Yamaha DT viritys/tekniikka

EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 6.9.2012 14:34

Mihin kierrosukuun asti detseissä on tehoa ? 8o Omani, kun kiihytyksessä tuntuu 9k jälkeen vetävän huonosti, jolloin mielellään vaihtaa isompaan, jolloin taas mennään, eli veto siis loppuu 9k jälkee.. Kiihtyvyys ja kulkupuoli kyllä hyvää, mutta johtuuko tuo vaan YVPS;stä ja kohtuullisen alavääntösestä putkesta vai mistä? Kiihtyvyys siinä normaali 10s ja kulkuja 125-130.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 6.9.2012 15:09

Alhaalla ne tehot näissä detseissä on, tehoaluetta voi muuttaa juurikin tehoputkella, mutta se sitten näkyy alareservissä. Itsellä tuntuu tehoalue jatkuvan 1-5 vaihteilla 10-11k asti athenan pytyllä ja sitten 6 vaihteella ei enää kierrä kuin sen 9-10k.
Teemupoika
Liittynyt:
27.7.2011 19:35
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Teemupoika » 8.9.2012 13:27

Mulla olis sellainen ongelma että DT X -06 oli vuotanut tässä kesän aikana jonkinverran öljyä tonne eturattaan suojaan, eturattaaseen yms...
Mistähän tuo vuotaa? Kun en itse pääse katsomaan sitä vasta kun viikon päästä niin ajattelin kysäistä mitä olisi odotettavissa :(
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 8.9.2012 13:48

Teemupoika kirjoitti:Mulla olis sellainen ongelma että DT X -06 oli vuotanut tässä kesän aikana jonkinverran öljyä tonne eturattaan suojaan, eturattaaseen yms...
Mistähän tuo vuotaa? Kun en itse pääse katsomaan sitä vasta kun viikon päästä niin ajattelin kysäistä mitä olisi odotettavissa :(



Vetoakselin stefa kusee , joko pultti löysällä/paskaa välissä tai stefa vain paskana..
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 8.9.2012 14:59

Joo, stefa siellä on paskana, kannattaa tietenkin kokeilla jos vaikka korjaantuis ihan vaan kääntämällä se holkki (tiedät mitä tarkoitan hetikun olet irrottanut eturattaan) toisinpäin, jos se on vaikka kulunut uralle. Ei se stefakaan ole kallis, alle 10e oem.
V_H
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04
Paikkakunta:
Autotalli
Liittynyt:
29.3.2012 13:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut V_H » 9.9.2012 14:26

Prrrkele. Tankissa reikä. Gianellin putki on hakannut tankkiin lommon, ja sen jälkeen pohjaan on tullut reikä. St*****ksfdklfdsksfd. Kyllä osaa ottaa pattiin. Ja vuotaa ihan urakalla!! Tankkiin laitat 1 desi bensaa, vuotaa alle minuutissa melkei kaikki pihalle.. Oisko kellää neuvoja korjata tota peltitankkia ilman hitsausta, kun vehkeitä ei löydy :(
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 9.9.2012 15:27

V_H kirjoitti:Prrrkele. Tankissa reikä. Gianellin putki on hakannut tankkiin lommon, ja sen jälkeen pohjaan on tullut reikä. St*****ksfdklfdsksfd. Kyllä osaa ottaa pattiin. Ja vuotaa ihan urakalla!! Tankkiin laitat 1 desi bensaa, vuotaa alle minuutissa melkei kaikki pihalle.. Oisko kellää neuvoja korjata tota peltitankkia ilman hitsausta, kun vehkeitä ei löydy :(

Kemiski.

MYYKÄÄ MULLE LEIPONUT DEETEEN PYTTY, MAX. 57mm!
Teemupoika
Liittynyt:
27.7.2011 19:35
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Teemupoika » 9.9.2012 15:39

Kiitos vastauksista edelliseen kysymykseeni!

Nyt ois sitten viel hakusessa uudet ketjut ja rattaat 520 jaolla, niin osaisko joku kertoa jonkun halvan paikan netistä taikka ihan liikkeen mistä sais tilattua kunnolliset ja laadukkaat ketjut ja rattaat.

Hinnalla ei oikeastaan ole väliä haluasin vain mahdollisimmaan hyvän hinta/laatu suhteen.

DT 125X -06
V_H
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04
Paikkakunta:
Autotalli
Liittynyt:
29.3.2012 13:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut V_H » 9.9.2012 16:16

Ei kemiski pysyny.. Bensahan liuottaa sen pois.. (?)
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 9.9.2012 16:31

No eikä liuota, tosi kovishan survoo kemiskiä imukanavaankin ja suuntaa huuhtelut sillä. Puhdista alue kunnolla ja tee siihen semmonen "tulppa" eli että siellä sisäpuolella on sitä töhnää sen verran ettei se paikkaus mahdu tulemaan sieltä ulos. Niin ja anna kuivaa kunnolla ennenko laitat pensaa tankkiin. Totta puhuakseni kun 10e sijoitat kemiskiin niin sillä hintaa ammattilainen räkäsee siihen paikan.
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 9.9.2012 16:42

Lasikuidutat sen tankin tiiviiksi , tullut autonkin tankkeja kuidutettua... , ja stormilta? tai duell
lehtipuhallin
Pyörä:
Suzuki Pv Yamaha dt 125x
Liittynyt:
20.6.2007 19:42
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lehtipuhallin » 9.9.2012 21:46

Itellä kans hinkkas putki tankin pohjaan reijän. Hain työkalukaupasta tankin paikkausainetta. On pitäny koko kesän. ;)
V_H
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04
Paikkakunta:
Autotalli
Liittynyt:
29.3.2012 13:16
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut V_H » 10.9.2012 8:53

No prrkele. Pakko sille kemiskille sitte vielä antaa mahollisuus (:
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 12.9.2012 22:05

Kertokaas 170cc:n hyvät ja huonot puolet? ;) Olen vakavasti harkitsemassa ko. sarjan hankintaa, leiponeen vakion tilalle.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 13.9.2012 7:23

pelle000 kirjoitti:Kertokaas 170cc:n hyvät ja huonot puolet? ;) Olen vakavasti harkitsemassa ko. sarjan hankintaa, leiponeen vakion tilalle.
Vääntöä piisaa mutta ei kierrä. Mitä oon parilta täällä kuullu nii huiput tippunu aika rankasti ku ei vaa kierrä, mut en tiiä onko se ollu vaan asentajasta kiinni :roll:
Jos et tavottele tehoja vaan mukavuuttaa enemmänkin niin athena.
Ja ainiin ku se on pinnotettu pytty nii ei oo varaa paljoo leivottaa sitä :D
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !