Yamaha DT viritys/tekniikka

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 5.12.2015 0:02

Eli toimii kylmänä kuten pitääkin? Sillon ei pitäisi olla sähköistäkään kyse jos ennen lämpeämistä pelittä kunnolla.

Onko kaasuttimen säädöt edes jotakuinkin oikean suuntaset? Voisiko putki olla tukossa/ liiassa karstassa?

Mystistä :eek:
Yammusetä69
Pyörä:
Yamaha DT125RE
Liittynyt:
17.11.2014 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Yammusetä69 » 10.12.2015 19:25

Miten sais piikkisestä deeteestä helpoiten sieltä akun vierestä ne sulakkeet pois ku oon värkänny vaikka kuinka pitkään enkä saa edes siitä akkukotelosta irti sitä sulakerasia hommaa. :lol:
Fin_JalmiZ
Pyörä:
Yamaha DT 170 RE -06
Paikkakunta:
Pori, Finland
Liittynyt:
27.11.2013 21:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Fin_JalmiZ » 15.12.2015 20:03

Onko kenelläkään kokemusta/tietoa millanen putki toi big one on detsissä? :eek:
https://www.youtube.com/channel/UC3wpRE ... rJ0Hrb8Akg
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 16.12.2015 0:50

Ilmeisesti hieman vastaava kuin DEP, paitsi halvempi.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Fin_JalmiZ
Pyörä:
Yamaha DT 170 RE -06
Paikkakunta:
Pori, Finland
Liittynyt:
27.11.2013 21:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Fin_JalmiZ » 16.12.2015 0:55

Eli Athena kannattavampi 170cc pytylle kuin Big One? :lol:
https://www.youtube.com/channel/UC3wpRE ... rJ0Hrb8Akg
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 16.12.2015 10:39

Joo Athena lienee parempi vaihtoehto 170:n kanssa. Toki joskus lueskelin että joku DT/WR200 putki olisi oikein oivallinen big bore yläkerran kanssa, niitä vain on kovin rajallisesti saatavilla. FMF:ää nyt ainakin eBayn kautta saa melko helposti.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Fin_JalmiZ
Pyörä:
Yamaha DT 170 RE -06
Paikkakunta:
Pori, Finland
Liittynyt:
27.11.2013 21:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Fin_JalmiZ » 16.12.2015 14:27

Pitääkin alkaa tosta ottamaan selvää! ;)
https://www.youtube.com/channel/UC3wpRE ... rJ0Hrb8Akg
Piritoimii
Pyörä:
Olispa
Liittynyt:
28.10.2013 17:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Piritoimii » 1.1.2016 23:30

Saakos tuon ypvs johdon mikä kuuluu maadoittaa vedettyä tuolta boksista pois kokonaan vai ootteko vaan katkassu sen?
0zkuu
Pyörä:
Yamaha DT125x
Liittynyt:
17.11.2015 22:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 0zkuu » 20.1.2016 20:09

Kannattaakos tommoseen perus tt detsiin vuosimallia 2005 ostaa parempaa ilmansuodatinta ja kannattaako ostaa hiilikuituläpät vai onko ihan turhaa :D
19jonsku
Pyörä:
Suzuki bandit 600cc -97
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
16.11.2012 21:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 19jonsku » 20.1.2016 22:08

Ilmanputsarin vaihosta et hyödy mitään ja läpät voi vaikuttaa vähän mutta eroo tuskin hirveemmin edes huomaa? :D
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCsQ9HPn-XyAmMDRTjnOfV4w
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 20.1.2016 23:09

Ei kannata korvata sitä alkuperäistä suodatinsysteemiä millään Pipercrossilla tai vastaavalla sukkaputsarilla ainakaan. Saati sitten jollain "power filtterillä".

Isomman (32-34mm) kaasuttimen kanssa sitten on ainakin hyötyä isosta suodattimesta.
Esim. TwinAirin 165mm suodatin + modattu suodatinkotelo, jonka kanssa huomaa jo selvän eron Pipercrossiin.

Hiilikuituläpät ovat turha sijoitus, koska tehoeroa et tule huomaamaan.
Daltonman
Liittynyt:
8.2.2016 19:53
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Daltonman » 8.2.2016 19:58

Terve


Täs olis kortti lähestymäs millä sais parhaat tehot irti 125 detsistä? On jo arrowin putkisto ja ypvs käytös.
Fin_JalmiZ
Pyörä:
Yamaha DT 170 RE -06
Paikkakunta:
Pori, Finland
Liittynyt:
27.11.2013 21:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Fin_JalmiZ » 8.2.2016 22:18

Mites toi linkun kolmio irtoo rungosta? :lol:
https://www.youtube.com/channel/UC3wpRE ... rJ0Hrb8Akg
19jonsku
Pyörä:
Suzuki bandit 600cc -97
Paikkakunta:
Juankoski
Liittynyt:
16.11.2012 21:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 19jonsku » 9.2.2016 8:31

Eikös se vaan pultilla oo kiinni rungossa? Takaiskarista joutuu myös irrottamaan sen kolmion. Koiranluut taitaa myös joutua irrottamaan. Ja tämmöset kysymykset varmaan kannattaa kysyä mallikohtaisessa topikissa eikä tekniikkatopikissa. :)
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCsQ9HPn-XyAmMDRTjnOfV4w
YammuPoika99
Pyörä:
Yamaha aerox -14, Yamaha DTRE -04
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2015 21:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut YammuPoika99 » 18.2.2016 15:38

Daltonman kirjoitti:Terve


Täs olis kortti lähestymäs millä sais parhaat tehot irti 125 detsistä? On jo arrowin putkisto ja ypvs käytös.


Osta yläkiertosempi tehari, avarra ilmansuodatinta, isompaa kaasarii, kantta madalla. Kokeille jotai noista