Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Sakaaali
Pyörä:
KTM exc 125
Liittynyt:
14.5.2011 19:18
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sakaaali » 11.5.2013 17:53

Mikä vois olla ku kävin tankkaa ni hetki senjälkee ei meinannu enää pysyy käynnis ja sitte stögäs? Tulppa uusittu ja joka polkasulla lähtee ihan hetkeksi käymään (puol sekuntia n.) ja sammuu. Ekalla polkasulla tulpan kuivauksen ja seisotuksen jälkeen pysyy varmaan 3 sekkaa. Kaasaria availtu ja kaikki zekattu ja putsattu. (ilman paineilmaa)
E: Ei siis kestä kaasua yhtään!
Viimeksi muokannut Sakaaali päivämäärä 12.5.2013 13:11, muokattu yhteensä 1 kerran
nuutti969696
Liittynyt:
2.9.2012 11:32
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nuutti969696 » 12.5.2013 13:05

miten saa ecu 6 pois mittaristosta sehän on toi
ECU 6 = pakoaukon venttiilin ja kaasuttimen potentiometrit?
Rokkijumalaz
Pyörä:
Husqvarna SM125 '10
Liittynyt:
28.7.2012 22:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rokkijumalaz » 13.5.2013 20:35

Noniin eli tuli lyötyä täystehoiseksi omakin husse gianelli/arrowin putken kanssa. Kiertää kyllä ihan tajuttoman ylös näin a1 tehojen jälkeen ja tehojakin löytyy omasta mielestä hyvin. Vääntöäkin löytyy maantienopeuksiin vielä riittävästi ettei tarvitse pienillä vaihteilla vinguttaa mutta isoimmalla vaihteella 80km/h ajaminen on täyttä tuskaa kun vehje röpöttää niin että melkein jää katkoviivaa asfalttiin. Laitoin siis ihan normaalin tt-setin kiinni, maukana tuli yksi suutin, olisikohan ollut 165. Neulansokan laitoin alimpaan loveen ettei varmasti saa liian laihaa seosta. Ilmaruuveihin ym. en koksenut koska tämä kaasari oli täysin uusi tuttavuus minulle ominaisuuksiensa puolesta. Eli sokka toisiksi alimpaan loveen ja ilmaruuvia auki kierros pari?

Eikös tässä muutenkin ole kaikki katastrofin ainekset ilmassa kun männällä on ajettu (ilmeisesti a1 tehoissa) 9000km ja tuorevoitelu on käytössä. Tosin laitoin kyllä paremmat öljyt sisään mutta kuinkakohan paljon ajettu mäntä tykkää korkeakiertoisesta rännistä? Ja jos seoksia vielä laittaa laihemmalle niin riski vielä kasvaa. Tuorevoitelun säätöön en koskenut, mutta ainakaan ei heti ensimmäisellä ajokerralla nyt leikannut eli varmaan saa ihan tarpeeksi öljyä? Kun eikös maahantojankin mukaan tuorevoitelu käy vielä tt-näkin?
Trompo654
Pyörä:
Husq Sm 125 (ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
2.3.2011 23:39
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Trompo654 » 13.5.2013 21:18

Pistä ilmaruuvi kiinni ja avaa 1,5 kierrosta. Se on se perusasento josta sitten lähet säätämään jos tarvii. Neulan sokka kannattaa laittaa keskelle ja siitä lähteä säätämään, mutta veikkaan että toisiks ylimmässä toimii parhaiten niinkuin suurimmalla osalla.
Tuorevoitelun suosittelen ottamaan aikas nopeesti pois, vaikka se ny tuntuis toimivan ihan hyvin. Sitte sen kerran ku se ei toimi nii se on myöhästä sillo enää harmitella :D
TuureY
Liittynyt:
11.6.2012 16:31
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TuureY » 13.5.2013 21:27

Moro! onko tietoa käykö tämä vuoden -08 WRE husseen? http://www.powerfactory.fi/product_info ... ts_id=6495
henri_man
Liittynyt:
10.12.2010 10:24
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut henri_man » 13.5.2013 21:36

onko hussen wressä normaalia et kytkin puolelta kuuluu kun hyrrä pyörisi siellä kun antaa kaasua.mikä vikana kun ajaa niin teho alue on ylhäällä ja ottaa piikin mutta jonkun ajan päästä taas teho alue laskee ja pyörään tulee yhtäkkiä vääntöä eikä ota kunnolla piikkiä.vaihteluita tulee monta kertaa päivän aikana :roll: (hussen vakiovaimennin pyörässä kiinni (wr tyhjennetyn paisarin kanssa) :D
nuutti969696
Liittynyt:
2.9.2012 11:32
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nuutti969696 » 13.5.2013 22:20

henri_man kirjoitti:onko hussen wressä normaalia et kytkin puolelta kuuluu kun hyrrä pyörisi siellä kun antaa kaasua.mikä vikana kun ajaa niin teho alue on ylhäällä ja ottaa piikin mutta jonkun ajan päästä taas teho alue laskee ja pyörään tulee yhtäkkiä vääntöä eikä ota kunnolla piikkiä.vaihteluita tulee monta kertaa päivän aikana :roll: (hussen vakiovaimennin pyörässä kiinni (wr tyhjennetyn paisarin kanssa) :D

oisko pa säätimessä jotain häikkää
Petezyy
Pyörä:
KTM EXC
Liittynyt:
11.2.2012 12:44
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Petezyy » 14.5.2013 17:01

Jooh eli nyt NOPEA VASTAUS kiitos! Meni ilmeisesti hussesta vaihdepolkimenakselin palautin jousi poikki. Kun vaihteet 3,4,5 Toimii ajossa normaalisti mutta 1 + 2 vaihteita vaikea saada pesään. Paikallaan saa kyllä vaikka vapaalle jos moottori ei käy. Poljin liikkuu pystysuunnassa paljon enemmän kuin ennen, jännitystä ei siinä ole. Eli ilmeisesti tuo jousi? Ja eikö jousen saakkin vaihdettua kytkinkopan avaamalla? Ettei tarvi lohkoja avata? NYT JOKU VASTAA NOPEASTI! Pitäs saada osat tilattua ja husse viikonlopuksi kuntoon.
OtsiR
Liittynyt:
26.10.2011 22:48
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut OtsiR » 14.5.2013 17:32

Kuulostas siltä. ja joo kytkin puolen kun avaat niin pääset käsiksi.
Petezyy
Pyörä:
KTM EXC
Liittynyt:
11.2.2012 12:44
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Petezyy » 14.5.2013 17:58

Kiitos vastauksesta!
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 15.5.2013 9:45

Mites kun mulla husessa nyt deppi. 38 mikke ja forcet.
Suutin 480. Neula rikkaimmalla. Seosruuvi melkein kiinni. 1/3 osa kaasulla käy laihalla ja kiihdytyksessä miettii sekunnin ennenkuin lähte. Myös ykkösellä lähdettäessä ei ees sudi vaikka lyö lämän tiskiin. Ryyppy päällä sutiikin jo kunnolla mutta kiihdytyksen jälkeen käy saakelin paksulla tk. Auttaako isompi tk suutin tonne puolkaasun alueelle? Vai rikkaampaa neulaa vai hä. Mp liikkeessä ihmettelivät jo tuota suutinkokoa....
2Fast4You
Zuikkamies
Liittynyt:
16.11.2010 18:49
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 15.5.2013 16:30

Joo lähestulkoon satakunta pienempi numero vois olla tuo pääsuutin :lol: Itellä teki tuota booausta jos iski kaasun äkkiä auki, ja siihen autto kun laitto neulaa pykälän rikkaammalle. Sinun tapauksessa rikkaampi neula voisi auttaa. Älä ainakaan isonna TK-suutinta jos tyhjäkäynnillä on rikkaalla, vaan pienennä siinä tapauksessa. Säädä ihan viimesenä vasta se pääsuutin sitten sopivan pieneksi
RiZu
Pyörä:
Husqvarna SM125 '08, Honda Monkey '88
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
25.4.2011 12:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut RiZu » 15.5.2013 21:30

Tietääkö kukaan monenko millin kierteillä Mikuni TM38 kaasarin pääsuutin on?
Entä onko siinä niitä kuusiokantasia vai pyöreäkantaisia suuttimia? Nopea vastaus ois jees! :)

edit: Etsiskelin netin syövereistä vastausta ja löysin, viiden millin kierteellä kuusiokantanen?

Mutta heti heräs toinen kysymys :D
Oisko joku 410 tai joku hyvä kun vireinä on Depin putki, wr kansi, sylinterikoro ja 38 Mikuni?
GAS OR ASS, no free rides!
Rokkijumalaz
Pyörä:
Husqvarna SM125 '10
Liittynyt:
28.7.2012 22:12
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rokkijumalaz » 15.5.2013 22:33

Rokkijumalaz kirjoitti:Noniin eli tuli lyötyä täystehoiseksi omakin husse gianelli/arrowin putken kanssa. Kiertää kyllä ihan tajuttoman ylös näin a1 tehojen jälkeen ja tehojakin löytyy omasta mielestä hyvin. Vääntöäkin löytyy maantienopeuksiin vielä riittävästi ettei tarvitse pienillä vaihteilla vinguttaa mutta isoimmalla vaihteella 80km/h ajaminen on täyttä tuskaa kun vehje röpöttää niin että melkein jää katkoviivaa asfalttiin. Laitoin siis ihan normaalin tt-setin kiinni, maukana tuli yksi suutin, olisikohan ollut 165. Neulansokan laitoin alimpaan loveen ettei varmasti saa liian laihaa seosta. Ilmaruuveihin ym. en koksenut koska tämä kaasari oli täysin uusi tuttavuus minulle ominaisuuksiensa puolesta. Eli sokka toisiksi alimpaan loveen ja ilmaruuvia auki kierros pari?

Eikös tässä muutenkin ole kaikki katastrofin ainekset ilmassa kun männällä on ajettu (ilmeisesti a1 tehoissa) 9000km ja tuorevoitelu on käytössä. Tosin laitoin kyllä paremmat öljyt sisään mutta kuinkakohan paljon ajettu mäntä tykkää korkeakiertoisesta rännistä? Ja jos seoksia vielä laittaa laihemmalle niin riski vielä kasvaa. Tuorevoitelun säätöön en koskenut, mutta ainakaan ei heti ensimmäisellä ajokerralla nyt leikannut eli varmaan saa ihan tarpeeksi öljyä? Kun eikös maahantojankin mukaan tuorevoitelu käy vielä tt-näkin?


Kävin vähän testailemassa tuota ohjetta "neulan sokka toisiksi ylimpään loveen ja ilmaruuvia 1,5 kierrosta auki" ja ihan hyvin pelitti siihen asti kun ylämäkeen ajaessani alkoivat kierrokset äkisti laskea. Painoin heti kytkimen pohjaan ajoin pientareelle. Kokeilin heti polkaista että liikkuuko mäntä, melko jähmeästi liikkui, mutta parin polkaisun päästä pärähti ihan käyntiin kun unohdin virrat päälle. Odottelin vielä hetken ennenkuin polkaisin uudestaan käyntiin, polkaistessa ei tuntunut mitään erityistä eikä käyntiäänikään ollut mitenkään erilainen. Päätin sitten varovasti lähteä kotia kohti. Kotimatkalla ei ilmennyt mitään ongelmia, ajoin kyllä varovasti seitsemääkymppiä koko n.20km matkan ja lopussa kokeilin vähän antaa kierroksiakin. Ihan loppuun asti en kehdannut piikkiä vetää mutta ihan hyvin veti. Eli aika lähellä totaalista tuhoa siis oltiin kai? Kone oli kyllä erittäin hyvin lämmitelty kun tämä "leikkaaminen" tapahtui.

Lämppäämisestähän tässä kai oli kyse, ja pitäisi varmaan selvittää miksi näin nyt sitten kävi. Suutin oli tuo 165, eikös tuo pääsuutin ole kokolailla ainoa joka seokseen vaikuttaa täyskaasulla joten kannattaisiko ottaa vaikka 175 kokeiluun. Neulaa säädin juuri ennen ajoa yhden pykälän laihemmalle ettei röpöttäisi niin pahasti, tosin vieläkin röpötti jonkin verran ettei välttämättä vielä ollut laihallakaan. Tuorevoitelu oli käytössä mutta se tuskin on syypää tähän kun luulisi sitten ihan kunnolla leikkaavan jos kerran ei öljyä saa. Voisiko syynä olla että männällä on ajettu jo 9000km? Vai onko tämä vaan todistus sille "husse leipoo" legendalle että asialle ei oikein voi mitään?

Ja kehtaakohan tuolla huomenna ajaa kouluun pari kymmentä kilometriä, ei ainakaan vaikuttanut siltä että mitään kovin kamalaa olisi tapahtunut? Ja kait se olisi mennyt siinä kotimatkalla jo paskaksi jos olisi jotain leikkausjälkeä pyttyyn tullut. :D
roopzter
Liittynyt:
20.3.2012 21:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut roopzter » 16.5.2013 0:14

Mikähä mahtaa hussessa olla rikki kun antaa kipinää jo ku laittaa virrat päälle? voisiko puola olla rikki? kysessä -07 vuosmalli.