Kierroslukumittarit

Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31

ViestiKirjoittanut Jebex » 29.12.2009 23:32

saisikohan derbi senda xrace sm -06:een ton bilteman kiekkamittarin?
jos joku viel jaksais selittää step by step miten se asennettaisiin? ;)
HG terrorist
Liittynyt:
24.8.2008 21:02

ViestiKirjoittanut HG terrorist » 30.12.2009 2:17

saa kunhan muuttaa taustan ja kalibroi, tai muuttaa pari vastusta mittarista
kattokaa galleriasta mitä myy.paljon osia myynnissä
myydään 05 pösö osina
myydään rieju rrx 03 osina
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06

ViestiKirjoittanut NosSami » 30.12.2009 13:09

Tämä tausta sopii bilteman kierroslukumittariin http://koti.mbnet.fi/joelr/tausta.jpg , siihen vaan muokkaamaan numeroita.
Amispoppi!
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31

ViestiKirjoittanut Jebex » 30.12.2009 22:04

onko joku tehny itse ledeistä kierroslukumittaria? jos on voisitko ottaa yhteyttä yv:llä, kiitos ;)
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 4.1.2010 19:37

Tuli tuo triscon mittari hommattua (heräteostoksena) mistä viimesivulla puhuttiin. Yleiskuvaa, kytkentä tuossa viidellä johdolla (akku, taustavalon muisti (akulle myös), taustavalon virta, maajohto ja sytkäpuolalle/impulssikäämille johto) ja yleisesti ihan hyvältä vaikuttaa. Taustavalon väriä pystyy vaihtamaan, sopii vaikka sitten mopon väritykseen ja senverran pieni tuo mittari, että mahtuu aika näppärästi kiinni. Muovikuori, yläosa tosin aluminia ja mittarin edessä oleva "lasi" on perus-muovia, mittari sitten EI ole läheskään vesitiivis, ei edes roiskevesitiivis, joten uskoisin hajoavan ensimmäisellä sateella (ellei viritellä tähän vesitiivistyksiä). Asteikko tosin vain 8000rpm asti, mutta jos taustan vaihtaa ja säätää mittarin uusiksi, niin kaippa se sitten toimii. Vielä en ole mopossa testaillut, enkä vähään aikaan saa sitä testattuakaan kun mopo jälleen remontin alla.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Jamis
Pyörä:
W123
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.10.2008 17:56

ViestiKirjoittanut Jamis » 5.1.2010 0:57

kossusukka kirjoitti:Tuli tuo triscon mittari hommattua (heräteostoksena) mistä viimesivulla puhuttiin. Yleiskuvaa, kytkentä tuossa viidellä johdolla (akku, taustavalon muisti (akulle myös), taustavalon virta, maajohto ja sytkäpuolalle/impulssikäämille johto) ja yleisesti ihan hyvältä vaikuttaa. Taustavalon väriä pystyy vaihtamaan, sopii vaikka sitten mopon väritykseen ja senverran pieni tuo mittari, että mahtuu aika näppärästi kiinni. Muovikuori, yläosa tosin aluminia ja mittarin edessä oleva "lasi" on perus-muovia, mittari sitten EI ole läheskään vesitiivis, ei edes roiskevesitiivis, joten uskoisin hajoavan ensimmäisellä sateella (ellei viritellä tähän vesitiivistyksiä). Asteikko tosin vain 8000rpm asti, mutta jos taustan vaihtaa ja säätää mittarin uusiksi, niin kaippa se sitten toimii. Vielä en ole mopossa testaillut, enkä vähään aikaan saa sitä testattuakaan kun mopo jälleen remontin alla.

Näyttääpä ulkoisesti hyvin samanlaiselta kuin oma mittarini. Etulevyn/pleksin kiinnitys on näköjään myös toteutettu samalla tavalla. Joko oot kerennyt availemaan tuota pleksiä? Jos olet, niin kerro mullekkin että miten sen sai auki :) Itse oon kyllä yrittänyt, mutta luovuin, kun rupes tulemaan vain jälkiä mittariin. Ileisesti liimattu (?)
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 5.1.2010 1:06

Jamis kirjoitti:Näyttääpä ulkoisesti hyvin samanlaiselta kuin oma mittarini. Etulevyn/pleksin kiinnitys on näköjään myös toteutettu samalla tavalla. Joko oot kerennyt availemaan tuota pleksiä? Jos olet, niin kerro mullekkin että miten sen sai auki :) Itse oon kyllä yrittänyt, mutta luovuin, kun rupes tulemaan vain jälkiä mittariin. Ileisesti liimattu (?)

Tässä olen toista tuntia jo moukaroinut tuota auki mutta ei vaan onnistu. :lol: Todennäköisesti yläkehikko/pleksi liimattu kiinni runkoon, sisälmykset (elektroniikka + mittarintausta ja neula) on oma kappaleensa.

EDIT: Oho saatiin se auki, tuo alumininen yläosa/kehys pitää pleksiä kiinni ja se on reunoistaan taivutettu muovirungossa olevan kielekkeen päälle, joka pitää sitä kasassa. Mittaria ei saa purettua erityisen siististi. Reunan avausta ja purettuna.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 8.1.2010 22:27

Onko motonetissä 6v vaihtovirralla toimivaa kierroslukumittaria? Voiko laittaa 6V sähköihin kunhan ei laita akkuun??
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34

ViestiKirjoittanut kossusukka » 8.1.2010 22:29

Krg kirjoitti:Onko motonetissä 6v vaihtovirralla toimivaa kierroslukumittaria? Voiko laittaa 6V sähköihin kunhan ei laita akkuun??

99,95% todennäköisyydellä ei ole, nuo todellakin ovat harvinaislaatuista kamaa, ainakin tehdasvalmisteisena.
Voi toki, jos sieltä tasaista 6v vaihtovirtaa tulee ja mittarille sopii se. Miksi se juuri 6volttinen pitää olla ja erityisesti vaihtovirtaa?
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
larry93
Pyörä:
Tunturi Tiger S, Kiina skoppe, Papiska 62
Paikkakunta:
Harjavalta
Liittynyt:
3.1.2009 21:09

ViestiKirjoittanut larry93 » 8.1.2010 22:48

kossusukka kirjoitti:
Krg kirjoitti:Onko motonetissä 6v vaihtovirralla toimivaa kierroslukumittaria? Voiko laittaa 6V sähköihin kunhan ei laita akkuun??

99,95% todennäköisyydellä ei ole, nuo todellakin ovat harvinaislaatuista kamaa, ainakin tehdasvalmisteisena.
Voi toki, jos sieltä tasaista 6v vaihtovirtaa tulee ja mittarille sopii se. Miksi se juuri 6volttinen pitää olla ja erityisesti vaihtovirtaa?


Koska jos se tulee pappikseen ;) Ja eihän tuota sähköihin tarvi kytkeä muuten kun jos valon siihen haluaa?
Viripalikkaaa tunturiin!
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 8.1.2010 22:59

larry93 kirjoitti:Ja eihän tuota sähköihin tarvi kytkeä muuten kun jos valon siihen haluaa?

Tarvii, sitä vartenhan sitä tasavirtaa sinne halutaan nimenomaan. Eihän siinä mitään propleemaa olisi laittaa akuttomiin mopoihin tollaista peruskiekkamittaria, jos akkua ei tarvitsisi.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
larry93
Pyörä:
Tunturi Tiger S, Kiina skoppe, Papiska 62
Paikkakunta:
Harjavalta
Liittynyt:
3.1.2009 21:09

ViestiKirjoittanut larry93 » 8.1.2010 23:27

Joku kokeillu ettei toimi? Jos ottaa kärkiin menevästä johdosta sen impulssin. Ja mielellään perustelut kui ei toimi ilman akkua! On vaan vitullinen homma alkaa tohon vehkeesee laittaa akkua!
Viripalikkaaa tunturiin!
huikkoster
Pyörä:
Tunturi Supersport -82
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
5.7.2007 12:52

ViestiKirjoittanut huikkoster » 9.1.2010 0:56

Impulssi otetaan juuri siitä johdosta ja ei toimi sen takia koska nämä on suunniteltu 12 v tasajännitteelle. Jos haluat saada kierroslukumittarin ilman akkuja niin etsi tunturin alkuperäinen kierroslukumittari. Voi olla hankala löydettävä tosin.
Tunturi: Ainoa oikea kesämopo, ja miksei talvimopokin ;D
http://www.tunturi.arkku.net/forum/index.php
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 9.1.2010 0:59

Mutta tehty näitä on tunturiin. Itekkin olen tommosta haeskellu, tai sitten johonkin muuhun 6v mopoon tehtyä mittaria.
larry93
Pyörä:
Tunturi Tiger S, Kiina skoppe, Papiska 62
Paikkakunta:
Harjavalta
Liittynyt:
3.1.2009 21:09

ViestiKirjoittanut larry93 » 9.1.2010 1:06

Mutta tunturin omassa mittarissa on vain 2 johtoa. Toinen maahan ja toinen signaali
Viripalikkaaa tunturiin!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista