Yamaha DT viritys/tekniikka

R2nator
Pyörä:
Yamaha dt 125 x
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
22.6.2015 16:15
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut R2nator » 19.8.2015 21:29

ma$$i kirjoitti:oikeenkokone mäntä sisällä? :eek:

Sillon ku pytty kävi porauksessa ni vein sinne männänki näytille joten pytyn pitäs olla just eikä melkein porattu tolle männälle.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 19.8.2015 22:53

YammuPoika99 kirjoitti:otin tuolloin kyllä kaasarin irti ja koitin katsoa niitä suuttimia mutta en tiedä kuinka ne saisi pois :s siinä oli sellainen valkoinen ''suoja'' tk ja pää suuttimelle. tk-suuttimesta ei muuten näkynyt läpi, ei normaalia?

Se loiskelevy irtoaa ihan sormin nyppäämällä, sitten saat ruuvattua suuttimet irti.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 19.8.2015 23:06

R2nator kirjoitti:
ma$$i kirjoitti:oikeenkokone mäntä sisällä? :eek:

Sillon ku pytty kävi porauksessa ni vein sinne männänki näytille joten pytyn pitäs olla just eikä melkein porattu tolle männälle.

mitä oireita ettei mee piikille? alkaako pätkiä, rötäämään vai eikö yksinkertaisesti rpm vaan nouse ? Toimiiko ypvs varmasti?
R2nator
Pyörä:
Yamaha dt 125 x
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
22.6.2015 16:15
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut R2nator » 20.8.2015 19:13

ma$$i kirjoitti:
R2nator kirjoitti:
ma$$i kirjoitti:oikeenkokone mäntä sisällä? :eek:

Sillon ku pytty kävi porauksessa ni vein sinne männänki näytille joten pytyn pitäs olla just eikä melkein porattu tolle männälle.

mitä oireita ettei mee piikille? alkaako pätkiä, rötäämään vai eikö yksinkertaisesti rpm vaan nouse ? Toimiiko ypvs varmasti?
Ei rötää eikä pätki, kierrokset nousee mutta vääntöä ei oo se tavallaa alottaa sen piikin mut ei vedä loppuu asti. Ypvs säädetty ja varmistettu että toimii. Enne huiput oli 125kmh-130kmh nyt jää siihe 110kmh pintaa. Joku sano et liian pieni suutin et ei saa tarpeeks bensaa mut tiiä sitte :roll: nyt oon tilannu 270 280 ja 290 suuttimet, tällähetkellä 260
Piritoimii
Pyörä:
Olispa
Liittynyt:
28.10.2013 17:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Piritoimii » 20.8.2015 19:45

Mitähän detsille tuli kun lähdin normaalisti ajamaan kotipihasta niin kadun päässä yhtäkkiä sammui kuin seinään. Ajoin tosi matalilla kierroksilla ja lämmittelin noin minuutin että sylkkä oli lämpönen ennen lähtöä. Lähti kuitenki käyntiin heti sen jälkeen eikä kuulunu mitää ylimäärästä ääntä. Mutta jostain kumman syystä vaihepoljin laski itteensä pykälän alemmas ku laittelin vapaalle. :| Koitan nyt mäntää kurkkia pakoaukosta näkyykö sielä mitään ihmeellisempää.
E: nyt vasta ongelma onki kun tää rungon takana oleva putken sylkkään kiinnittävä mutteri on pyöreä.. kellään mitään vinkkiä miten sen sais irti?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 20.8.2015 21:11

Jaa mutteri nylvätty pyöreeks :lol: . Sahaa viilto siihen ja talttapäällä auki taikka vastakierretapilla pois ;)
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 20.8.2015 21:14

R2nator kirjoitti:
ma$$i kirjoitti:
R2nator kirjoitti:
ma$$i kirjoitti:oikeenkokone mäntä sisällä? :eek:

Sillon ku pytty kävi porauksessa ni vein sinne männänki näytille joten pytyn pitäs olla just eikä melkein porattu tolle männälle.

mitä oireita ettei mee piikille? alkaako pätkiä, rötäämään vai eikö yksinkertaisesti rpm vaan nouse ? Toimiiko ypvs varmasti?
Ei rötää eikä pätki, kierrokset nousee mutta vääntöä ei oo se tavallaa alottaa sen piikin mut ei vedä loppuu asti. Ypvs säädetty ja varmistettu että toimii. Enne huiput oli 125kmh-130kmh nyt jää siihe 110kmh pintaa. Joku sano et liian pieni suutin et ei saa tarpeeks bensaa mut tiiä sitte :roll: nyt oon tilannu 270 280 ja 290 suuttimet, tällähetkellä 260

no nyt en osaa ees arvata :eek: , kerro toki sit jos auttoi ku itellä samantyylinen ongelma ettei kierrä loppuun asti isoilla vaihteilla ja huiput tippunu aika paljo :roll: :|
1999mizo
Pyörä:
Yamaha DT 125-X
Liittynyt:
22.7.2014 22:08
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 1999mizo » 20.8.2015 21:21

Ettei vaan olis putki karstottunut?
Piritoimii
Pyörä:
Olispa
Liittynyt:
28.10.2013 17:06
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Piritoimii » 20.8.2015 21:23

Juu no ei tuonne oikeen mikää rautasaha mahdu. Pitää vissiin lähtee sitä vastakierretappia ostaan. Ei jumaliste ku ei mikää ikinä onnistu samantien. :paha:

E: Noh kaveri sai sen jotenki nyplättyä irti. Mäntää kun tutkiskelin niin ei siinä juuri mitään näkynyt kun muutama ohut viiva kylessä joita ei sormella taikka kynnellä tuntunu (en ole ees varma oliko jotain skraaduja vai ihan muuta jälkee :s ). Mutta kannessa näky olevan jotain pieniä kolosia tai jälkiä, mut kun ei kerran männästäkään ilmeisesti ollu mitään murentunut nii jos ne onki jotain aikasempaa jälkeä? Aattelin että jos vaikka olikin vaan joku jalanasennontunnistin ruvennu leikkiin itekseen ja sammuttanu pyörän.
R3LETTI
Pyörä:
1.Derbi senda 2002 80c 2.Derbi "lowride" 3. 125 dt
Liittynyt:
15.8.2014 21:30
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut R3LETTI » 22.8.2015 9:36

MIstä mahtaisi saada dtseen pyttynkorotus paloja? :) Ja käykö um dt tehari vm dtseen?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 23.8.2015 0:15

Ei taida valmiita pyttykoroja saada mistään, eipä se amerikantemppu ole itsekään leikellä. Ja um tehari sopii vanhempaankin, pikkasen joutuu piti viilapenkissä varovasti hieman väännellä kulmia kohilleen kun Athenaa asennettiin '88 R-malliin.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
YammuPoika99
Pyörä:
Yamaha aerox -14, Yamaha DTRE -04
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2015 21:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut YammuPoika99 » 23.8.2015 12:27

Mikää on kun edelleenkään ei löydy tyhjäkäyntiä vaikka otin suuttimet irti ja putsasin molemmat? Vaikuttaisiko akku jotenkin asiaan, jos siinä ei ole virtaa? Ja oliko se niin että liian pieni pää suutin jos tyhjäkäynti kierroksilta laittaa kaasun pohjaan niin rupeaa booaamaan ja sammuu? Mitkä olisi hyvät suuttimien koot jos kuriton putki ja reikälevy otettu ilmanputsarista pois?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 23.8.2015 14:28

Todella paljon liian pieni ps aiheuttaa just sen että nopeesti lyldessä lämän tiskii stumppaa ja sammuu. Kannattaa katsoa : http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_säätäminen

Akku ei vaikuta tyhjäkäyntii. Jos se katos sun säädellessä tyhjäkäyntiruuvia ni oisko se voinu lähtee jotenki paikoiltaan tms? Kokeile ottaa irti ja laittaa takas. Jotenkin koneelta estyy bensan saanti tyhjäkäynnillä
YammuPoika99
Pyörä:
Yamaha aerox -14, Yamaha DTRE -04
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2015 21:54
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut YammuPoika99 » 23.8.2015 15:13

Olisiko oikean kokeinen pääsuutin suunnilee 260, jos on kuriton putki sekä ilmanputsarista poistettu kuri?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 23.8.2015 15:24

Eikai se kauas heitä. Vaan mikä on ilmanputsarin kuri? Ikinä en ole moisesta kuullut.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...