentaa ym..
tunman
Pyörä:
Yamaha Tzr 125, Talvimopo Tunturi hopper...
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.10.2008 21:53

ViestiKirjoittanut tunman » 12.8.2009 22:45

Saa viriteltyä, katsoppas tuolta ----> http://www.suzuki-pv.tk/ ja sieltä rakennus ja kierroslukumittari ;)
Talviprojektina Yamaha Tzr vm.92. Galleriasta voipi edistystä seurailla ----> Klik!
keskiö
Pyörä:
Suzuki pv vm-89
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
12.8.2009 18:19

ViestiKirjoittanut keskiö » 12.8.2009 22:55

tunman kirjoitti:Saa viriteltyä, katsoppas tuolta ----> http://www.suzuki-pv.tk/ ja sieltä rakennus ja kierroslukumittari ;)

Kiitokset! Aika monimutkaiselta näyttää :/
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 13.8.2009 19:29

Voiko Dieselin koneelle tarkoitettua kiekkamittaria kärjelliseen sytytykseen?
Diesel ottaa lukemansa laturilta, eli pappiksessa johto tulppajohtoon ajaisi sama asian?
Lulz
Liittynyt:
13.8.2009 22:13

ViestiKirjoittanut Lulz » 13.8.2009 22:17

Saakos tuohon X-raceen kierroslukumittaria asennettua? Vaikka Xtreme SM:n mittaria?
tunman
Pyörä:
Yamaha Tzr 125, Talvimopo Tunturi hopper...
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.10.2008 21:53

ViestiKirjoittanut tunman » 13.8.2009 23:02

Krg kirjoitti:Voiko Dieselin koneelle tarkoitettua kiekkamittaria kärjelliseen sytytykseen?
Diesel ottaa lukemansa laturilta, eli pappiksessa johto tulppajohtoon ajaisi sama asian?

Muistaakseni tästä oli puhetta tällä foorumilla aikaisemmin ja ainakin väitettiin että ei toimisi :)
Talviprojektina Yamaha Tzr vm.92. Galleriasta voipi edistystä seurailla ----> Klik!
Pappis79
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.8.2008 16:24

ViestiKirjoittanut Pappis79 » 14.8.2009 6:19

Krg kirjoitti:Voiko Dieselin koneelle tarkoitettua kiekkamittaria kärjelliseen sytytykseen?
Diesel ottaa lukemansa laturilta, eli pappiksessa johto tulppajohtoon ajaisi sama asian?


Dieselin mittarin toimintaperiaate on hieman erilainen. Mopon koneessa tieto mittarille otetaan puolasta lähtevältä johdolta. Tästä siis saadaan pulssi, jonka mittari tarvitsee. Dieselissähän ei sytytystä ole joten kierrokset luetaan usein laturilta tai sitten erillisellä tunnistimella kampuran päästä. Loppujen lopuksi Dieselin mittarin asentaminen mihin tahansa bensavehkeeseen on aika turhaa touhua, kun myös bensalaitteisiin on saatavana mittareita.
Jumatuse
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
5.10.2008 13:44

ViestiKirjoittanut Jumatuse » 14.8.2009 13:16

Siis kuuluisiko sen ottaa se pulssi tulpanjohdon läpikin? Jos kietoo vain siihen? :nolo:
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 14.8.2009 14:18

Pappis79 kirjoitti:
Krg kirjoitti:Voiko Dieselin koneelle tarkoitettua kiekkamittaria kärjelliseen sytytykseen?
Diesel ottaa lukemansa laturilta, eli pappiksessa johto tulppajohtoon ajaisi sama asian?


Dieselin mittarin toimintaperiaate on hieman erilainen. Mopon koneessa tieto mittarille otetaan puolasta lähtevältä johdolta. Tästä siis saadaan pulssi, jonka mittari tarvitsee. Dieselissähän ei sytytystä ole joten kierrokset luetaan usein laturilta tai sitten erillisellä tunnistimella kampuran päästä. Loppujen lopuksi Dieselin mittarin asentaminen mihin tahansa bensavehkeeseen on aika turhaa touhua, kun myös bensalaitteisiin on saatavana mittareita.

Ok, eli derbistä voi ottaa tunaan kiekkamittarin? (kärjettömästä kärjelliseen)
Pappis79
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.8.2008 16:24

ViestiKirjoittanut Pappis79 » 14.8.2009 15:14

Jumatuse kirjoitti:Siis kuuluisiko sen ottaa se pulssi tulpanjohdon läpikin? Jos kietoo vain siihen? :nolo:


Tulpanjohtoon sitä ei laiteta. Joku puolalta lähtevä johto se on, mutta ei ole tarkempaa tietoa moposta niin paha sanoa mikä. Tuskin osaisin sanoa vaikka tietäisinkin. Siis ihan liitos pitää tehdä, ei kietomiset riitä...
Jumatuse
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
5.10.2008 13:44

ViestiKirjoittanut Jumatuse » 14.8.2009 21:29

^ Jossain mikroauton mittarissa oli riittänyt, mutta nyt löydettiin oikea johto. Ainakin DERBEISSÄ VIHREÄÄN cdi-boksin johtoon. Koitan omaan betaan tässä joskus. Mittari näytti oikein, kun tausta oli kerrottu kahdella ja sylinteri määrä oli kahdeksassa eikä neljässä? :o Vai kuuluko ollakkin kahdeksassa?
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46

ViestiKirjoittanut elr » 19.8.2009 16:27

mistä tommosii Stage 6 kierroslukumittareita saa ja saako semmosen laitettuu derbi x raceen?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista