Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 19:02
Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jkoljo » 2.3.2013 23:03

Keskustelu Hussen laittamisesta jatkuu. Aloitusviesti on käyttäjän jocke- käsialaa.

jocke- kirjoitti:Pyörähän alkaa olemaan suht tusinavehje, ja ainahan se häiritsee jos kaverin pyörä menee yhtä kovaa tai kenties vähän kovempaakin? Joten eiköhän ole viritystopicin paikka. Täällä kaikki voi jakaa viritysvinkkejä husseen.

Tehareitahan löytyy vaikka muille jakaa, löytyy kromiränniä ja normipeltiränniä and so on. Mutta huipputehoissa kaikki antavat melko samoja tehoja, eroksi jää lähinnä tehoalueet ja ulkonäkö. Joten lisää tehoa kaivataan myös tämän teharin asennuksen jälkeen? Mikäli oikeen mielii tehoja ja haluaa helpolla päästä (ja tili tyhjenee), niin kannattaa vaan tilata ne WR/CR hussen hilppeet ja pultata kiinni. (Sylinteri & kampiakseli & imukaula & kaasari)

Mutta mikäli suht matalalla budjetilla liikkuu, niin kannattanee etsiskellä 32-35 millinen kaasari samoin siihen kaveriksi jokun suht korkealaulunen putki. Tämänhän kaikki jo tiesi, mutta kukas on tästä vielä edennyt pidemmälle? Kertokaa. Häiritseekö kenties 08 ja 09 mallien sähköhilppeet viritystä? Miten järjestelmää huijataan kun eri kaasari käytössä?

Mikä putki&kaasari kombo antaa parhaat tehot ja mieluisimman tehoalueen?
Kenties pytyssä löytyy viilattavaa?
Kannen laskusta hyötyä isomman kaasarin kera?

Monen ihmisen teamwoorkillä tästä aloitusviestistä saa pirun hyvän, joten kokemuksia kehiin! :)

_________________________________________________________________________________

Kaasuttimet:

Vakiopytylle: 32-35mm litteäluistikaasari, esim Mikuni TM tai Keihin PJ.
-32mm TM
-35mm TM

Ja luonnollisesti käytettyjä löytyy esim mototallista, nettivaraosasta, ebay jne. Ja mikäli kierrosherkkyyttä mielii niin V-Forcen läppärunko voisi olla jotakin. Tätä saa myös luultavasti MP-Racingin kautta tilaamalla 09 WR125 läppärungon. Muistaakseni myös 80-luvun loppupuolella valmistettujen Honda CR125 läppärungot sopivat. Ainakin 32mm Mikuni TM ja 36mm PJ keihin mahtuu orkkisimukaulaan. Tosin 32mm Keihinillä joutuu vähän venyttämään, kaasari on ikävän "lyhyt", ei siis meinaa ylettyä imukaulasta ilmanputsariin.

Kuten varmasti tiedätte, näissä uudemmissa sähkölaitoksissa on kaasunasennontunnistin, ja jos vaihtaa kaasarin niin mittarissa vilkkuu jne, Vaihe on keksinyt asialle ratkaisun :

Vaihe kirjoitti:Heitetään nyt tännekin. Eli joku kyseli sitä kaasun asennontunnistimen ja ecu2:n ohitusta esim kaasaria vaihdettaessa tai jos tps on rikki.


Vaihe kirjoitti:Vastaavat johtimet menisi johtoa edestäpäin katsottaessa näin.

.. _--_
./ . . . \
|_____ |
1. 2. 3.

Huonosti esitetty joo, mutta en ole vieläkään saanut kuvaa johdosta.




Kannet:

Vakiokantta voi isomman kaasarin kanssa laskea, mutta kannattaa vaan pitää järki mukana squisshin suhteen. Mitään tiettyjä tietoja tästä ei vielä ole, kukaan pellepeloton ei ole vielä ilmeisesti laskenut vakiokantta?

Ja mikäli rahaa löytyy niin miksipä ei ostaa VHM kansi.
-VHM Virikansi
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Liittynyt:
2.9.2012 10:32
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nuutti969696 » 5.3.2013 14:30

pittääkö nuo laakerit laittaa lohkoihin kummallekkin puolelle, ja sitte vasta kampura siihe? miten helposti se kampura menee niihin laakereihin? :)
Liittynyt:
5.4.2012 16:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 5.3.2013 18:23

Kylläpäse noin menee.
Jos tuntuu nihkeältä niin kylmää kampuraan ja sitä toista lohkoon.
Laakeritkin voit pakastaa ennen asennusta ja sitten antaa lämmetä ennen lämmitystä.
2Fast4You
Liittynyt:
10.12.2010 9:24
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut henri_man » 6.3.2013 20:07

:eek: mikä vikana ku ajoin normaalisti nii pyörä rupes yhtäkkiä käymään samalla tavalla kun bensa olis loppu vaikka bensaa on tankki täynnä,sitte mittaristo meni pimeeks,kun laitto virrat päälle nii toimii normaalisti (mittaristo),muttakun laittaa käymään niin taas mittaristo menee pimeeks :eek: apuja täytys saada kiireellä katsastettua!!!!
Liittynyt:
16.11.2010 17:49
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 6.3.2013 22:13

Tuosta kampura hommasta: Eli ekaks runkolaakerit lohkoihiin. Sitten Kaikki koneen nippelit kiinni kytkinpuolen lohkoon, sitten kampura naputellaan kiinni MG-puolen lohkoon (tiukempi sovite kuin kytkinpuolella) ja kun kampura on pohjassa niin se painetaan kiinni kytkinpuolen runkolaakeriin ja samalla painetaan lohkot yhteen ;) Ite ei tarvinnu kylmätä tai kuumentaa tossa kampuran laitossa, kevyesti naputtelemalla uppos.
Liittynyt:
5.4.2012 16:11
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut bevekki » 7.3.2013 0:39

Oisko suuntaa antavaa suutinta mikuni flät 38, debi,forcet.
2Fast4You
Pyörä:
TM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
13.1.2010 18:19
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onni^ » 7.3.2013 15:19

Onko kellään tietoo että sopiiko 06-08 vauhtipyörä 09 hussee että onko noissa mitään eroo ja oisko kellään myydä?
Liittynyt:
17.11.2011 22:05
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut alluxx » 10.3.2013 16:44

mitä eroa on näillä: http://www.mp-racing.fi/muoviosasarja-v ... -4166.html ja näillä: http://www.mp-racing.fi/plastic-white-t ... -4192.html
Liittynyt:
31.8.2011 12:59
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Lääässi » 11.3.2013 15:39

oiskoha jotai pakoputken paikkoja muunneltu ?
Liittynyt:
17.11.2011 22:05
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut alluxx » 11.3.2013 16:58

varmaankin, mistäs noi sun katteet on ostettu? :O
Pyörä:
Husqvarna Wre ja Yamaha Yz 250
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
1.12.2010 18:58
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rtuomas » 12.3.2013 19:52

alluxx kirjoitti:varmaankin, mistäs noi sun katteet on ostettu? :O


Moto-häme:stä saa ainakin noita takakatteita tilasin itse sieltä
http://www.motot.net/galleria/kuva175751/
Liittynyt:
2.9.2012 10:32
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nuutti969696 » 12.3.2013 20:57

osaisko joku kertoo mikä on vialla, kun kiristää vähänki kytkimen puoleista kampiakselin mutteria niin kampi akseli ei enää pyöri kevyesti? :)
Liittynyt:
16.11.2010 17:49
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 12.3.2013 21:39

Varmaan kun se holkki painaa sitä runkolaakeria kun mutteria kiristetään? Ei se mullakaan konerempan jälkeen pyöriny kovin kevyesti kädellä kokeilemalla (tiukemmin mitä ennen lohkojen avaamista ennen remppaa) mutta hyvin on nyt 800+ kilometriä toiminu! Tutkaile tilannetta.
Liittynyt:
2.3.2013 19:34
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -Husupärinä- » 13.3.2013 20:04

Tätäkin on kysytty 10000 kertaa mutta mitkä on kannen ja pytyn momentit, noi momentit ois varmaa ihan hyvä lisää tohon aloitusviestiin :)?
Liittynyt:
16.11.2010 17:49
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zuikkamies » 13.3.2013 20:06

molemmissa 22nm. ei haittaa jos on vaikka 25nm mutta tuohon 22-25 väliin kannattaa laittaa