Minarelli AM6

Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 15.8.2013 19:42

Mulla oli talvella br8es ja ei mulla osunu mäntään. Hyvin toimi!
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!
scorehunt3r
Pyörä:
yamaha dt50r 07
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
21.3.2012 18:47
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut scorehunt3r » 15.8.2013 22:53

nyt selvisi pitkän googletuksen jälkeen että hs tulppa on ilmajäähdytteiselle suositeltava airsalin kanssa(ja mulla LC). mutta vielä jäi mietityttämään se että airsalin ohjeissa luki että ''-8 thermal sparking plug on 48mm et 50mm cylinder'' eli kuumempaa kuin vakiosylkän kanssa mutta muualla suositellaan asteen kylmempää kuin vakio isomman sylinterin kanssa?
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 17.8.2013 10:53

Kannattaa ottaa kylmempi korkeaviritteisemmän sylkän kanssa.
Äkspee7
Pyörä:
Peugeot XP7 -12
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
15.10.2012 17:53
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Äkspee7 » 17.8.2013 10:59

Äkspee7 kirjoitti:Tämmöne: http://s1360.photobucket.com/user/Rober ... d.jpg.html
Toivottavasti kuva toimii, muuten yritän saada toimimaan xd Mutta siis kaikki on irti paitsi sylkasta.

Nonii! Sain sen vihdoin irti :D tarvitsi vain raakaa voimaa. vedin putkea suoraan alaspäin pako aukosta katsottaen kovasti niin kyllä se lähti. :) Nyt putki on maalattu!
ViTSi
Pyörä:
HM derabage rr 50 (EX) , KTM exc 125, Montesa cota 123, rex 50 skootteri, Kawasaki kx250f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
26.10.2010 20:15
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut ViTSi » 17.8.2013 12:25

Pitääkö uusi kampiakseli käydä tasapainottamassa vai voika vaan iskeä kiinni?

Edit: Löysinkin jo vastauksen eli ei tarvitse uutta tasapainottaa.

Mutta kysyisin viellä miten oikeen sais noi lohkot helpoiten erilleen. Tunti tossa nyt yritin niitä irrotella. Etupuolelta irtoo tai tulee semmonen pieni rako mutta taka osasta jämäkästi pysyy kiinni vaikka yrittänyt muutamallakin keinolla irrottaa.

Sitten kuinkas paljon kannattaa sisään ajaa tuo kampiakseli ja laakerit?
Viimeksi muokannut ViTSi päivämäärä 18.8.2013 19:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Käy katsomassa galleria! Kommento sekä arvioi!
abelius
Liittynyt:
17.8.2013 15:35
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut abelius » 17.8.2013 15:39

Moro. Itellä on 70cc metrakit dt:ssä kiinni ja vähän muutakin viriä. Vakio alakerta on kestänyt nyt noin noin 4500km josta ehkä 1500km tuolla mk pytyllä ynnä muulla ihan hyvin, mutta mitä kokemuksia muilla? Kestääköhän vielä toisetkin 1500km koska nyt on alkanut vähän huolettamaan ettei nyt mikään vaan hajoaisi. Sitä monet on ihmetellyt että miten kestää, mutta niin...
Huippujakin keräilee sen 115km/h
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Driver7 » 17.8.2013 18:06

Jos kyse on perus Metran HM:stä niin jopa 15tkm pitäisi päästä ilman alakerran availua. Ei se kampura ja laakerit paljoa rasitu tolla pytyllä, kunhan ei käytä mitään kauheen yläkiertosta putkea :)
etelänvetelä
Pyörä:
samurai 150
Liittynyt:
2.1.2011 22:07
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut etelänvetelä » 20.8.2013 13:36

Terve! kellään tietoa miten paljon pitää minimissään olla mopon kytkin kahvan välys? ohjekirja suosittelee 10mm? miten voi näin paljon olla? kytkin siis vähän luistaa
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 21.8.2013 0:06

No se välys on normaalisti n.2-4mm.. :) 10mm on kyllä omasta mielestä liikaa. Mut koita laittaa 3mm. Itse tosin säätelen sitä ihan oman mututuntuman mukaan, että mikä tuntuu hyvälle..
........
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 21.8.2013 0:35

Ainakin DT:n ohjekirjassa lukee että välyksen tulis olla 10-15mm luokkaa mikä kuulostaa ihan järkevältä. Itellä aina ollu about sentin se välys ja hyvin pelaa kytkin. ;) (Ja jos kytkin luistaa niin silloin tulisi lisätä sitä välystä toisin kuin ruveta vielä entisestään tiukkaamaan vaijeria.) :roll:
etelänvetelä
Pyörä:
samurai 150
Liittynyt:
2.1.2011 22:07
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut etelänvetelä » 21.8.2013 14:14

sillä luistamisella tarkoitin siis sitä kun laitan 1 vaihteen niin mopo lähtee melkein liikkeele ja meinaa sammua
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 21.8.2013 14:24

Eli siis ei irrota kunnolla. Oothan lämmittäny koneen huolella sekä runkannu kytkintä muutaman kerran ennenuin sen ykkösen pykällät? Lootaöljyjen vaihto saattaa myös auttaa.
etelänvetelä
Pyörä:
samurai 150
Liittynyt:
2.1.2011 22:07
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut etelänvetelä » 21.8.2013 14:55

tekee samaa sekä kuumana että kylmänä.
Rikzaah
Pyörä:
Generic Trigger 50 SM (EX), Husqvarna WRE 125
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
24.6.2011 1:12
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Rikzaah » 22.8.2013 23:05

Laita 4mm välys ja koita. Trust me. :D
........
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 23.8.2013 9:23

Ei se kytkinkahvan välyksen säätö mitään auta. Miettikäähän nyt, mitä enemmän siinä kahvassa on välystä, sitä vähemmän kytkinpakka pääsee aukeamaan kytkin pohjassa.

Koita ens alkuun ihan muutaman millin välystä kahvassa, sit öljyjen vaihdolla sen jälkeen. Tietenki voi olla myös kytkinkruunu urilla ja levyt jää sen takia jökkiin
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista