Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Liittynyt:
18.8.2018 1:33
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jerejonne » 14.9.2019 13:30

on 34mm pwk, madallettu pytty ja pyttykoro. millasia säätöjä porukalla on. tuli kaasarin mukaan 140 mm ps. toimii ihan semi hyvin sil mut kuulostaa aivan vitun pieneltä ku 28 tt kaasaris oli 175 ps ennen. että suuntaa kyselen vaa. ostanko suoraa suuttimia 180>
Liittynyt:
6.4.2019 14:35
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Awiris » 23.1.2020 17:36

Meneekö husqvarna wr 125 -09 takahaarukka linkkuineen husqvarna sm/wre/smr pyöriin ja onko noissa linkuissa mitään eroa vai käykö pelkkä wr takahaarukka ja loput sm osia?
Liittynyt:
29.4.2020 13:54
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Husse 08 » 2.5.2020 21:09

Apua kaivattaisiin:

Pojalle ostettiin 2008 Husqvarna SM 125. Kaasarina Dellorto 28 TT-versio. FMF-putki, VForce läpät. Käsittääkseni pakoaukonsäädin lukittu johonkin asentoon. Tuorevoitelu pois käytöstä, käytämme 2,3 % seosta.

Ongelmia:

-Suoltaa öljyä pakoputken päästä runsaasti ja savuttaa paljon.
-Röpöttää kovasti kaikille muilla kierroksilla, paitsi korkeilla jolloin ottaa ihan hyvät tehot.
-Tuhoaa tulppia, jolloin sammuu ja tämän jälkeen joko käy huonosti tai ei käynnisty. Tulppa on aina musta ja märkä kun tarkistaa.

Tehty:

-Kaasari avattu ja puhdistettu täysin paineilmalla ja puhdistusaineella useamman kerran.
-Putki poltettu karstat pois, ei ollut paljoa.
-Tankki irrotettu ja tyhjennetty/tarkistettu.
-Uusia tulppia hommattu (BR9ES), auttaa aina alkuun. Röpötystä/öljyn roiskimista ei toki poista.
-Akku uusittu, sähköjohtoja tarkisteltu.

Kaasarin tiedot:

-Dellorto 28 VHST CS
-Pääsuutin 165
-Tyhjäkäyntisuutin U38
-Ryyppysuutin 60
-Neulaputki 270
-Joku suutin lukee 300
-Neula alimmassa asennossa eli sokka ylimmässä kolossa

Ilmanputsari irroitettiin kokeeksi, ei vaikutusta röpöttämiseen. Pääsuuttimen pienennystä mietin, mutta osa varoittaa että älä pienennä, kiinnileikkausvaara isoilla kierroksilla? Öljyä tulee putken päästä niin paljon, että takahaarukka ihan öljyssä.

Kiitollisena apuja kaivaten!
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut vetko » 3.5.2020 0:11

mitä öljyä käytät ja kuulostaa, että kävisi rikkaalla. Ja piikki detsissä tehari ja täysteho niin pääsuutin 240 ja sulla 300 vaikka tehoeroa ei ole paljoa.
Liittynyt:
29.4.2020 13:54
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Husse 08 » 3.5.2020 18:34

Kiitos jo vastauksesta! Tämö kaasari ja Husse ovat minulle uusi tuttavuus, joten kaikki apu on enemmän kuin tervetullutta..

Öljynä on Teboil täyssynteettinen 2T-öljy. Seos 2,3%. Tuorevoitelu poistettu.

Purin taas kaasarin ja tässä tarkennusta suuttimiin:

Pääsuutin on nyt 165. Käsittääkseni suositus TT-settiin?

Neulaventtiili 300.

Neulaputki 270.

Ryyppysuutin 60.

Otin myös VForce 3 läpät irti. Kun katsoo läpi, näkyy reunoilta hivenen valoa läpi. Imukaulan kautta puhaltamalla läpät aukeaa ja ilmaa menee läpi. Kun imee, on täysin tiivis, ei tule ilmaa. Liekö läpät vielä ok näillä testeillä?

Röpötys, mustat tulpat, savutus ja massiivinen öljyn roiskiminen pakoputkesta viittaisi tosiaan siihen, että käy reilusti liian rikkaalla. Mutta mikä sen voi aiheuttaa? Voiko se auttaa, että pääsuuttimen vaihtaa esim 160 tai 155? Tai voiko seosruuvin säätö vaikuttaa näin paljon?

Kysymys: Kun katsoo kaasutinta vasemmalta puolelta, niin tyhjäkäyntiruuvin oikealta lpuolelta lähtee ohut musta letku bensatankin alle. Tankin alla tästä letkusta haarautuu toinen samanlainen letku, jonka päässä on ikäänkuin tulppa, jossa pieni reikä. Tämä tulppa ei ole missään kiinni. Pitäisikö olla ja mikä on ylipäätään näiden letkujen tarkoitus? Kun puhallan kaasuttimeen tuon letkun liitosputkesta, tulee kaasuttimesta ilmaa varmaankin parista kohtaa. Voiko tämä letku/irti oleva tulppa sotkea kaasarin toiminnan?
Liittynyt:
29.4.2020 13:54
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Husse 08 » 18.5.2020 21:21

Tyhjäkäyntisuutin oli jostain syystä 38, vaikka TT-setin suositus on 34. Tämä auttoi, tulppa on nyt maitokahvin värinen ja käynti parani.

Mutta nyt on uusi ongelma. Akku menee tyhjäksi ja Husse lopettaa käymisen. Akun vaihto ladattuun ja taas toimii.

Osaisiko joku kertoa, mikä hoitaa Hussessa akun latauksen, eli mikä voisi olla rikki? Tähän on kyllä edellinen omistaja vaihtanut eri etuvalon, joka on tosi kirkas. Mietityttää myös mahdollisuus, että lamppu syö enemmän virtaa, mitä lataus tuottaa.
Liittynyt:
5.6.2020 15:52
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hussepoka » 5.6.2020 16:01

Sellasta tulin kyselemään että oisko kellään antaa suuntaa antavia säätöjä husseen jossa 36 pwk ja tehtaan tt putki
Liittynyt:
8.6.2020 21:20
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jokunen vain » 8.6.2020 21:32

Kyselisin semmosta, että onko suurta haittaa, kun edellinen omistaja on lukinnut pa-säätimen ala-asentoon? Putkena hussessa on alavääntönen deppi. Tosiaan edellisen omistajan mukaan pa-säätimen vaijeri oli poikki ja sen takia oli lukinnut ala-asentoon, ja olen itse tässä alkanut miettimään korjausta/vaihtoa mekaanisen säätimeen, mutta en kuitenkaan tiedä olisiko siitä suurta hyötyä. :s Kaikki apu on tervetullutta, ja pyörä on siis Husqvarna wre/sm 2008!
Liittynyt:
9.2.2008 12:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kgtsm » 22.6.2020 8:28

http://vantaanpyorahuolto.fi/store/p6/N ... SP525.html