Viilaustopic

Handlebar
Pyörä:
Derbi Senda R -02, Mbk nitro -05, Honda monkey -92 88cc
Paikkakunta:
Kiiminki
Liittynyt:
6.3.2007 13:48

ViestiKirjoittanut Handlebar » 4.2.2011 0:09

Derbi senda, vanhempi kone. Tuo sylinteri on joku tarvikesylinteri jonka entinen omistaja laitto leiponeen tilalle.
Ahdin määrää tahdin
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 4.2.2011 18:50

ûber kirjoitti:Mihin päin tuota pakoa kannattaa viilata jotta saisin lisää vääntöä keski ja yläkierroksille? Taikka sitten tehoa? Kertokaa te kokeneemmat.


No korkeuttahan tuo tarvii selkeesti lisää, en nyt muista Derbin iskunpituutta, mutta varmaan sen voi korottaa 20 millin seudulle. Jos on vehkeet niin noissa lisäaukoissa on suurentamisen varaa aika reilusti, kunhan eivät puhkee vesitiloihin. Voihan tuota pääpakoakin vähän levittää, mutta ei ehkä kovin paljoa kannata.

Toisaalta jossain tulee sitten huuhtiksien virtauskyky vastaan. Jos ihan lonkalta muistelen ni jonkun derbin vakiosylkkä (?) tais noin aika-alojensa puolesta olla semmonen että pako riittäs noin 7-8000 rpm, ja huuhtelut n. 10 000 rpm. Jos joku tietää paremmin niin voi oikaista, nämä muistelmat ovat vuosien takaa.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Handlebar
Pyörä:
Derbi Senda R -02, Mbk nitro -05, Honda monkey -92 88cc
Paikkakunta:
Kiiminki
Liittynyt:
6.3.2007 13:48

ViestiKirjoittanut Handlebar » 4.2.2011 23:41

Selvä homma. Pitää huomenna otta dremel käteen ja alkaa jyrsimään. :)
Ahdin määrää tahdin
oooozz|
Pyörä:
DRD Racing SM
Paikkakunta:
Tapiola
Liittynyt:
9.3.2008 18:40

ViestiKirjoittanut oooozz| » 5.2.2011 11:47

En nyt ihan varmaks sano, mutta itselläni sellainen käsitys että Derbin vakisylkän huuhteluiden ajotus loppuu johki 11000 rpm tienoille. Pakoaukosta ei sen tarkempaa tietoo sit?
Tollanen 18 milliäkin pakoaukon korkeudeks rupee oleen jo hyvä, ittellä ainakin kiekuu jo ihan kohtalaisen hyvin, tosin alhaalta lähtee sit vähän pois vetoja!
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 5.2.2011 15:48

Mite muute ku mittasin skoden pakoaukon, ni se on vaa jotai 16mm, ni kehtaisko viilata lisää, jotaki vajaan millin korotin jo.
-keulii-
Pyörä:
derbi 50cc
Liittynyt:
8.8.2010 10:12

ViestiKirjoittanut -keulii- » 5.2.2011 19:55

en tiedä minne tämä viesti kuuluu mutta onhan tämä viilaus topic nii eli oon tehnyt joskus tohon pakopukeen kurin ja haluaisin nyt sen pois se on hitsattu siihen voiko ottaa ihan normi poranterällä?
Vai miten se meni
Handlebar
Pyörä:
Derbi Senda R -02, Mbk nitro -05, Honda monkey -92 88cc
Paikkakunta:
Kiiminki
Liittynyt:
6.3.2007 13:48

ViestiKirjoittanut Handlebar » 6.2.2011 19:02

Mietippäs vähän, voi tietenkin? :lol:
No niin, nyt tuli avarrettua tuota derbin sylinterin pakokanavaa. Lisäpakoja en saanut avarrettua koska ei ole vehkeitä. Sylinteri menee porautukseen koska siihen vahingossa sipaisin terällä kun ote lipesi. Korkeutta en tällä hetkellä tiedä, mutta ainakin se on enemmän kuin vakio. Galleriassa on kuvia jos jotakin kiinnostaa. Mielestäni ihan ok, ensimmäiseksi "avarrukseksi".
Ahdin määrää tahdin
-keulii-
Pyörä:
derbi 50cc
Liittynyt:
8.8.2010 10:12

ViestiKirjoittanut -keulii- » 6.2.2011 20:20

njoo aloin jo porailemaan tossa 18:00 ja meni tunti ennen kun sain sen paskan pois sieltä :paha: 10 poranterää katkes :paha: :lol:
Vai miten se meni
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 6.2.2011 22:12

Sama itel ku otin tg:st kurii :lol:
Dremelist kaikki terät paskaks ja kauhee rage.
Mut viilaamisee. Mite työ oikee katotte et otetaa milli pois, ku ite vedin vaa randomil ku vähä vaikee katella tuota silmämääräsest. Hyvält kyl vaikuttaa enkä ainakaa liikaa ottanu.
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25

ViestiKirjoittanut jt-87 » 6.2.2011 22:19

LaneKit kirjoitti:Sama itel ku otin tg:st kurii :lol:
Dremelist kaikki terät paskaks ja kauhee rage.
Mut viilaamisee. Mite työ oikee katotte et otetaa milli pois, ku ite vedin vaa randomil ku vähä vaikee katella tuota silmämääräsest. Hyvält kyl vaikuttaa enkä ainakaa liikaa ottanu.


Viivoitin on kova sana, tai sitten tämmönen:
Kuva
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
vanadium
Pyörä:
neljällä rattaalla....
Paikkakunta:
Paltamo
Liittynyt:
31.8.2007 16:16

ViestiKirjoittanut vanadium » 10.3.2011 11:54

Tuollainen Polinin sporttipannu löytyisi skootteriin. Vakionahan se on hieman...noh,nuhainen,joten tarvitsisi tehdä jotain parannusta.
Tuossa vielä portmappi kyseisestä sylinteristä:
Kuva

Pikaisesti laskettuna pakoaukkoa olisi varaa leventää reilusti. Vakiona leveyttä näkyy olevan 29,5mm@62,7%, kun taas 33mm leveänä prosentteja olisi sopivat 70%.
Huuhteluihin en uskalla kummemmin kajota,suuntaukset olisi tarkoitus parantaa.
Tarkoitus olisi tehdä mahdollisimman yläkiertoinen sylinteri. Huuhtelujen suuntauksilla pystyy varmaan pelaamaan aika paljon?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 10.3.2011 13:53

vanadium kirjoitti:Huuhteluihin en uskalla kummemmin kajota,suuntaukset olisi tarkoitus parantaa.
Nimenomaan ne suuntaukset on se juttu mikä menee metsään, ei se koko.

Portmapin perusteella näyttää siltä että huuhtikset on aika ok. Korota pyttyä senverta että huuhtelut aukeaa kokonaan AKK:ssa, ja nosta pakoa jonnekin 195 asteen kieppeille, ja leveyttä se 70% (korkeus luokkaa 20mm). Näillä kahdella muutoksella pitäisi olla kulkupuolen jo melko kohdallaan. Pytyn päältä sitten toki myös ylimääräiset metallit pois. Jos ei kerran ole pokkaa huuhtiksiin kajota niin älä tee niille yhtään mitään. Ja kun kumminkin on tarvetta niitä ronkkia niin viilaa ensin pako ja laita koropala pytyn alle. Sitten testaa hyvin. Ja sen jälkeen on lupa tehdä mitä huvittaa kun on asiallinen vertauskohde mistä näkee paljonko tehoja häipyy huuhteluita viilatessa. :lol:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
S-T@
Pyörä:
Aprilia RS 125 02'
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
10.4.2008 21:57

ViestiKirjoittanut S-T@ » 10.3.2011 23:23

Mulla on derbissä 50cc airsal, jossa on ns. kaksi osanen pako, miten sitä kannattaa lähteä viilaamaan ylätehojen toivossa? Oon kuullu että sitä väliripaa ei saa missään nimessä poistaa ja että sitä pakoaukkoa kannattaa korottaa, jos ylätehoja haluu. Mut miten sen itse toteuttaisitte? Neuvoja kaipalien :)
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 11.3.2011 9:52

S-T@ kirjoitti:Mulla on derbissä 50cc airsal, jossa on ns. kaksi osanen pako, miten sitä kannattaa lähteä viilaamaan ylätehojen toivossa? Oon kuullu että sitä väliripaa ei saa missään nimessä poistaa ja että sitä pakoaukkoa kannattaa korottaa, jos ylätehoja haluu. Mut miten sen itse toteuttaisitte? Neuvoja kaipalien :)

Ota nyt ensialkuun mitat selville siitä pytystäs. Aika-aloja tai asteita tai jotain vaikkapa. Ei täällä kukaan pysty neuvomaan mitään jos ei oo mitään hajua, minkälaista pyttyä oot muokkaamassa ja minkälaista haluat. :roll:

E: Ku kerran mainostetaan ni mainostetaan sitte kunnolla. Teinpähän tommosenki:
http://www.motot.net/galleria/albumi5998/
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 14.3.2011 9:19

Betaversio kirjoitti:E: Ku kerran mainostetaan ni mainostetaan sitte kunnolla. Teinpähän tommosenki:
http://www.motot.net/galleria/albumi5998/


Teeppä vielä nestejäähy tosta...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista