Yamaha DT viritys/tekniikka

pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 23.12.2012 21:25

Foomas kirjoitti:Cagivastahan net on ollu, pitänee rueta mehästämään semmosia jos jollai sattus käytettynä olemaan, saa tarjotakkin jos on ;)
Turhaa, eine sun detsiisi paljoa tuo mitään, ehkä hiukan kierrosherkkyyttä, sen saat läpät vaihtamalla.
Foomas
Liittynyt:
7.9.2012 22:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Foomas » 23.12.2012 23:58

En minä niillä sen kummoisempia tehoja tavoittelekkaan ... Pitää vaan kokeilla saapikone tuohon ite laitettuu. :roll:
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 25.12.2012 22:33

Hiljasta on, johtuneeko joulusta, vaikea sanoa :lol:

Itseppä sain detsiin joululahjaksi uudet renkaat, eli Continental TKC80;set. Aivan huippu nappularenkaat, varmaan parhaat nappulat, mitkä ovat vielä mukavat asvalttiajossa :P . Koot ovat sopivat 110/80 18" ja 80/90 21". Takanen on hieman alkuperäistä leveämpi ja etunen myös jonkinverran.
Liian leveäthän ne ei sais olla, kun ei muuten asetu vanteille hyvin. Ei ihme, että detsin mittari on niin tarkka, kun porukka vaihtaa isomman etusen, niin korja mittarivirhettä hieman suuremmissa nopeuksissa.

Sitten ketjurataspaketti; 16-57 vakiovälitykset hommattuna, jotka tuntuu olevan aika hyvät. Tulee jonkinverran ajeltua sorateitä ja polkuja ja tuo 130km/h huippuja riittää hyvin :P

Uusi nopeusmittarivaijeri löytyy, niin näkee nopeudetkin :) Vanha katkesi..

Keulan stefat ja öljyt(15W) hommattu, saa hieman jäykemmän keulan, eikä enään vuoda.

Myös ehjä musta satula on ostettu vanhan rikkoutuneen tilalle.




Näillä eväillä ajokauteen 2013, vielä pitäs perää hitusen korottaa ja putki maalata, sekä ostaa vilkut/korjata vasen takavilkku..
Miten sen perän korotuksen kanssa tässä ärrässä, jotkut sanoo, että 5mm ja jotkut 15mm lyhyemmät koiranluut? Saa se perä muutaman sentin nousta, mutta ei mikään törkeen korkee.. :roll:

Eli tollanen EI OLE nyt hakusessa.. :lol: :lol:
Kuva
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 25.12.2012 23:06

Ei se keula siitä hirveemmin jäykkene noilla 15W öljyillä, mulla ainakin melko samanlainen pomppukeppi kuin vakionakin :D Ja mulla on muistaakseni 97 tai 95mm se koiranluiden reikäväli, omasta mielestä ainakin just sopiva. Käväsen jossain välissä mittaamassa ne.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 26.12.2012 0:14

Juu, katselin noita pellen kuvia, niin 15mm lyhennys on aivan liikaa mulle, en tykkää noin korkeasta.

Ebayssa oli valmiita lyhkäsempiä koiranluita myynnissä detsiin, jotain 15e makso.

Ite kuitenkin aattelin tehä, kun on siihen välineetkin.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.12.2012 0:30

Eipä se ole iso homma esim lattaraudasta pilkkoa, kurkkaa tonne mun galleriaan, siinä on tosiaan 95 tai 97mm reikävälillä nuo koiranluut(en nyt muista kumpi oli) ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 26.12.2012 10:28

Rajis- kirjoitti:Eipä se ole iso homma esim lattaraudasta pilkkoa, kurkkaa tonne mun galleriaan, siinä on tosiaan 95 tai 97mm reikävälillä nuo koiranluut(en nyt muista kumpi oli) ;)


Juu, komia peli näyttää olvan ;)
Reikäväli ilmeisesti mitattu reijän sisäreunasta toiseen, vaiko keskeltä?
Mikä on pituus koiranluilla vakiona?
Ja mites, kun mun detsi on ärrä, niin satulakin on erilainen ym. niin toimiiko samanlaiset muutokset?
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 26.12.2012 13:37

Rajis, myytkös änkkää mulle, tai vaihda myn arrowiin?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.12.2012 14:47

Se on reikien keskeltä mitattu ;) Ja tosiaan ei mitään hajua onko ärrässä vakiona samanpituset koiranluut, kun re:ssä :D Voin tänään ottaa mitat molemmista :) Ja pelle, jos sulla on tän mallinen arrowi niin voisin vaikka vaihtaakkin :P
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 26.12.2012 16:04

Rajis- kirjoitti:Se on reikien keskeltä mitattu ;) Ja tosiaan ei mitään hajua onko ärrässä vakiona samanpituset koiranluut, kun re:ssä :D Voin tänään ottaa mitat molemmista :) Ja pelle, jos sulla on tän mallinen arrowi niin voisin vaikka vaihtaakkin :P

juuri kuule tuo, mutta kevlar malli. ;) Ja välipillit pidettäis omillaan.
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 26.12.2012 20:19

tolle pelle000 ei kannata laittaa rahaa tilille , jos kauppoja tekee ..ei lähetä osaa
homma_kuseee
Pyörä:
Onhan noita
Paikkakunta:
Eura-Harjavalta
Liittynyt:
18.8.2009 9:13
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut homma_kuseee » 28.12.2012 17:13

Nyt lähtis detsi halvalla ennenkun on meikäläisen aivot verstaan seinillä :lol:

Eli ongelmana jatkuvasti joko kannentiiviste tai pytyn alatiiviste, joka tapauksessa vedet lentää tielle 24/7.

Mikä vittu tota sylinterin alapäätä vaivaa, on 2mm korotuslevy, uudet tiivisteet molemmin puolin, ristiin kiristetty ja oikea momentti TAI jos vielä laittaa vaikka tiivistesilikoonii joka saatanan pinnalle niin pakoaukon ja ypvs kiekon välinen alue kusee silti nestettä heti ulos, ei paljoa mutta menee märäks heti.. EI LUULISI että ois lohkot taikka pytyn tiivistepinta kiero, vai? tietysti kaikki mahdollista :x ...koropala on jotain peltiä, ei alumiinia, en usko että on merkitystä?.. Kaverilla tosin samanlainen laserleikattu koropala ja hänellä toimii moitteetta.

Viat alkoi ensin vähitellen kannentiivisteestä eli 100km ajolla piti lisätä noin desi vettä syyläriin, pikkuhiljaa pienemmillä ja pienemmillä kilsoilla sama. Sitten alko alapää kusemaan ja lopuksi kusi myös bensaa jolloin otin auki (aikasemmin ei ollut mahdollisuuksia).
Nyt bensat pysyy sisällä, käy "kuin kello" tyhjäkäyntiä mutta tehot on hukassa ja välillä röpeltää ihan sikana eikä silti savuta yhtään :D Eikä käy rikkaallakaan.
Kannesta sen verran että kesti 1000km ongelmitta ja molemmat tiivistepinnat koneistettiin, uusi tiiviste tottakai, kiristykset oikein tottakai. Täytyy kai koittaa sitä alkuperästä tiivistettä nyt..........

-Kiinnostais koittaa jotain muuta putkea välillä, laita YV jos kiinnostais vaihtaa omas arrowiin :D
MYYDÄÄN TM 250 4t vm-04 , Sherco trial 125-200cc vm-03
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 30.12.2012 16:01

Ostin tossa syksyllä käynnistyspolkimen osat detsiin ja nyt kun aloin asenteleen niitä, niin huomasin, että ei tainnut ihan ihan kaikki osat tulla :lol: Mitäs kaikkea tohon vielä kuuluu? Ja jos jollain on myydä nuita osia niin saa pistää yv:tä.
Kuva
Edit: Mikä tuo valkonen ratas on :0 Ja ilmeisesti mun pitäs vielä hommata tuo valkosen rattaan alapuolella oleva isompi ratas?
Kuva
Pahoittelen isoja kuvia :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Foomas
Liittynyt:
7.9.2012 22:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Foomas » 30.12.2012 22:37

Tuo valkonen ratas on kierroslukumittariin liittyvä ratas, eli pyörittää sitä toista ratasta joka pyörittää vaijeria jne..
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 30.12.2012 22:46

Foomas kirjoitti:Tuo valkonen ratas on kierroslukumittariin liittyvä ratas, eli pyörittää sitä toista ratasta joka pyörittää vaijeria jne..

osota alemmasta kuvasta minkä rattaan tarvii ostaa että saa kiksin toimimaan?