Kierroslukumittarit

Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 29.7.2008 21:39

-olsku- kirjoitti:pystyykö kierroslukumittaria tekemään itse?? Jos joku tietää yhtään niin olisi apua!


Jos pitää tulla tänne tuota kysymään niin voisin väittää että kannattaa ostaa suosiolla kaupasta. :roll:
Jeejee
huikkoster
Pyörä:
Tunturi Supersport -82
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
5.7.2007 12:52

ViestiKirjoittanut huikkoster » 29.7.2008 22:06

Kiinnostaisi kyllä itseäkin tietää että miten nuo kierroslukumittarit toimii. :nörtti:
Tunturi: Ainoa oikea kesämopo, ja miksei talvimopokin ;D
http://www.tunturi.arkku.net/forum/index.php
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 29.7.2008 22:23

Kirjastoon ja selaamaan autoalan sähköoppia. Ei tänne kannata kenenkään samaa tekstiä tarinoida.
huikkoster
Pyörä:
Tunturi Supersport -82
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
5.7.2007 12:52

ViestiKirjoittanut huikkoster » 29.7.2008 22:50

Eikös nettifoorumeiden päätehtävä ole jakaa tuota tietoa ettei aina tarvitse mennä kirjastoon tunneiks lukemaan. Googlea olen tutkinut, ja löytänyt volttimittariin perustuvan kiekkamittarin http://frost.daug.net/kierroslukumittari.php
Mitäs luulette, onko järkee vai ei?
Tunturi: Ainoa oikea kesämopo, ja miksei talvimopokin ;D
http://www.tunturi.arkku.net/forum/index.php
PoikaneV
Pyörä:
Suzuki PV -89 ja Gilera RCR -06
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
28.5.2008 0:24

ViestiKirjoittanut PoikaneV » 30.7.2008 4:03

Oisko jotain ohjeita miten PV:een sais tehtyä kierroslukumittarin tai miten saisi tähän ( -> Click ) modattua tämmöisen ( -> Click ) pylväsledinäytön ja vielä niin että 1 sarake on 1000 rpm?

Plan B: 2 tuommoista pylväsledinäyttöä ja että yksi sarake vastaisi 500 rpm.
"that's what you get when you party naked"
[Moksu]
Pyörä:
Helkama AxU
Paikkakunta:
Toholampi
Liittynyt:
10.1.2007 20:34

ViestiKirjoittanut [Moksu] » 1.8.2008 11:02

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=67&t=48465%20

Voi sitä hakuaki käyttää.
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
PoikaneV
Pyörä:
Suzuki PV -89 ja Gilera RCR -06
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
28.5.2008 0:24

ViestiKirjoittanut PoikaneV » 3.8.2008 16:50

Tuo on ollut tiedossa jo, siksi lihavoin tuon "tehtyä". Mutta taitaa jäädä mittarin teko kun taitaa olla liian hankalaa minulle ja enkä halua mitään bilteman rumaa mittaria tai mitään muutakaan analogista. :P
"that's what you get when you party naked"
HG terrorist
Liittynyt:
24.8.2008 21:02

ViestiKirjoittanut HG terrorist » 11.9.2008 0:39

mitä pitää vaihtaa bilteman mittarii et se näyttäis mopos oikein
kattokaa galleriasta mitä myy.paljon osia myynnissä
myydään 05 pösö osina
myydään rieju rrx 03 osina
yamahats125
Pyörä:
Yamaha dt150 BIG
Liittynyt:
5.2.2008 12:41

ViestiKirjoittanut yamahats125 » 11.9.2008 12:56

HG terrorist kirjoitti:mitä pitää vaihtaa bilteman mittarii et se näyttäis mopos oikein

Mun mielestä paras tapa on vaihtaa tausta.kyl sen saa jotenkin mittarin vastuksia muuttamalla mut en tiedä siitä sen enempää.ja eikös se vastusten muuton jälkeen se mittarin neula pompi jotenkin oudosti?
yamahats125
Pyörä:
Yamaha dt150 BIG
Liittynyt:
5.2.2008 12:41

ViestiKirjoittanut yamahats125 » 11.9.2008 12:59

huikkoster kirjoitti:Eikös nettifoorumeiden päätehtävä ole jakaa tuota tietoa ettei aina tarvitse mennä kirjastoon tunneiks lukemaan. Googlea olen tutkinut, ja löytänyt volttimittariin perustuvan kiekkamittarin http://frost.daug.net/kierroslukumittari.php
Mitäs luulette, onko järkee vai ei?

Tuota minäkin eilen mietin.meinasin ite sitä jossain vaiheessa kokeilla mutta jos joku muu kerkiää ensin niin kertokaa mullekkin
HG terrorist
Liittynyt:
24.8.2008 21:02

ViestiKirjoittanut HG terrorist » 11.9.2008 17:58

kysyinkii ihmisilt ketkä tietää tosta vastusten vaihdosta ku tuol aikasemmin oli juttuu ku joku oli vaihtan ja se viisari hyppii siihe tahtii ku kierroksetkii
kattokaa galleriasta mitä myy.paljon osia myynnissä
myydään 05 pösö osina
myydään rieju rrx 03 osina
meemeli
Pyörä:
Yamaha Virago -98, Honda Z50J -80, Suzuki RG 125 Gamma
Paikkakunta:
Tuuri
Liittynyt:
10.2.2008 16:38

ViestiKirjoittanut meemeli » 1.10.2008 16:20

Hei eikös noide kaikkie pitäs mennä suoraa mankii?
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 1.10.2008 21:54

meemeli kirjoitti:Hei eikös noide kaikkie pitäs mennä suoraa mankii?


Terve, ja heipähei. Minä olen niksi-Vihannes ja nyt kerron sinulle, että joudut likaamaan kätesi saadaksesi mittarin näyttämään oikeaa lukeamaa ja kytkettyä/kiinnitettyä sen oikein.
Jeejee
meemeli
Pyörä:
Yamaha Virago -98, Honda Z50J -80, Suzuki RG 125 Gamma
Paikkakunta:
Tuuri
Liittynyt:
10.2.2008 16:38

ViestiKirjoittanut meemeli » 5.10.2008 22:02

Veli-Vihannes kirjoitti:
meemeli kirjoitti:Hei eikös noide kaikkie pitäs mennä suoraa mankii?


Terve, ja heipähei. Minä olen Vihannes ja nyt kerron sinulle, että joudut likaamaan kätesi saadaksesi mittarin näyttämään oikeaa lukeamaa ja kytkettyä/kiinnitettyä sen oikein.


no ole vaikka mikä mutta saaha sitä värkätä jne, mutta miten sen sitte sais
Vili-Vehannes kirjoitti:kytkettyä/kiinnitettyä sen oikein.
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 6.10.2008 20:47

Tuli vähän epäselvästi; autojen kierroslukumittarit näyttävät puolet liikaa, jolloin paras tapa korjata tämä vika on ottaa mittarin numerotausta irti, skannata se tietokoneella(=saat oikean kokoisen pohjan), muuttaa kuvanmuokkausohjelmalla mitta-asteikon puolet pienemmäksi(samalla voit lisätä taustaan vaikka kivan kukan tai pörriäisen) ja sitten asentaa mittari. Mittarin johdotuksien ohje selvinnee Tietopankin astikkelista, joka käsittelee Bilteman kierroslukumittarin asentamista. Mittarin sijoittaminen jää oman toteutuksen varaan,voit laittaa sen vaikka lampun viereen, päälle, alle..
Jeejee

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista