Yamaha DT viritys/tekniikka

Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sportivee » 13.10.2012 15:17

Mikä parasta, pyörän mukana tuli osia ja siellähän oli uudet orkkis läpät. Vetojakin on enemmän kuin ennen, mukavasti nostaa keulaa. 8) Ainut mikä mietityttää että pitäiskö tuohon hommata ne läppien rajottimet? Nyt muovit paikalleen ja aiheuttamaan pahennusta kylälle. :lol:
Honda CBR 600 -03
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 13.10.2012 22:36

Mikähän detsiin iski, kävin vähän luukuttamassa hiekkateillä ja sitte yhtäkkiä hyyty. Noh, lähti kuitenkin normisti startista käyntiin ja toimi normaalisti taas hetken, jonka jälkeen hyyty ja ei lähtenyt käyntiin. Siinä työntelin sitte kotiapäin ja puol kilsaa kotoa koitin mäkistartilla niin taas lähti toimi hyvin kotia asti. Tänään taas lähin ajamaan, toimi jonkun aikaa normisti ja hyyty. Kipinä siis katoaa jonnekkin, niin että kun painaa starttia niin aluksi tulee yks pieni kipinä ja kun starttinapin päästää niin muutama. Tulppa ja hattu koitettu jo vaihtaa..
E: löysin tämmösen jutun: http://yamahaclub.com/forums/topic/29985-dt125re-ignition-problem-source-coil/ eli jos oikein ymmärsin niin tuo kaveri on koittanut jo vaihtaa tulpan, hatun ja puolan mutta ne eivät ole auttaneet ja nyt hän epäilee, että vika olisi siinä mustassa pikkumötikässä staattorin vieressa(pick up taisi olla nimi)?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 14.10.2012 8:43

Pulssianturi , joka antaa puolalle pulssin cdi poxin kautta , aina kun tarvii kipinän ,,se jos on rikki niin ei toimi , nekun yleensä itsellä ainakin hajonnut niin ettei anna kipinää ollenkaan , Myös pulssianturin johdot on syytä tarkistaa . Mahollisesti myös puola voi olla rikki , koska monasti toimii hajotessaan kylmänä , mut lämmetessään katoaa kipinä .. toki cdi poxikin voi ruveta juonitteleen ;)
Viimeksi muokannut suskags1100efe päivämäärä 14.10.2012 15:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 14.10.2012 13:02

Siis puola vai pulssianturi toimii hajotessaan kylmänä muttei lämpösenä? Tuo nimittäin toimii kylmänä sen hetken ja sitten hyytyy.. Tosin eilen illalla tota ropatessa ei antanu kipunaa kylmänäkään..
E: http://www.manualedereparatie.info/en/categorii/yamaha.htmltuolta latasin tuon manuaalin sen mukaan mittailin nuita osia ja puolaan kun tehtiin 2 mittausta niin toinen oli ok, mutta toisen olis pitänyt antaa 0.23 ja se antoin 0.5 vastukseksi. Eli tarkoittaako tuo, että puola on hajalla? :D Sitten tappokatkasijan ja source coilin(en tiedä mikä puola tämä on suomeksi) mittaukset ei antaneet mitään tulosta. Pickupin mittaus antoi 577 kiloohmia, kun sen pitäisi tuon oppaan mukaan antaa 280~420 ohmia 20 asteen lämpötilassa(tallissa oli noin 10 lämmintä).. Itse en näistä sähköistä hirveemmin mitään tajua, niin olis hyvä jos löytyisi joku näitten päälle ymmärtävä joka vois auttaa, voi laittaa vaikka yv:tä ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Teemupoika
Liittynyt:
27.7.2011 19:35
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Teemupoika » 20.10.2012 11:12

Morjensta vaan taas! Tietäiskö joku mitkä enduro vanteet sopisivat parhaiten tuoho mun -06 Smoto DT:seen? + olisko kellään myytävän sellaasia?
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 21.10.2012 20:07

Kellään nurkissa pyörimässä vanhaa Giannellia? Tämmöstä ettisin jossa lukee paisarissa Giannelli ja jotain liekkiä sen ympärillä, kukaan nähny semmosta?
Kaverilla on semmone siankelli ja se tuntu pelaavan omassa Dt:ssä vallan mainiosti kun oli lainassa vähän aikaa.. Erilainen kun nämä kaupasta saatavat uudet vm. giannellit.
Kuva
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 22.10.2012 13:34

Rajis se vika on siinä pulssianturissa. Itse ratkosin samaa ongelmaa reilu 2kk ja ny o tallis ylimääräsenä yks kokonaine sytkäjärjestelmä detsiin. Et jos sopivaa/toimivaa pulssianturia ettit niin mulla olis :)
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 22.10.2012 21:38

Onkos ypvs "vakiosäädöissään" portaaton yläkiekoilla? Kun korjaamolla säädettiin vakioasetuksiin.
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 22.10.2012 21:48

Oletteko jättäneet termostaatin kokonaan pois kun ei toimi ihan täysin ohjekirjan ohjeiden mukaisesti kun sitä testaa ,,itsellä lämmöt nousi tosi korkeelle ja testasin termostaattia ja ohjekirja sanoi ,et pitäis ruveta aukeen jossain 63-67 asteen paikkkeilla mut rupes aukeen jotain kymmenen astetta myöhemmin ja ohjekirjan mukaan pitäis 80 asteessa olla n.7mm auki , mut eihän tuo näyttänyt niin paljoo aukeevan , joiten itse ainakin päädyin siihen ,et jätin sen pois ??Ja jos jollain löytyy toimiva , voisin ostaa ;)
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 23.10.2012 7:20

suskags1100efe kirjoitti:Oletteko jättäneet termostaatin kokonaan pois kun ei toimi ihan täysin ohjekirjan ohjeiden mukaisesti kun sitä testaa ,,itsellä lämmöt nousi tosi korkeelle ja testasin termostaattia ja ohjekirja sanoi ,et pitäis ruveta aukeen jossain 63-67 asteen paikkkeilla mut rupes aukeen jotain kymmenen astetta myöhemmin ja ohjekirjan mukaan pitäis 80 asteessa olla n.7mm auki , mut eihän tuo näyttänyt niin paljoo aukeevan , joiten itse ainakin päädyin siihen ,et jätin sen pois ??Ja jos jollain löytyy toimiva , voisin ostaa ;)
Ite otin termostaatin pois mutta leikkasin sen termostaatin hatun irti ja laitoin termari koteloon takasin, pysyy virtaus samanlaisena mitä olis termostaatti aukiasennossa..
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Maqruzi
Liittynyt:
3.10.2012 16:31
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maqruzi » 23.10.2012 18:47

Moro dtseen tuli vikaa ei pysy oikeen käynnissä eikä kierrä, käy laiskasti 27tkm ajeettu? olisiko männän vaihdoin aika?
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut arsori » 23.10.2012 21:22

No jos ei ole kertaakaan vielä vaihdettu niin ehdottomasti on vähintään männänvaihto edessä!
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 23.10.2012 22:17

arsori kirjoitti:No jos ei ole kertaakaan vielä vaihdettu niin ehdottomasti on vähintään männänvaihto edessä!

Varmasti on vaihettu. Mikään mäntä ei kestä 27tkm. Vaikka kuinka vaihtais renkaita. :)
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 24.10.2012 11:28

Renkaat ne kuluu ei mäntä niinkään. Takuulla kestää mäntä vaikka 40tkm jos menee kaikki putkeen ja renkaat vaihdetaan vaikka 20tkm välein, joka tapauksessa suurin osa vaihtaa suoraan uuden männän koska uusi on aina uusi ja se yleensä tarkoittaa tuhansia huolettomia kilometrejä ja mrenkaat meinaa olla vähän riistohintasia yleensä ottaen.
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 29.10.2012 21:31

Montako heppaa deeteestä seuraavilla osilla?

170cc Athena, 34mm Koso, Pipercross, 34mm imukaula, malossin läpät ja Arrowi?