Kierroslukumittarit

ilyx
Pyörä:
Honda CBR600 -01
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
24.7.2006 21:42

ViestiKirjoittanut ilyx » 1.8.2006 10:00

aijoo.. unohin mainita et se on toi bilteman 52mm muuten sama ku toi upotettava mut tää on se jalallinen malli: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 9561541442

niin ja kokeilin impulssikäämin johtoon niin mittari ei inahtanutkaa.. en usko et siit olis haittaa et mul on ite tehty konkkarajotin siin impulssikäämin johdossa..

mut tuntuu hullulta ku otin toisen piuhan toiseen käteen ja toisen toiseen niin silloin se laski ne sykäykset oikein mun läpi 0-2000rpm.. ;f

4-pyttysellä asennolla kokeilin..
//Jeba
Pyörä:
Honda CR 125
Liittynyt:
10.3.2006 12:44

ViestiKirjoittanut //Jeba » 1.8.2006 10:31

voisko joku selostaa miten se kiekkamirrati laitetaan yamaha Dt R -04?? Oon tosi n00b näissä sähköhommissa :(

eli mulla ois tollanen kiekkamittari jossa on vihree,punanen,valkee ja musta johto. Eli mikä kyketään minnekkin?

musta on vissiinkin maa mut minne noi muut tulee!?
Oisin TODELLA kiitollinen jos joku selostas ymmärrettävästi noiden johtojen paikat! vaika YV:llä tai tänne.

tossa vielä kaks kuvaa mittarista:
http://img53.imageshack.us/my.php?image ... 001lb5.jpg

http://img291.imageshack.us/my.php?imag ... 002hr1.jpg
ilyx
Pyörä:
Honda CBR600 -01
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
24.7.2006 21:42

ViestiKirjoittanut ilyx » 1.8.2006 10:47

muuten, siinä mittarin asennusohjeessa sanotaan et se pitäis kytkeä puolan miinus johtoon.. niin eiks tää cdi:ltä tuleva oo just se plus johto.. jinkun puolalta ei ainakaan lähde mitään miinus johtoa.. se on suoraa kytketty runkoon koko puola.. ;F .. mut mun järki ei riitä enää ratkaseen mikä täs on.. jos joku on saanu toimiin jinkussa(tai mankissa) niin vois vähän valistaa..
Pro_Tuning
Paikkakunta:
Halikko
Liittynyt:
10.3.2006 18:35
...

ViestiKirjoittanut Pro_Tuning » 16.8.2006 18:49

ei seillä ole tulppia vaan se sytyttää hehkuttamalla siks dieseleitä joutuu talvella hehkuttamaan
Miten aattelitte valvoa lakia ja järjestystä, kun ette näe musta kuin takavalot?
Pro_Tuning
Paikkakunta:
Halikko
Liittynyt:
10.3.2006 18:35
...

ViestiKirjoittanut Pro_Tuning » 16.8.2006 19:19

jos haluutte päästä helpolla ja halvalla niin tehkää näin:
eti vaikka puhelinluettolosta seutusi lähin moottoripyöräpurkaamo ja mene sinne ja kaiva kierrosnopeus mittari irti jotain kevarin tai raadosta koska ne ovat 1 pyttysiä niin mitään "sovellusta" ei tarvita asteikon suhteen sitten vaan laittelet piuhat samalla tavalla kiinni kuin ne olivat siinä pyörän raadossakin ja etit mopostasi samanlaiset piuhat ja voila sulla on toimiva helppo asentaa ja halpa kiekkamittari
Miten aattelitte valvoa lakia ja järjestystä, kun ette näe musta kuin takavalot?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: ...

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.8.2006 19:27

Pro_Tuning kirjoitti:jos haluutte päästä helpolla ja halvalla niin tehkää näin:
eti vaikka puhelinluettolosta seutusi lähin moottoripyöräpurkaamo ja mene sinne ja kaiva kierrosnopeus mittari irti jotain kevarin tai raadosta koska ne ovat 1 pyttysiä niin mitään "sovellusta" ei tarvita asteikon suhteen sitten vaan laittelet piuhat samalla tavalla kiinni kuin ne olivat siinä pyörän raadossakin ja etit mopostasi samanlaiset piuhat ja voila sulla on toimiva helppo asentaa ja halpa kiekkamittari

Hyvä idis, paitsi, että meikäläisen, sekä monessa muussakin vanhassa pelissä kiekkamittari toimii vaijerilla.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Pro_Tuning
Paikkakunta:
Halikko
Liittynyt:
10.3.2006 18:35
Re: ...

ViestiKirjoittanut Pro_Tuning » 16.8.2006 19:39

-Zone- kirjoitti:
Pro_Tuning kirjoitti:jos haluutte päästä helpolla ja halvalla niin tehkää näin:
eti vaikka puhelinluettolosta seutusi lähin moottoripyöräpurkaamo ja mene sinne ja kaiva kierrosnopeus mittari irti jotain kevarin tai raadosta koska ne ovat 1 pyttysiä niin mitään "sovellusta" ei tarvita asteikon suhteen sitten vaan laittelet piuhat samalla tavalla kiinni kuin ne olivat siinä pyörän raadossakin ja etit mopostasi samanlaiset piuhat ja voila sulla on toimiva helppo asentaa ja halpa kiekkamittari

Hyvä idis, paitsi, että meikäläisen, sekä monessa muussakin vanhassa pelissä kiekkamittari toimii vaijerilla.


mites se silleen voi olla? vai onko se mittarin pyöriä kiinni kiertokangessa? :)
mut on siellä noita 90-luvun pyöriäkin ja niissä on jo elektroniset mittarit
Miten aattelitte valvoa lakia ja järjestystä, kun ette näe musta kuin takavalot?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.8.2006 19:42

Toi kaasarin edessä (kuvassa edessä) oleva vaijeri on kiekkamittarin varppi. Vanhemmassa Yamaha TZR-mallissa on sama vaijeri käytössä.
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 4/cat/5375
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Pro_Tuning
Paikkakunta:
Halikko
Liittynyt:
10.3.2006 18:35

ViestiKirjoittanut Pro_Tuning » 16.8.2006 21:12

-Zone- kirjoitti:Toi kaasarin edessä (kuvassa edessä) oleva vaijeri on kiekkamittarin varppi. Vanhemmassa Yamaha TZR-mallissa on sama vaijeri käytössä.
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 4/cat/5375


eiks sitte voi ostaa sen verran uudemman purkupyörän mittaria että voi laittaa sen imulssi käämin piuhaan?
Miten aattelitte valvoa lakia ja järjestystä, kun ette näe musta kuin takavalot?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.8.2006 21:55

Pro_Tuning kirjoitti:
-Zone- kirjoitti:Toi kaasarin edessä (kuvassa edessä) oleva vaijeri on kiekkamittarin varppi. Vanhemmassa Yamaha TZR-mallissa on sama vaijeri käytössä.
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 4/cat/5375


eiks sitte voi ostaa sen verran uudemman purkupyörän mittaria että voi laittaa sen imulssi käämin piuhaan?

Tottakai. Tarkoitin vain, että tarkkana kannattaa olla. Eikä sekään ole sanottua, että se kevarin mittari ottaisi signaalin puolalle menevästä johdosta. voihan se ottaa signaalin esim. CDI-boksista ja jostain sellaisesta kohtaa, jossa jännite on pienempi, kuin puolalle menevässä johdossa. Jos sellainen mittari kytketään väärään paikkaan, voi olla tuloksena entinen mittari. Ja entäpä sitten, mikäli mittari tarvitsee suuremman jännitteen, kuin mopon ensiöpuola antaa? Kannattaakin tutustua sen pyörän kytkentäkaavioon ensin, jonka mittaria aiotaan käyttää.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
EVM
Pyörä:
Yamah DT 125 R -97, Cagiva Freccia C-12 -89
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.2.2006 11:31
Kierroslukumittarit

ViestiKirjoittanut EVM » 16.8.2006 21:56

onks löytänyt kauppaa mis myydään 1sylinterisen ja 6v sähköil olevaa kierrosluku mittari, koska mä en jaksais rupee mitään akkua pv:n survomaan. jos joku ois löytänyt ni oisin todella kiitollinen linkistä, tai jos jollain on myydä semmonen mittari ni kiinnostaa
veikkaisin että siitä säädetään kampikammion katto ja spottivalojen väritystä portaittain, myöskin pakoputken paukkulaakerin jäykkyys luultavasti säätyy kun sitä kierittää toiseen suuntaan
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 18.8.2006 17:58

Tollasta mittaria valmiina ei taida saada mistään, mutta kävisikö seuraava konsti ?
(ja sivulta kohta Volttimittarista kierroslukumittari?)
http://frost.daug.net/kierroslukumittari.php
Akkua ei tarvita.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Leppizz
Pyörä:
peugeot speedfight I
Paikkakunta:
kälviä city
Liittynyt:
12.8.2005 17:38

ViestiKirjoittanut Leppizz » 26.8.2006 12:59

doddi, tilasinpa biltemalta kiekkamittarin ja jäähdytysnesteenlämpötila mittarin. kiekkimittarin asensin niin että kiersin sen vihreän johdon sytystulpan johtoon, mustan runkoon ja punaisen suoraan magneetolta tulevaan virta johtoon ja mittarin valon johdot laitoin etuvaloon menevään johtoo, kone käyntiin ja kiersi 4200rpm. ja koska tigrissä oli giannelli ja 18mm kaasari niin päättelin hetin että mittari näyttää puloet liian vähän. eli taustaa muuntelemaan, mutta mystistä on se, että kun vääntää kaasun pohjaan niin mittari nousee mutta kun kaasun päästää niin mittarin neula lähtee "vaeltelemaan". ja toinen ongelma on se että kun laittaa valot päälle niin mittari näyttää vain 2000 rpm eikä nouse siitä. mitä pitäisi tehdä?

yrittäkää saada selvää
/\ |) |) | | | /\
/--\ | |\ | |_ | /--\
mikkkis-
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
5.4.2006 16:48

ViestiKirjoittanut mikkkis- » 27.8.2006 14:16

Ovatkos nuo supermotojen kierrosmittarit mitenkä paikkaansa pitäviä? :)
Jannez89
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
5.7.2005 23:27

ViestiKirjoittanut Jannez89 » 16.10.2006 23:23

...
Viimeksi muokannut Jannez89 päivämäärä 21.10.2006 20:59, muokattu yhteensä 1 kerran

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista