Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 8.12.2014 17:46

Ei tarvii muuta vaihtaa.
Malossin kytkinjouset kiinni, niin pitää hyvin.

Isommalla kaasuttimella saa lisää tehoa korkeammille kierroksille.
Se miten paljon on sitten eri asia. ;)

Bensankulutus ei nouse juurikaan. 6-8L/100km.. jos ei nyt jatkuvasti luisti katossa aja, sekä kaasuttimen säädöt päin persettä. Sanoisin, että korkeintaan 8L/100km.
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut jawa123 » 24.12.2014 0:59

Olisi tuossa joulun jälkeen tarkoitus tilailla ranskasta vähän palikkaa mopediin niin joku tietävämpi voisi varmaan kertoa, mitä eroa on airsalin 50cc sport ja racing pytyillä? Racingissa on ainakin 2 renkainen mäntä eli luulisi männänvaihtovälin olevan pidempi, mutta toisaalta katsoin että sport luokitellaan sport luokan pytyksi (saattaa yllättää), kun taas racing olisi midrace-luokkaa eli ilmeisesti racingissa on kuitenkin enemmän potkua. Sportille ei myöskään ilmoitettu tarvetta vaihtaa kaasaria kun taas racingille suositeltiin 17,5 millistä. Mahtaako noita eroja sitten huomata persdynolla millään tasolla vai onko se loppujen lopuksi ihan sama kumman ostaa? Toisaalta racing on tarjouksessa, jolloin molemmilla on tällä hetkellä hintaa 117€ eli kannattanee kallistua sen puoleen?

Mikäli se muuttaa asioita mitenkään, niin putkena toimii metrakit thrower (myöskin suositusputki racing-versiolle :D)
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 24.12.2014 1:50

Kanavissa pientä eroa, ajoitukset suunnilleen samat joskin racingissa saattaa olla korkeampiasteinen pakoaukko. Noista on erittäin paljon ristiriitaista tietoa. Mulla on 50cc racing vuodelta 2006 ja 3kpl 70cc sportteja vuosilta 09 - 12. Racingissa selvästi parempi valu ja vakiona isommat huuhtelunlähdötkin vaikka kuutioita sen 20 vähemmän. ;)

Kuva

50cc Racing, 70cc Sport.
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut jawa123 » 24.12.2014 2:16

Kiitokset tästä. Lyötiin kaverin kanssa vetoa, että saisin jätätettyä kaverin vakiopytystä poratulla 70cc:llä ja turbokitillä varustetun dt:n viivoilla 50cc derbillä, eli vaikuttaa siltä että tuo racing saattais hyvinkin pystyä siihen 17,5mm kaasari ja metrakitti kaverinaan :) vaikka kuutioita onkin vähemmän niin en usko että 70cc 50 kuutioisen kanavilla ja 16mm kaasarilla mitään hirveitä tehoja potkii :lol:
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 24.12.2014 3:22

Vakiopytystä ei ole järkeä porata isompaa (siis siinä mielessä että "halpa 70cc" tms) sillä kanavat lähtevät laskemaan jo parin millin porauksella. Eli siis ajoitukset tippuvat verrattuna siihen mistä lähdettiin, eiköhän tuo siis jää. ;)
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut vizu » 24.12.2014 11:30

Ellei se sit ole joku tarvike pytty, jossa on jätetty kanaviin tarkotuksella tavaraa isompaa porausta varten.
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut jawa123 » 24.12.2014 11:52

Ihan alkuperänen 113 ja kokeilumielessähän kaveri sen porautti kun sai porauksen ilmaseks.
Modric
Pyörä:
Yamaha YZF600R Thundercat
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
14.6.2014 1:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Modric » 27.12.2014 18:28

hyvinhä se tuollanen vm 04 gilera rcr, viilaamaton vakiopytty, 14mm phva kaasarilla hyvillä säädöillä ja giannellin putkistolla, jaksaa vetää :D suoralla gepsiin 97kmh :p ja hyvin kiihtyy ja keulii :)
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 27.12.2014 20:40

Millä väleillä? ehkä jollain 15-53
Katso galleriani!
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut jawa123 » 27.12.2014 20:48

Epäilen vahvasti että mikään mopo vetäis vakiopytyllä tollasia välejä loppuun, omalla oli juurikin pelkällä teharilla vaikeuksia vetää edes 14-62 tasaisella loppuun ja mikäli löysi tarpeeksi pitkän suoran, huippuja kertyi 85. Olkoonkin että giannelli on tehokkaampi putki kuin thrower, en oikein jaksa uskoa noihin nopeuksiin, varsinkaan jos vieläpä väittää että mopo kiihtyy ja keulii hyvin tuolla setupilla. eipä tämä keskustelu taida tähän topicciin muutenkaan kuulua :roll:
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 27.12.2014 21:35

Jep, itse pääsin gianellilla ja 13/53 välityksillä derbin mittariin 90-92 ja oli täysin säädöissä . ei myöskää jaksanut vetää niin hyvin loppuun noilla väleillä.
Katso galleriani!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 27.12.2014 21:36

97km/h vakiopytyllä ja giannellilla on mahdollista..
Esim. 14/58 välityksillä saavuttaa tuon nopeuden suhteellisen helposti.
Ja todennäköisesti siis vinguttamalla muna-asennossa muutaman sadan metrin ajan, ennen kuin nopeus nousee ~90km/h > 97km/h.

Kiihtyvyys on sitten todennäköisesti melko heikkoa 80-85km/h jälkeen.
Ja se, että "keulii hyvin" ei kerro juuri mitään tehoista.. vakio Derbikin keulii jonkun mielestä hyvin.

Ottakaa huomioon, että Giannellin tehoalue on 8,000-12,000rpm, kun taas Metrakit Throwerin tehoalue 7,500-10,500rpm. Eli enemmän kierroksia = enemmän nopeutta samoilla välityksillä.

Ex-Derbi
11/48 välityksillä, viilatulla vakiopytyllä, Dell'orto PHVA 14mm kaasuttimella, Malossin 0.40mm hiilikuituläpillä, Motorexin vapaailmansuodattimella ja Giannellin kokoputkistolla varustettu Derbi Senda '05 liiti 92km/h gepsiin ja kiihtyi vielä hyvin (paremmin kuin 4-T ilmanjäähy kemmut).


PS. Jos nyt oikein pitää soppaa sotkea vielä lisää, niin GPS ei välttämättä ole aina 100% tarkka.. :roll:
Modric
Pyörä:
Yamaha YZF600R Thundercat
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
14.6.2014 1:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Modric » 28.12.2014 2:31

13/52 väleillä meni... sitähän me kavereiden kanssa naurettiin että kuinkas se muka jaksaa vetää ja katottiin onko kanavia viilailtu mut aivan vakiopytty näyttäs olevan. tuo putki se on uskomattoman hyvä. joku vanhanliiton giannelli :D

ja jaksoi viedä kiekat aivan tappiin...
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 28.12.2014 2:54

en jotenki usko et menee 97 kmh, itsellä oli 13-53 , sama putki ja isompi kaasari (17.5) ja täysin säädöissä ja meni gps nopeutta 85-90.. Ellet oo sportstrackkerilla mitannut :D
Katso galleriani!
Modric
Pyörä:
Yamaha YZF600R Thundercat
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
14.6.2014 1:51
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Modric » 28.12.2014 3:14

ei taida sama putki olla, tuo on kuulemma jostain kameliderbistä muokattu... ja jokainen pyörähän on yksilö ;)
nokia lumia 920 navigaattorin gepsillä mitattu joka on melko tarkka :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista