Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Kentsupappa
Liittynyt:
21.3.2011 22:55
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kentsupappa » 7.5.2013 23:11

hustoni kirjoitti:Mikäs on ku laitoin pari päivää sit hussen tt:ksi ja eilen nostin neulan sokkaa ylös yhen pykälän ja nyt kierrokset nousee ihan liian korkeelle heti kun käynnistää. Koitin 34 ja 38 tk:ta ja kaasutin aukastu jo moneen kertaan. Myöskään tyhjäkäynnin säätöruuvia kun kääntää ei tapahdu mitään. Onko imuvuoto?




Nostit neulan sokkaa eli laitoit laihemmalle?
Jos laskee neulan sokkaa menee rikkaammalle, eli voi olla siitä kiinni :)
-Masse-
Pyörä:
Husq 125 sm -11
Liittynyt:
13.9.2010 21:50
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -Masse- » 7.5.2013 23:28

Kentsupappa kirjoitti:
-Masse- kirjoitti:Mistä kannattais lähtee ettimään vikaa kun hussessa ei vissiin jäähdytysnesteet kierrä? Lämpenee lyhyen matkan jälkeen jo tulikuumaks ja mittaristoon syttyy lämpövalo ja lukee "fail 4". Otin lämpöanturin irti mut se oli vähän turhaa ku eipä siitä mitää nähny. Muita ehdotuksia?


Itselläni oli sama vika ja se johtui termostaatista joka oli lakannut toimimasta. Se on kannen yläpuolella mustamötikkä johon menee letkuja syyläristä.


Kiitosta! Rupesinkin sillä aikaa jo mietiskelemään mahd paikkoja joissa se termostaatti olis, mut nyt selvis sekin. Huomenna siis sen avaus.
JiiiKoo
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
31.10.2010 15:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JiiiKoo » 8.5.2013 9:14

Mites nuo mäntien koot menee, ku vissiin c koko pitäs olla entisen omistajan mukaan ja wiseco nyt sisällä.
Wösnerii aattelin, mut kaikissa männissä tuntuu olevan nuo kirjainkoot erilaiset, esim wösnerillä oli c koko 53.97 ja proxilla 53.96 wisekossa b koko oli jo helevetin iso 54mm jne. Niinnii pitääkö se sitte kahtoo milleistä vai siitä kirjaimesta?
hustoni
Liittynyt:
7.5.2013 20:30
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hustoni » 8.5.2013 11:39

Kentsupappa kirjoitti:
hustoni kirjoitti:Mikäs on ku laitoin pari päivää sit hussen tt:ksi ja eilen nostin neulan sokkaa ylös yhen pykälän ja nyt kierrokset nousee ihan liian korkeelle heti kun käynnistää. Koitin 34 ja 38 tk:ta ja kaasutin aukastu jo moneen kertaan. Myöskään tyhjäkäynnin säätöruuvia kun kääntää ei tapahdu mitään. Onko imuvuoto?

laitoin neulan sokan takas keskimmäiseen loveen ja tk on nyt 34 niin koitan tänää että toimisko se 38 tk:lla. Kierrokset leijuu siis kun on tyhjäkäynnillä ja laskee kun odottaa jonkun aikaa.




Nostit neulan sokkaa eli laitoit laihemmalle?
Jos laskee neulan sokkaa menee rikkaammalle, eli voi olla siitä kiinni :)
sankkuq
Liittynyt:
2.8.2012 11:29
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sankkuq » 8.5.2013 13:32

Mikä noista miknumi tmx 38 kaasarin ruuvveista voisi olla ilmaruuvvi? Sattuuko ketään tietää että mikä on kierteen koko ja kokonaispituus?

käviskös tälläne? http://www.wandamotor.fi/suutin-mikuni-head-p-3467.html
Kirjoita nimi tähän
Liittynyt:
21.9.2012 19:39
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kirjoita nimi tähän » 8.5.2013 17:25

Ilmaruuvi on putsarin puolella alareunassa se talttapääruuvi. Tuo suutin käy, koska mikuniin on vain kuusiokantainen ja pyöreäkantainen suutin, joista kuusiokantainen on oikea.
jes´e
Pyörä:
Husqvarna SM 125cc
Liittynyt:
24.4.2011 11:23
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jes´e » 9.5.2013 0:24

kyselisin semmoista että minkä kokoisia vastuksia pitäisi laittaa solenoidi venttiilin tilalle ettei rupeaisi vilkuttelemaan ecu valoja? sama myös pakoaukonsäätimessä? pyörä on siis -08 sm

YV voi laittaa myös vastauksia.. ja mahdollisimman pian kiitos :D
antztapz
Liittynyt:
9.5.2013 13:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut antztapz » 9.5.2013 14:26

Terve, itellä ois husqvarna sm, joka leipo eilen kiinni...
eli jos sylinteri on hajalla, ni lähen laittamaan wr sylinteriä tai 144cc kiinni.

mutta kysymys kuuluu käykö wr sylinteri, 08 vuoden husqvarnaan smään? ja sopiiko männäntappi? entäs paukoaukon säädin?

no toinen kysymys että käykö 144cc sylinteri, sm husqvarnaan?
sopiiko männäntappi?
entä miten pakoaukonsäätimen kanssa?

Apu ois tarpeen kiitos! :D
HusQmies
Pyörä:
Yamaha tt 600,Yamaha DT 50R,EX Derbi senda 125 ,EX Husqvarna WRE 125,
Liittynyt:
21.9.2012 7:34
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HusQmies » 10.5.2013 0:28

Mikäköhän on hussessa kun ei toimi takavalo, tai siis jarruvalo toimii mutta ei se himmeempi. :roll:
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 10.5.2013 12:33

Mites tuo pa säädin homma nyt? mulla isommat kassut yms. Eli onnistuuko kun pa säädin on "lepotilassa" niin laitan vaan ne vaijerit kireelle?
Lun itellä ei oo ikinä toiminu se kalibrointi ja sejän ei liity vaijerien kireyteen.
2Fast4You
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jebex » 10.5.2013 16:54

antztapz kirjoitti:Terve, itellä ois husqvarna sm, joka leipo eilen kiinni...
eli jos sylinteri on hajalla, ni lähen laittamaan wr sylinteriä tai 144cc kiinni.

no toinen kysymys että käykö 144cc sylinteri, sm husqvarnaan?
sopiiko männäntappi?
entä miten pakoaukonsäätimen kanssa?

Ehkä ensimmäiseks kannattaa selvittää miks leipo...
Toiseksee 144cc sarjassa tulee mukanan pakoaukonsäätimen hilut, joten bolttis sarja.
antztapz
Liittynyt:
9.5.2013 13:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut antztapz » 10.5.2013 17:20

Jebex kirjoitti:
antztapz kirjoitti:Terve, itellä ois husqvarna sm, joka leipo eilen kiinni...
eli jos sylinteri on hajalla, ni lähen laittamaan wr sylinteriä tai 144cc kiinni.

no toinen kysymys että käykö 144cc sylinteri, sm husqvarnaan?
sopiiko männäntappi?
entä miten pakoaukonsäätimen kanssa?

Ehkä ensimmäiseks kannattaa selvittää miks leipo...
Toiseksee 144cc sarjassa tulee mukanan pakoaukonsäätimen hilut, joten bolttis sarja.



leipoi koska jäähdytysnesteet eivät kiertäneet, termostaatti oli hajalla.
männäntappi siis sopii? (15mm)
entä wr sylinteri?
Viimeksi muokannut antztapz päivämäärä 10.5.2013 17:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Kirjoita nimi tähän
Liittynyt:
21.9.2012 19:39
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kirjoita nimi tähän » 10.5.2013 17:23

HusQmies kirjoitti:Mikäköhän on hussessa kun ei toimi takavalo, tai siis jarruvalo toimii mutta ei se himmeempi. :roll:

Johdot kunnossa? Tarkista polttimo.
-Husupärinä-
Liittynyt:
2.3.2013 20:34
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -Husupärinä- » 11.5.2013 0:03

Mites teillä jolla on kiinni v forcet,auttaako mitään katulaiskassa? Ja jos jollain ois myydä 35mm mikunia ni YV
bevekki
Liittynyt:
5.4.2012 17:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 11.5.2013 1:28

Auttaa tuomalla vääntöä / kierosherkkyyttä. Miettisin kahdesti ennen ostamista. isomman kassun kanssa alkaa jo vaikuttsa. Muuten 150e käyt vaikka huorissa ja ostat kaljas & bensaa. Tai sitten forcet.
2Fast4You