Puch-moottorin tekniikka ja viritys

keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 11.1.2013 14:30

Mitäs vikaa siinä vanhassa on? Kysy vaikka sähköpostilla että onko siellä sopivaa.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 11.1.2013 14:49

Mie laitoin rempatessa vauhtipyörän liian löysälle ku ei se liikkunu muuten ja kiilaura meni aivan vituiks :nolo:
beni95
Liittynyt:
31.5.2008 22:31
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut beni95 » 14.1.2013 14:33

Käykö tämä tunturin?
http://www.puchshop.de/catalog/dmp-kurb ... p-694.html
Aatelin ostaa tämän:
http://www.puchshop.de/catalog/komplett ... p-407.html
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 14.1.2013 16:28

Niin mihin niistä? ._.
Papiskoihin ja Sportteihin ei käy, Cityyn saattaa mennäki.
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 17.1.2013 12:04

Onko muilla ollu kolmos vaihteen kanssa ongelmia? Multa vaan rupes 3. vaihde pitämään ilkeää ääntä jos sillä yrittää ajaa. Mutta se kyllä pyörii kun nostaa takapyörän ilmaan. Että olisko siirtäjän haarukka vaan vääntyny vai menikö taas vaihde rattaita paskaks.
P U C H
Pyörä:
Tunturi Tiger, Benelli 49X
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
17.11.2009 19:48
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut P U C H » 17.1.2013 12:38

Kone vaan halki. Tuskin se vika muuten selviää. Ainakin siinä vaiheessa tiiät, että joku ei ole kunnossa, kun öljy propun avaat ja metallia tulee pihalle.
Tunturi projekti. Tunturi = Moottori, se olet sinä
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut pbt » 24.1.2013 20:25

no juu löytyhänse vika miksei kolmosta löydy. Kytkimen puolelta tulevasta akselista kolmosen kohdalta "haitat" kulahtaneen nii pieneksi että ei pysy vaihde sisässä. Eli olisko jollaki JÄRKIhintaan myydä semmosta. Päässä on 11 hampainen ratas.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 3.2.2013 16:55

Pitääkö imuajoituksen olla lyhyempi vai pidempi kuin pakoajoituksen?
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 3.2.2013 19:56

Eikös ne saisi olla likimain saman mittaiset?
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 3.2.2013 21:28

No kun joissain viripytyissä pakoajoitus on paljon pidempi kuin imuajoitus niin se vähän jäi vähän vaivaamaan. Laitetaan ny ensiks suunnilleen saman pituiset molempiin.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 5.2.2013 2:52

Kellään myydä puchin 4 loviseen laatikkoon rattaita?
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 8.2.2013 20:22

Kestääkö mäntä jos siihen viilaa portaattomat huuhtelut? Siis se perus operaatio mitä esim. pv:n koneeseen tehdään viritysmielessä.
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Betaversio » 8.2.2013 21:03

Kyllä se kestää. Edellyttäen tietenkin että seokset ja muut perusasiat on kunnossa, mutta pieni männänmuokkaaminen ei vaikuta.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
keuliikaasusta
Pyörä:
Tunturi Start -74
Liittynyt:
15.1.2012 13:00
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut keuliikaasusta » 9.2.2013 10:41

Siinä on sellanen "vahvistus" just siinä mistä pitäs viilata niin eikai se haittaa jos lähtee kokonaan pois :) .
Minkä silmä heittää, sen kitti peittää.
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 12.2.2013 23:49

Mikä staattori käy oikeen siihen morinin vauhtikselle, mikä sopii näihi puchilaisiin? Multa löytyy jo vauhtis mut muut sähköt puuttuu...

Oon koittanu katsella mikä se aquan vakio oikeen on mutta en oo löytäny muuta tietoa kuin, että ducati. Mutta mikä malli? Voisko joku linkata?
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista