Kierroslukumittarit

Tuge
Paikkakunta:
Vihanti
Liittynyt:
2.4.2002 10:28

ViestiKirjoittanut Tuge » 17.10.2006 12:53

Leppizz kirjoitti: kiekkimittarin asensin niin että kiersin sen vihreän johdon sytystulpan johtoon


Kiersit siis sen johdon vain siihen tulpanjohdon eristeen päälle vai? Ite ole ajatellu kokeilla samaa kun mittari ei ala toimiin kun on kytketty puolalle menevään johtoon.
Pappatunturi 1969
Tunturi Tiger Aqua 1988
Solifer SM 75cc 1980
Jawa CZ 175 1959
Yamaha YZF 1000R Thunderace 1999
Kawasaki Z750s 2006
Leppizz
Pyörä:
peugeot speedfight I
Paikkakunta:
kälviä city
Liittynyt:
12.8.2005 17:38

ViestiKirjoittanut Leppizz » 17.10.2006 17:02

Tuge kirjoitti:
Leppizz kirjoitti: kiekkimittarin asensin niin että kiersin sen vihreän johdon sytystulpan johtoon


Kiersit siis sen johdon vain siihen tulpanjohdon eristeen päälle vai? Ite ole ajatellu kokeilla samaa kun mittari ei ala toimiin kun on kytketty puolalle menevään johtoon.
joo sen eristeen päälle sen kiersin, nyt siitä paloi taustavalo kun sai liikaa jännitettä :/
/\ |) |) | | | /\
/--\ | |\ | |_ | /--\
Tuge
Paikkakunta:
Vihanti
Liittynyt:
2.4.2002 10:28

ViestiKirjoittanut Tuge » 17.10.2006 18:17

Kokeilin kiertää sen johdon siihen tulpanjohdon päälle niin mittarihan alkoi toimimaan! Kolme kondensaattoria vielä laitoin johdon väliin nii ei pompi viisarikaan enää.
Pappatunturi 1969
Tunturi Tiger Aqua 1988
Solifer SM 75cc 1980
Jawa CZ 175 1959
Yamaha YZF 1000R Thunderace 1999
Kawasaki Z750s 2006
Leppizz
Pyörä:
peugeot speedfight I
Paikkakunta:
kälviä city
Liittynyt:
12.8.2005 17:38

ViestiKirjoittanut Leppizz » 17.10.2006 20:11

Tuge kirjoitti:Kokeilin kiertää sen johdon siihen tulpanjohdon päälle niin mittarihan alkoi toimimaan! Kolme kondensaattoria vielä laitoin johdon väliin nii ei pompi viisarikaan enää.
mitä kondensaattoreita laitoit siihen?
/\ |) |) | | | /\
/--\ | |\ | |_ | /--\
Tuge
Paikkakunta:
Vihanti
Liittynyt:
2.4.2002 10:28

ViestiKirjoittanut Tuge » 17.10.2006 20:19

Leppizz kirjoitti:
Tuge kirjoitti:Kokeilin kiertää sen johdon siihen tulpanjohdon päälle niin mittarihan alkoi toimimaan! Kolme kondensaattoria vielä laitoin johdon väliin nii ei pompi viisarikaan enää.
mitä kondensaattoreita laitoit siihen?


En muista minkä kokoisia ne oli, 3 elkoa ja kaikki erikokoisia. Pitää huomena tarkistaa arvot niistä.
Pappatunturi 1969
Tunturi Tiger Aqua 1988
Solifer SM 75cc 1980
Jawa CZ 175 1959
Yamaha YZF 1000R Thunderace 1999
Kawasaki Z750s 2006
zaku
Paikkakunta:
Äetsä
Liittynyt:
9.7.2006 11:23

ViestiKirjoittanut zaku » 17.11.2006 19:58

jaa mä aattelin laittaa jinkkuun (kopiomankiin) bilteman kiekkamittarin ja en oo mikään hyvä näissä sähköhommistta joten kysynkin nyt teiltä eli mistä laitan mittarin ottamaan virtaa? akusta?ilman sulaketta? tulpanjohdon päälle vihreä johto? kertokaa kaikki mitä kannattaa tehdä että mittarin saa toimimaan kunnolla. kiitoksia jo etukäteen :D
Pulla-Racing
Pyörä:
Kasawika
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
27.2.2006 20:59

ViestiKirjoittanut Pulla-Racing » 17.11.2006 21:04

mistähän sais tunturin kierrosluku mittareita ??
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.11.2006 21:27

Anobubbleaman kirjoitti:mistähän sais tunturin kierrosluku mittareita ??

-Zone- kirjoitti:Kävisikö seuraava konsti ?
(ja sivulta kohta Volttimittarista kierroslukumittari?)
http://frost.daug.net/kierroslukumittari.php
Akkua ei tarvita.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
GiLLe
Liittynyt:
30.5.2006 13:42

ViestiKirjoittanut GiLLe » 18.11.2006 0:19

Mikkis123 kirjoitti:Ovatkos nuo supermotojen kierrosmittarit mitenkä paikkaansa pitäviä? :)


No se mopon malliko niitten mittarien tarkkuuen määrää :D
zaku
Paikkakunta:
Äetsä
Liittynyt:
9.7.2006 11:23

ViestiKirjoittanut zaku » 26.11.2006 11:55

ootteko laittanut kierroslukumittarinne ottamaan virtaa virtalukolta ja jos ootte niin oletteko käyttänyt rosvoliitintä? kun tänään käyn ostamassa kierroslukumittarin ni laittaisin heti kiinni
Obie
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
25.6.2005 19:45

ViestiKirjoittanut Obie » 24.12.2006 2:38

Joltain oli hajonnu CDI-bokseja vissiin useampikin kun oli laittanu bilteman kierroslukumittarin DT:seen. Miten tollanen voi olla mahollista ja onko toi nyt vaarallista laittaa tollanen mittari? Voisin laittaa tohon 4tahti MZ:aan. Pitää vissiin vaan tuplata numerot?

Eikö niitä muuten ole sellaisia pieniä Sigman tapaisia mittareita jotka näyttäs vaan nopeuden sijasta kierrokset? Ajattelin että jos nopeusmittareitakin niin miksei kierroslukumittareita?
TOMPPA ™
Paikkakunta:
tampere
Liittynyt:
27.6.2006 12:11

ViestiKirjoittanut TOMPPA ™ » 1.1.2007 17:57

http://www.moposoppi.fi/ ja sieltä kierroslukumittarit
otsi91
Liittynyt:
12.11.2006 22:58

ViestiKirjoittanut otsi91 » 1.1.2007 23:18

minkälaisin lukuja ootte saanu mopojen kierrosluku mittareihin? itellä näyttää kurittomassa pösössä n.10000..
xsnakex
Pyörä:
Peugeot SF2 ,Vivacity
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
15.10.2005 0:09

ViestiKirjoittanut xsnakex » 4.1.2007 16:05

mikäs vastus se on niistä mikä pitää vaihtaa?
mikä väri koodi ja missä se sijaitsee??

kyseessä biltema 52mm kiekka mittari 4-5-6 sylintereille
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 4.1.2007 17:01

Mc-scatterilla on myynnissä 1 syl.2t kierrosmittareita 6v sähköille. 10 000 asteikko.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista