Yamaha DT viritys/tekniikka

Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 29.7.2015 22:43

En tiedä mikä tuota meidän Terapia-DT:tä nyt vaivaa, Athenan ränni heitettiin täysin tyhjän vakioputken tilalle ja saatiin palttirallaa säätöihinkin. Ongelmana on että kutosella kone ei jaksa vetää, huiput jää 113km/h nurkille. Koneessahan on pyttykoro & laskettu yläpää, läppävenan spacer, TM28 ja 15/57 välit. Voiskohan tuo läppävenan spacer sotkea sen sielunelämää.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
ilmari86
Liittynyt:
6.11.2014 19:31
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ilmari86 » 30.7.2015 0:47

Saako vakiosylkkää toimimaan 36mm tmx kaasarilla? Onko mitää haittaa siitä? Kuluttaa ainaki enemmän.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 30.7.2015 8:20

Ei siitä kyllä mitään hyötyä ole. Näkisin että 32mm kaasari on aikalailla maksimi.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
apopse
Pyörä:
Suzuki PV -91
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
15.2.2014 21:14
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut apopse » 31.7.2015 20:50

Onks kukaan patentoinu isompaa imutorvea vakio ilmanputsarille. 32 kaasarin imun (63mm) kiinnitys on isompi kuin vakio kaasarin(47mm) vai onko paras vaihtoehto vain pistää joku vaahtomuovi putsari siihen perään
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 31.7.2015 21:50

Samaa mietin itsekkin edellisen sivun viestissä.

Ajattelin uhrata RM250 '96 ilmansuodatinkotelon imutorven..
Kunhan saan purettua Detsin kotelon rungosta, aloitan sovittelun.

Ei ilmeisesti kukaan ole muokkaillut järkevästi mitään isompaa imutorvea?
Typerän näköisiä patentteja olen kyllä löytänyt, kun selailin vähän aikaa nettiä.. :lol:
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 31.7.2015 23:00

Aika heikosti on vaihtoehtoja, YZ-malleissakin on kovin erilainen systeemi käytössä. DT230 Lanzan torvi voisi mennä suoraan, mutta siinäkin on vain 50mm reikä kaasarin päässä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 31.7.2015 23:33

Rämän imutorvi on kiinni sovitteella. Ehkä joku tiivistesilikoni olisi ihan hyvä olla välissä..
Sen kotelon reikä on ehkä aavistuksen liian iso, että imutorvi pääsee heilumaan siinä.

Mutta periaatteessa sen muokkauksen ei pitäisi olla kovinkaan paha homma.
Sen näkee sitten, kun ryhdyn hommiin..
apopse
Pyörä:
Suzuki PV -91
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
15.2.2014 21:14
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut apopse » 1.8.2015 0:44

Ite aattelin vain vähän lyhentää imutorvea kaasarin päästä ja jollaki tättänällä liimata sopiva motonetin silikoni supiste siihen :lol:
E: onko tzr 125 kovinkin erilainen imutorvi kun tuo oma kaasari on belgarda mallista peräisin
19jonsku
Pyörä:
Suzuki bandit 600cc -97
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
16.11.2012 21:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 19jonsku » 2.8.2015 11:03

Kuva
Tuo oikee puolimmainen putki on varmaan r detsin? Ainakiin eroina on erilainen lämpörauta, pakokaasunkierrätystsydeemi puuttuu, pikkusen kevyempi, tuo runkokiinnike erilainen ja välipillin pää on myös erilainen. Eli jos on ärrän putki ja alkukäyrässä ei näy mitään ylimääräistä niin on tt putki? :D
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCsQ9HPn-XyAmMDRTjnOfV4w
YammuPoika99
Pyörä:
Yamaha aerox -14, Yamaha DTRE -04
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2015 21:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut YammuPoika99 » 15.8.2015 22:04

Mikäpä on detsissä vikana? lähtee ainoastaan ryyppy päällä, sekä tyhjäkäynti katosi kokonaan, kun koitin säätää sitä vaikka ruuvi oli ihan tapissa joten tyhjäkäynti pitäisi olla korkeimmillaan. Vaikka kävin hiettämässä pienen noin kilsan lenkin niin kuitenkaan tyhjäkäyntiä ei ollut, eikä lähtenyt ilman ryyppyä silloinkaan... :s
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 15.8.2015 22:27

Oisko tukos/ roska tyhjäkäyntisuuttimessa? Koeta alkuun ihan kaasarin putsauksella alottaa ja koeta sitte uudellee :)
YammuPoika99
Pyörä:
Yamaha aerox -14, Yamaha DTRE -04
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2015 21:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut YammuPoika99 » 15.8.2015 22:54

Huomenna voisin tosiaan putsata kaasarin!
R2nator
Pyörä:
Yamaha dt 125 x
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
22.6.2015 16:15
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut R2nator » 18.8.2015 9:22

Mikä vois olla ku ei enää männänvaihon jälkee ota piikkiä kunnolla, Ypvs säädetty
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 18.8.2015 12:27

oikeenkokone mäntä sisällä? :eek:
YammuPoika99
Pyörä:
Yamaha aerox -14, Yamaha DTRE -04
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2015 21:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut YammuPoika99 » 18.8.2015 21:11

otin tuolloin kyllä kaasarin irti ja koitin katsoa niitä suuttimia mutta en tiedä kuinka ne saisi pois :s siinä oli sellainen valkoinen ''suoja'' tk ja pää suuttimelle. tk-suuttimesta ei muuten näkynyt läpi, ei normaalia?