Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

monkeyy
Pyörä:
Honda monkey vm.99 Ja Rieju spike :)
Paikkakunta:
Keitele
Liittynyt:
15.9.2008 19:18

ViestiKirjoittanut monkeyy » 9.5.2009 18:18

ok ,kiitos sulle :D
jekhba
Liittynyt:
28.9.2006 14:56
mo

ViestiKirjoittanut jekhba » 14.5.2009 17:49

kun tota sigmaa kalibroidessa tarvii laittaa ne renkaan mitat , niinmitataanko ne ihan renkaa t vai vanteet ? ja jos vanteet niin onko 17 tuumasille joku yleinen mitta ?
perabz
Pyörä:
Rieju RR -04
Paikkakunta:
Kpo
Liittynyt:
30.3.2008 0:32

ViestiKirjoittanut perabz » 14.5.2009 22:02

jekhba kirjoitti:kun tota sigmaa kalibroidessa tarvii laittaa ne renkaan mitat , niinmitataanko ne ihan renkaa t vai vanteet ? ja jos vanteet niin onko 17 tuumasille joku yleinen mitta ?


Kannattaa ihan se oman renkaan ympärysmitta mitata.
jekhba
Liittynyt:
28.9.2006 14:56
mo

ViestiKirjoittanut jekhba » 15.5.2009 15:46

sain tollasen 17 tuumasen renkaan ympärysmiteks tollaset 179 ...kuulostaako hyvltä ? :)
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 16.5.2009 19:58

2,52 · 17 · pii = 134,5176cm. Mutta vanteessahan on rengas päällä, joten kai se saamasi tulos aika lähelle on! ;)
Jeejee
derbi75cc
Pyörä:
benelli 49x
Paikkakunta:
kauhajoki
Liittynyt:
12.1.2009 11:10
sigma

ViestiKirjoittanut derbi75cc » 26.5.2009 17:14

voiko pv renkaan ympärysmitta olla 112,5?
buubaa
Pyörä:
Peugeot XPS Enduro 70cc -05
Liittynyt:
21.9.2008 19:13

ViestiKirjoittanut buubaa » 28.5.2009 17:19

Voi.
Roxi myynnis http://www..com/yamaha/aerox/889453 !
iröndragon
Pyörä:
Derbi xtreme `08
Liittynyt:
19.10.2008 18:25

ViestiKirjoittanut iröndragon » 15.6.2009 20:43

kk
Viimeksi muokannut iröndragon päivämäärä 24.9.2011 17:13, muokattu yhteensä 1 kerran
mpexpert
Pyörä:
Rieju RRX -08 Pwr up
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
20.4.2008 9:14

ViestiKirjoittanut mpexpert » 16.6.2009 14:15

Kävin katsomas noita sigmoja ja kaikissa luki että max speed 50km/h, eli pitääkö paikkaansa että näyttää nopeuden vain 50 asti? Yks niistä tais olla BC800 ja toinen 600, en oo ihan varma!. :s
'Monk3y'
Pyörä:
Dt125
Paikkakunta:
Hämeenkyrö/Ylöjärvi
Liittynyt:
29.2.2008 14:32

ViestiKirjoittanut 'Monk3y' » 19.6.2009 0:20

onnistuuko jos laittas sigman sen anturin jarrulevyyn kiinni?
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 22.6.2009 13:16

Joo jos et laita siihen kohtaan missä jarrupalat osuu siihen :lol:

Jos et aja mitään 150kmh vauhteja niin ei se magneetti siinä mitään täristäkään, vähemmän kuin jos se olis vanteen ulkokehällä. Tosin vanteen voi aina käydä tasapainottamassa..
Loud Pipes Save Lives.
'Monk3y'
Pyörä:
Dt125
Paikkakunta:
Hämeenkyrö/Ylöjärvi
Liittynyt:
29.2.2008 14:32

ViestiKirjoittanut 'Monk3y' » 23.6.2009 18:13

:'( kirjoitti:Joo jos et laita siihen kohtaan missä jarrupalat osuu siihen :lol:

En kai mä ny niin tyhmä oo :lol: :lol:
-stennu
Pyörä:
Barbi
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
6.7.2009 14:22

ViestiKirjoittanut -stennu » 9.7.2009 18:38

Ostin nyt ton Sigma bc 906. Laitoin ne kaikki jutut kiinni jo mopoon, ja nyt otin itse Sigma mittarin käteen, ja oon tässä vähän aikaa painellu näitä kolmea nappia mutta ei mee päälle tämä Sigma. Ohjeistakaan en löytänyt sanaakaan että miten menee päälle. Kertokaas joku asiasta tietoinen ?
samppi
Liittynyt:
2.7.2009 11:52

ViestiKirjoittanut samppi » 14.7.2009 15:23

Mulla on ainaki koko ajan siinä se kello ja lukee BC 906. Kun mopoo liikuttaa tai painaa sitä isoo nappii siinä alhaalla nii tulee se normaali Km/h näyttöön ja siihen alas se trippimittari. Ootko koittanut vaihtaa patterit? :roll:
L4zze
Liittynyt:
4.4.2009 14:13

ViestiKirjoittanut L4zze » 18.7.2009 18:57

Ostin biltemasta tollasen 9 toimintoisen nopeusmittarin. Meni ainakin 5 tuntia saada se toimimaan. Johtoa piti ensinnäkin pidentää aika reippaasti, anturi oli vaikea kiinnittää mihinkään ja jouduin purkamaan pari vanhaa cd asemaa että sain kunnon magneetteja. Aloin aluksi laittamaan magneettia jarrulevyyn mutta en saanut sitä oikeen pysymään paikallaan. Lopuksi porasin reiän magneettiin ja pistin sen kolmella nippusiteellä pinnoihin kiinni. Anturin sain parin korotuspalan kanssa tarpeeksi lähelle. Laitoin mopon käyntiin ja mittari otti sitten tietysti jostain häiriötä. Ajelin vähän ja huomasin että se toimii kierrosmittarina. Tyhjäkäynnillä tulee suunnilleen 50km/h ja kun vähän kaasuttelee menee 100km/h. Laitoin vielä pari häiriönpoistokalikkaa johdonpidennyksien juotoskohtien päälle mikä selvästi poisti häiriöitä muttei silti kokonaan. Sytytystulpankin voisi vielä vaihtaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista