Kaasuttimet

Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 14.2.2013 22:11

Kuvallista ohjetta kaasuttimen purkuun ei ole sattunut silmiin, mutta EMC:n sivuilla on räjäytyskuva kaasarista jolla päässee alkuun.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Vegemon » 15.2.2013 1:22

@Yam4ha

Tuota itsekin ajattelin että kunhan halkaisijat on samat niin pitäs passata.
Piti vain varmistaa vielä :)
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Driver7 » 16.2.2013 3:02

Onko liian ison suuttimen merkkejä pätkiminen piikin alussa ja pienemmillä vaihteilla? Mietin vaa, ku tyhjäkäyntiä käy paremmin ryypyn kanssa, mut sitte ajossa tuntuu että röpöttäis ja pätkii. Nyt on 94 suutin ja penkin alta otin sen ilmanputsarin tötterön pois ja vähä helpotti pätkiminen. Eli pitäskö koittaa laittaa vaikka 92 suutin ja säätää seosruuvii rikkaammalle? Kaasari on Dellorton 17,5mm PHVA :)
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut arsori » 16.2.2013 3:38

Koitappa avata seosruuvia, jos ei vaikutusta, niin sitten pienempää suutinta.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 21.2.2013 15:30

Mites tota kaasaria pitäs lähtee nytte säätää, eli suutin on 98 ja neula keskimmäisessä asennossa. Kierrokset jää leijumaan jos ajaa vähän pitempään tasakaasulla, mutta en koskaan aja kaasu pohjassa (koska rajotin). Ennen oli 102 suutin mutta sillä röpötti ekalla kolmella vaihteella niin paljon että hyvä jos pääsi liikkeelle. Pitäskö neulaa säätää rikkaamalle koska kuitenkin ajan yleensä 3/4 kaasulla. Entä auttaisko seosruuvin säätö?
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Vegemon » 22.2.2013 2:06

Kokeilemallahan se selviää ;)
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut nevssons » 23.2.2013 2:16

Seosruuvin säätö luultavasti auttaa, tai sitten kyse on imuvuodosta. Itellä ainakin autto. En tosin piruillakaan muista kumpaan suuntaan piti säätää :)
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Awee
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
16.11.2011 10:25
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Awee » 25.2.2013 22:33

mitäs ootte mieltä kumpi kannattaisi polinin valurauta 80cc kanssa (am6):
24mm keihin pwk vaiko 28mm pwk?
Minkä kokoista suutinta suunnilleen menisi?
Tilaan suutinsarjan samalla, tietäis vähä minkä kokoisia tilaa!

-Anton
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Driver7 » 26.2.2013 23:22

24, koska eikös tuo ole kuitenkin aika matalaviritteinen pytty.
derbiongelmia
Liittynyt:
29.4.2012 15:04
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut derbiongelmia » 23.3.2013 1:05

Minkäslainen kaasari menis -02 derbi senda r? Virit ois isommalla alkukäyrällä varustettu kuristamaton vakio putki+joku 73cc pytty. Vakio pytyllä toimi 14mm kaasaril ja 68 suutimella (vakio 53) neula rikkaimmassa asennossa. Mitä olis parasta ryhtyä kokeilemaan?Viritys tason ei tarvitse olla mitenkään kauhean korkea. ;)
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut nevssons » 23.3.2013 14:36

19mm phbg tms. on aika varma valinta. Ja jos joskus on aikeissa siirtyä kiertävempään putkeen, niin sitten suoraan 21mm ja saa ne loputkin tehot irti.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
derbiongelmia
Liittynyt:
29.4.2012 15:04
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut derbiongelmia » 24.3.2013 12:17

Osaatko sanoa, että mitä suutinta ois hyvä lähtee kokeilee ton 19mm kaasarin kanssa?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 24.3.2013 22:53

Sopivaa.

Sitä mikä tulee kaasarin mukana
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Throttle » 28.3.2013 0:47

Mikä olikaan PHBG:in seosruuvin säätö? 1.5 kierrosta auki?
Miqquu
Liittynyt:
20.2.2012 1:06
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Miqquu » 29.3.2013 1:26

Oon tässä miettiny,että kun seosruuvi laitetaa kiinni ja avataan sit 1.5kierrosta niin tarkotetaanko sillä että se seosruuvi laitetaa ihan pohjaan asti vai tällä tavalla: http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... saridt.jpg
eli tuon kanssa samalle tasolle niinkun

Olis tuota semmosta ongelmaa, että on kuristamaton vakioputki, 12mm kaasari ja 90 suutin. tuo suutin on liian pieni (kesällä 1 vaihteella liikkelle lähtiessä booaa välillä nopeasti).
Nyt tässä keväällä on savuttaa paljon vaikka kone on jo melko lämmin, sitten kun on kierrokset jonkun aikaa sieltä tyhjäkäynnin läheisyydessä ja lähtee siitä kiihdyttämään niin röpöttää paljon, semmonen 3 sekuntia menee ennenku kierrokset nousee sinne "piikille" asti ja lähtee vasta sitten normaalisti kiertämään. Jos kierrokset ei laske tuonne kauheen alas kun lähtee kiihyttää niin sitten toimii normaalisti. Mitä pitäis säätää, että sais tuon öljynsaannin kuriin, vai johtuuko edes siitä? Vasta vaihoin seosvoiteluun

Syksyllä myös kun tasasella kaasulla ajo jonki aikaa niin kierrokset jäi leijumaan hetkeks, pienestä imuvuodosta tuo luultavasti?

Toivottavasti joku ymmärsi tästä varmaan aika sekavasta tekstistä jotakin!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista