Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vetko » 27.9.2020 2:05

SimppaSyylä kirjoitti:Miten voin varmistaa onko hussen putki tyhjennetty?
Kun ostin niin tuli 2 putkea mukana oletan että toinen ois
tyhjennetty ja toisesta ainakin pakokaasun hapetus järjestelmä otettu pois joten oletan että se olis tyhjä. En siis haluaisi leikata sitä putkea auki


http://www.motot.net/wiki/Husqvarna_125 ... tehoiseksi

Tuolla lukee, että vanhemmassa mallissa on paisarin sisällä kuri eli jos siinä putkessa on ei tehtaalta näyttävän naköstä saumaa on kuri poistettu. Uudenmallisessa on varmaa katti? niin lukee, että osta tt putki tai viriputki ja noissa kummassakaan ei varmaan ole sitä pakokaasun kierrätystä.
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vetko » 27.9.2020 2:09

3mbune kirjoitti:Morjens!
Mikä mahtaa hussessa olla vikana kun röpöttää yläkierroksilla eli ei kulje mihinkään piikillä. Huiput n. 110 vaikka normisti 130. Tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla käy hyvin. Kuumalla koneella heittää liekkiä. Kylmällä koneella toimii normaalisti Imukaula katsottu ja ilmanputsari puhdistettu.
Tekniikka: vforce 3, keihin 36, wr imuhilppeet ja gianellin kokoränni. Pa-säätimestä ei mitään tietoa.


1. Putsaa ilmanputsari, jos ei toimi

2. Vaihda tulppa, jos ei toimi

3. Putsaa kaasari.
Liittynyt:
4.10.2020 14:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Löylymies » 4.10.2020 14:26

Oon lukenu, että CRD putki olis paras tähän husseen, mutta sitä ei tunnu löytyvän mistään. Tietääkö joku mistä sen vois ostaa?
Liittynyt:
28.4.2019 21:07
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut RustyKni » 10.10.2020 17:13

Tuorehko WRE:n omistaja. Tuollainen elämää ja näköjään "asentajia" nähnyt 2004/2005/2006 ikäluokan pyörä (ollut alunperin kelta/sininen) mutta ihme ja kumma kuitenkin ajettavassa kunnossa oleva.

Kytkin on hieman outo, sillä melkein mahdoton lähteä nätisti kun ikään kuin luistattaminen ei ihan alkuun onnistuisi. Jos liikkuu vähänkään niin luistattaminen onnistuu ihan nätisti. Tosin kuumana kytkin oikein toisaalta irrota täysin.

Mittailin tuossa akkua niin näytteli 8V jännitettä. Pyörä käynnissäkin sinne tulee AC:ta jotain 8V. Ilmeisesti ehkä jännitteensäädin sitten rikki? Otin akun kokonaan pois ja toimiihan tuo ilman sitäkin, tai no ainakin lähtee käyntiin ja sen mitä tuossa pihalla ajoin.

Onko joku tietty paikka mistä hommaatte Husqvarna pyöriinne osia?
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vetko » 12.10.2020 1:26

1 Tarkista kytkinvaijerin säätö

2 Vaihda lootaöljyt jos ei ole vaihdettu pitkään aikaan/ei ole tietoa.

3 Jos ei korjaannu niin kytkin auki ja levyt tarkastuksen alle. Ja ihan normaalia, että kylmemmällä koneella ei ihan täysin toimi.


Lataa akku jos jännite alle 12v latauksen jälkeen vaihda akku. Ja jonkin ajon jälkeen uudella akulla, moottori sammutettuna niin jänniteen pitäisi olla sen +12v, jos ei ole niin laturissa vika. Huom uudenkin akun voi joutua lataamaan.
Liittynyt:
28.4.2019 21:07
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut RustyKni » 13.10.2020 12:34

Akku ladattu Ctekin perässä, nyt jännite 12.8V. Pitää vielä kuormittaa jollain niin näkee paremmin akun toiminnan.

Ilman akkua pyörästä ei kyllä akulle tule riittävästi....mittasin maksimissaan 8V jännitteen.

Jönnitteensäädin on tuossa rungossa lähellä ohjaustankoa mutta mitähän missäkin johdossa pitäisi olla? Onko nöissä jossain sulakkeita millekään...mittaristolle, valoille tms? Löytyykö jostain sähkökaavioita?

Miksi näissä muuten edes on akku jos valot toimii, pyörä käynnistyy ilman sitäkin?
Liittynyt:
23.1.2020 23:32
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 3mbune » 17.10.2020 18:18

vetko kirjoitti:
3mbune kirjoitti:Morjens!
Mikä mahtaa hussessa olla vikana kun röpöttää yläkierroksilla eli ei kulje mihinkään piikillä. Huiput n. 110 vaikka normisti 130. Tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla käy hyvin. Kuumalla koneella heittää liekkiä. Kylmällä koneella toimii normaalisti Imukaula katsottu ja ilmanputsari puhdistettu.
Tekniikka: vforce 3, keihin 36, wr imuhilppeet ja gianellin kokoränni. Pa-säätimestä ei mitään tietoa.


1. Putsaa ilmanputsari, jos ei toimi

2. Vaihda tulppa, jos ei toimi

3. Putsaa kaasari.



Kaikki tämä tehty.
Lisäksi vaihdettu puola, katsottu läpät ja imukaula. Uutena vikana husse on alkanut leijaamaan tyhjäkäynnillä todella paljon. Voisiko vika olla kaasunasennontunnistimessa, jos ecu yrittää antaa ennakkoa tai jotain? Pa-säätimen avasin ja totesin, että heiluu vapaana.