Kierroslukumittarit

peppade
Paikkakunta:
asikkala
Liittynyt:
1.4.2003 0:23

ViestiKirjoittanut peppade » 2.11.2004 15:14

niin tosiaan, mulla ei ollu tota ongelmaa, koska mittarini on ilmeisesti yks pyttyiselle tarkoitettu. Oli mopossa kiinni kun tuli minulle mutta ei ollut johtoja kiinni. Yli 8 tuhatta sain kierrätettyä viilatulla vakiolla ja teharilla.
Juhopa
Paikkakunta:
Äetsä
Liittynyt:
12.11.2002 20:37

ViestiKirjoittanut Juhopa » 2.11.2004 16:38

slobo kirjoitti:Minä tein soliferiini kierroslukumittarin. Toimii hienosti, näytää luvun kahella 7-segmentti näytöllä. Teen siitä sivun kunhan jaksan ja ehdin. (kuva gallerias)
Mihin asti toi näyttää? 9900rpm?
Ilona isotyttö - Isona ilotyttö
supersport
Paikkakunta:
terbilä???????
Liittynyt:
22.6.2004 13:07

ViestiKirjoittanut supersport » 2.11.2004 17:05

Liitä mittarin takana oleva oranssi johto (lampunpidike) auton kojelaudan valaistukseen
sulakerasian kautta, ja maadoita musta johto (-). Liitä vihreä johdin generaattorin W-liitäntään. Punainen johdin
liitetään virtalukkoon (+12V) sulakerasian. Musta johdin liitetään maahan.

Tollanen ohje löyty Dieselmoottorin kiekkamittarin käyttö ohjeesta. Mitenköhän eroaa bensiini moottorin mittarista? Käyköhän mopoon?http://213.250.107.23/pdf/ohjepdf/32-180.pdf
14-54, 70cc, 14mm, tk & piper= 101km/h
Jarod Woods
Liittynyt:
1.10.2003 21:00

ViestiKirjoittanut Jarod Woods » 2.11.2004 18:12

Ei se mopoon käy jos ei ole laturia mopossa. Se eroaa sillätavoin siitä bensamoottorin mittarista, että se ottaa sen kierrosluvun jotenkin siitä kolmivaihevirta laturista eikä sytytyksestä (dieselissähän ei ole sytytystulppia eikä näinollen mitään sytytyspuolia tai muitakaan).
mankelimies
Paikkakunta:
kempele
Liittynyt:
17.8.2004 14:32

ViestiKirjoittanut mankelimies » 2.11.2004 18:38

joku tekniikkanero voisi kolvailla kierrosmittarin joka toimii kärjettömässä sytkässä, ja mielellään vielä nelariin, niin oisin kiinnostunu :P
mikäs siinä jos osaa....
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 2.11.2004 18:46

mankelimies, www.mopomad.cjb.net tuolta löytynee hemmo jolla on ollut mankissa bilteman varvikello...
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 2.11.2004 18:56

Siis jos nelarissa on neljä tahtia, ja ne käydään kahdessa kierroksessa läpi. Silloinhan kone sytyttää kerran kahdessa kammen kierroksessa, kun sylintereitä on neljä ja ne kaikki käy eritahtia niin 4 sytkää per kaks kierrosta eli 2 sytkää per yks kierros. Ei oo niin vaikeaa :) Totta tosiaan dieselin jenkamittari reagoi jännitepiikkeihin eli siihen laturi puskee virtaa(volttikäyrän mukaan). Pitäisi tigeriin saada jenkamittari ja alkoi tuo bilteman mittari kiinnostamaan. Jos vaikka miettisi, onhan siinä jo normaalisti 8-10trpm?
Lail
Paikkakunta:
Tampere/Orivesi
Liittynyt:
2.8.2004 12:57

ViestiKirjoittanut Lail » 2.11.2004 20:04

pitää si mennä ettii toi bilteman lehti ja pyytää si isää käymää ostaa semmone rpm mittari.. on ainaki koko talvi aikaa laittaa sitä ku mopo tuodaa kohta mökiltä ja sit se joutuu "himo" remonttiin...ja kortin saan vasta ens kesänä ..
...ja kun se nyt on tuota turvallista kiina laatua niin selviämismahdollisuudet on aikalailla sitä -100% luokkaa...
Jarod Woods
Liittynyt:
1.10.2003 21:00

ViestiKirjoittanut Jarod Woods » 2.11.2004 23:09

Tommonen pirulainen pitää kyllä panna joka mopoon. On se vaan siisti kattoa miten viisari pomppaa ku Tuna ottaa tehopiikin.

Käykö TÄMÄ mittari siis tunaan, kun ei tuolla ole muita upotettavia malleja?
Lail
Paikkakunta:
Tampere/Orivesi
Liittynyt:
2.8.2004 12:57

ViestiKirjoittanut Lail » 2.11.2004 23:33

no kyl se luulis käyvän .. (heitin iha hatusta :P)
...ja kun se nyt on tuota turvallista kiina laatua niin selviämismahdollisuudet on aikalailla sitä -100% luokkaa...
slobo
Liittynyt:
24.5.2003 1:43

ViestiKirjoittanut slobo » 3.11.2004 15:22

juhopa kirjoitti:
slobo kirjoitti:Minä tein soliferiini kierroslukumittarin. Toimii hienosti, näytää luvun kahella 7-segmentti näytöllä. Teen siitä sivun kunhan jaksan ja ehdin. (kuva gallerias)
Mihin asti toi näyttää? 9900rpm?


19900rpm asti, kun menee yli 99 niin se aloittaa alusta 00 = 10000rpm. Tämä toimi Soliferissa PVssä ja Sendassa kun kokeiltiin. Tarvii vain laittaa johdot etuvalopuolaan.
J0mppe
Paikkakunta:
Lappajärvi
Liittynyt:
4.4.2004 22:23

ViestiKirjoittanut J0mppe » 3.11.2004 17:05

Ville Vallaton kirjoitti:Tommonen pirulainen pitää kyllä panna joka mopoon. On se vaan siisti kattoa miten viisari pomppaa ku Tuna ottaa tehopiikin.

Käykö TÄMÄ mittari siis tunaan, kun ei tuolla ole muita upotettavia malleja?


Sopii kaikkiin autoihin, joissa on 4, 5 tai 6 sylinteriä ja 12 V:n sähköjärjestelmä.

eli ei taida toimia....
supersport
Paikkakunta:
terbilä???????
Liittynyt:
22.6.2004 13:07

ViestiKirjoittanut supersport » 3.11.2004 18:43

Elikkäs miten noi johdot liitetään? Sillee et näyttää oiken. Ainakin siihen etuvalopuolaan. Väsähtääkö supiskan sähköt pahasti?
14-54, 70cc, 14mm, tk & piper= 101km/h
supersport
Paikkakunta:
terbilä???????
Liittynyt:
22.6.2004 13:07

ViestiKirjoittanut supersport » 3.11.2004 19:16

Muuta topicin nimeks kierrosluku mittarit... Ei tuu sit ainakaan liian yks puoleinen...
14-54, 70cc, 14mm, tk & piper= 101km/h
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 3.11.2004 21:04

Siis syttyjohtoon tietenkin tuo bilteman mittari, ottaa sieltä sykäykset. Se joka epäili ettei autojen mittarit käy jotenkin maagisesti 2-t koneeseen niin kyllä käy :) katsoin että taustan muuttamalla mittari näyttää 16trpm asti.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista