Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

Pyörä:
Yamaha WR125X -10
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
13.4.2015 14:26
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Latexii » 19.7.2016 9:52

wrmies1001 kirjoitti:Mikähän on syynä siinä että kun tökkään tollasen motonetin led takavalon kiinni niin käräyttää sulakkeen


Johdot väärin.

%%%% kirjoitti:Osaako joku kertoa että onko siitä haittaa jos gianellin änkkään laittaa kiinni arrowin putkiston ja sopiiko se edes ylipäätään siihen ? :s


Sopii se, eikä muuta haittaa kuin seosten laiheneminen. Itsellä oli leovincen alkukäyrä ja gianellin änkkä.

MursuPro kirjoitti:Miten saa vaihdettua kytkinkahvan palautusjousen? En saanut sitä mötikkää missä se vaijeri on kiinni niin pois sieltä pesästä. Lukkomutterin otin pois mutten saanut irti. Pitäisi kuitenkin kyseinen osa saada pois että saa uuden jousen syöttää. Mikä neuvoksi? :roll:


Avaat kytkinkopan ja löyhdytät sitä päällimmäisenä näkyvää keskellä olevaa mutteria, joka pitää paikoillaan ristipäistä tappia. Sen jälkeen "mötikkä" irtoaa. Kun laitat kiinni niin säädä se ristipäätappi about samaankohtaan kun se oli aiemminkin. Huoltomanuaalista selviää tarkemmat ohjeet. Jos et hoksannu niin voin tarkemmatkin ohjeet kirjottaa.
Liittynyt:
28.12.2014 12:36
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut akiisi » 11.3.2017 20:31

Nyt tarvittaas taas apua, ostin kireemmän nokan tähän menopeliin, säädin venttiilit. Aluksi ei mitään. Ja nyt kuuluu tock tock tock. Katsoin mäntää viemärikameralla mutta ei siinä mitään jälkiä olllut. Ajoin 15km kun tää ääni kuulu, onkohan venttiiliy vääntyny ja männässä on venttiilitaskut
Liittynyt:
26.10.2016 16:53
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut joonas.mikonsaari » 26.4.2017 8:28

Pystyyköhän tuota yamaha wr ruiskua säätämään ilman commanderia?
Pyörä:
Derbi senda DRD Racing limited edition 2008
Liittynyt:
10.4.2015 21:57
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut P445KY » 13.5.2017 22:48

Tietäiskö kukaan mikä mahtaa olla weerassa vikana kun ajaessa yhtäkkiä kone pätkäisi ja tämän jälkeen ei enää vastannut kaasuun ja kierrokset alkoivat tippua ja lopulta moottori sammui eikä enää käynnisty.. :roll:

Tulppa antaa kipinää, kone pyörii startatessa ja puristukset löytyy, bensapumppu toimii.. arvelisin ongelman olevan bensansaannissa eli ruiskussa, mutta en ole varma miten korjaisin vian..
Neuvoja?
Liittynyt:
8.8.2011 19:37
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Murska » 14.5.2017 7:01

Ensimmäisenä tutkisin pyöriikö bensapumppu ja onko sen sulake ehjä, pumppu hörähtää käyntii viimeistään starttia painaessa. Jos pumppu toimii niin onko bensasuodatin tukossa? Jos bensasuodatin on kunnossa, sen jälkeen tutkimaan ruiskusuutimen toimivuus, onko tukossa, tuleeko suuttimelle virtaa ja toimiikko suuttimen solenoidi.
Pyörä:
Derbi senda DRD Racing limited edition 2008
Liittynyt:
10.4.2015 21:57
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut P445KY » 14.5.2017 10:09

Murska kirjoitti:Ensimmäisenä tutkisin pyöriikö bensapumppu ja onko sen sulake ehjä, pumppu hörähtää käyntii viimeistään starttia painaessa. Jos pumppu toimii niin onko bensasuodatin tukossa? Jos bensasuodatin on kunnossa, sen jälkeen tutkimaan ruiskusuutimen toimivuus, onko tukossa, tuleeko suuttimelle virtaa ja toimiikko suuttimen solenoidi.


Juu kiitos pitää tutkia :)
Liittynyt:
28.10.2016 14:26
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JJemu » 16.5.2017 12:35

Pyörän vanha omistaja anto potikan(potentiometri) mukaan ja aattelin laittaa sen kiinni ja ostaa lisäks jyrkemmän nokka-akslin. Kuullu juttua et potikka tuo 2kw lisää tehiä ja jyrkempi nokka tuo huippuja? Onko totta ja pitääks jotai ruveta säätelee jos nää laittaa kii
Liittynyt:
30.4.2017 13:18
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut urosmies » 19.5.2017 19:47

Missä mittarilukemassa weeroilla tuppaa tulemaan männän vaihto? Olis tähtäimessä reilu 40k ajettu weera, sievästi ajettu eikä raiskattu. Koneelle vain öljyt vaihdettu säännöllisesti ja venttiilit säädetty. Voiko olettaa että pitää pientä remppaa tehä lähiaikoina jos ostan? Itselle tulis päivittäiseks kulkuneuvoks ja keulimapeliksi :D
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 14:01
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 20.5.2017 22:53

Kannattaa ostohintaa viilatessa varautua, että rempan joutuu tekemään melko pian. Itse tekisin heti. Minarelli WR:n mäntä on tosi matala, "heiveröinen" ja tuppaa alkaa keikkua pytyssä varsinkin jos ei kunnolla lämmitellä konetta (tätä näkee paljon). Tuo 40 tonttua alkaa olla sellainen hyvä vaihtoväli. Itse pistäisin mäntäsarjan, tiivisteet ja nokkaketjun uusiksi. Osien hinta marmorilta yht. n. 200€, ei paha. Jos ei itse vaihda vaan liikkeelle maksaa niin saa vähintään triplata hinnan.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Liittynyt:
30.4.2017 13:18
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut urosmies » 30.5.2017 21:12

Olihan se weera pakko ostaa kun aurinko jo kuumottelee ja oli niin hyvässä kunnossa se. Katteisiin oli ostettu jotain omaa carbontarraa ja muutenkin katteet maski yms loistokunnossa, öljyt vaihdettu 2tkm välein ja pienimmätki rempat tai muutokset tehty liikkeessä, ei kuulemma itseä kiinnostanut värkätä. Jossain vaiheessa teen mainitsemas rempan + jotain pientä muuta huoltoa, niidenkin jälkeen yhteishinta jää alle 2k mikä omastamielestä ei paha tuosta pyörästä.

Sellanen kyssäri tähän että kun tuo mittari kusettaa jonku 7kmh liikaa niin onko se kaikissa weeroissa ja onko mahdollista fixata? Vaikuttaako mittarin kusetus kokonaiskilometrimäärään? Kiitos 8)
Liittynyt:
8.8.2011 19:37
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Murska » 31.5.2017 4:35

Ihan normi juttu on että näyttää liikaa, samalla tulee kilsoja saman verran enemmän. Eipä sille ole mitään tehtävissä eikä käytännössä haittaa kun tietää mittarivirheen jota löytyy jokaisesta ajoneuvosta vähintään +5kmh. Olen ottanut tavaksi ajaa +10kmh mittarinopeutta niin ollaan aika tarkalleen rajoitusten vauhdissa.
Liittynyt:
8.5.2014 18:59
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut petterikoo » 4.6.2017 9:32

.
Viimeksi muokannut petterikoo päivämäärä 13.10.2017 12:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Liittynyt:
8.8.2011 19:37
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Murska » 4.6.2017 13:07

Ei ole normaalia, 2000-3000km öljynvaihtovälin aikana ei pitäisi olla tarvetta lisätä öljyä ollenkaan. 1000km/1dl on hyväksyttävissä rajoissa, jos kuluttaa enemmän niin mäntä/renkaat vaihtoon.

Jos mäntä on mennyt väljäksi 6tkm aikana niin jotain on pahasti vialla. Ilmanputsari päästää likaa läpi, ajettu vähillä öljyillä, keulittu paljon, vedetty rajoitinrallia, luukutettu kylmällä koneella, seokset törkeen laihalla, vialliset/pehmeät männänrenkaat, pytyssä pinnoite rikki jne jne. En sitä sano että mikään noista osuu sun kohdalle mutta tuossa yleisimmät syyt männän ennenaikaiseen kulumiseen.
Liittynyt:
2.7.2017 9:54
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut PyryAittamäki » 4.7.2017 11:29

Olisin ostamassa kokoputkistoa tai äänenvaimenninta yamaha wr 125x:ään. Haluttuja merkkejä olisi Tiger, Ixil, Arrow, Yoshimura ja Leovince. Muutkin tietysti käy! Hintaa saa vapaasti ehdottaa.
Liittynyt:
8.5.2014 18:59
Re: Yamaha WR 125X/R viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut petterikoo » 13.10.2017 12:14

Moi! Omasta wärrästä tulee yläkerrasta vesipumpun puolelta sellanen naksutusääni. Vähän samantapainen kuin venttiilien naksutus mutta ei oo venttiilit koska naksuttaa ihan randomisti. Välillä ei naksuta ollenkaan ja sit välillä naksuttaa. Ei kellään olis ideaa mikä vois olla ettei mee mitään pahemmin rikki?