Yamaha DT viritys/tekniikka

Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 26.8.2012 20:27

15tkm paikkeil voi kurkata uusiks.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 26.8.2012 21:01

Clutch kirjoitti:
Wiltunik kirjoitti:
Clutch kirjoitti:Arrowi ja mikäs putsari sulla on kun kerta noin iso suutin nyttejo?


Kantta laskettu ja sylkkää nostettu, vakio putsari ja tuntus että nyt jo huutas isompaa suutinta, niin mitenkä näissä lähetään hakemaan sitä kokoo, 10? 20? isompi? Vissii kumminki isompi korotus ku mopoissa?

Jäänyt porukoil vastaamatta välistä yksi..
Noo vastaan tällättee sivun jäljessä..
Putsaa tulppa, sitten revittele semmonen 5-10km lenkki siten että pyörä käy mahd. vähän tyhjäkäyntiä lenkin aikana. Lenkin jälkeen tulppa irti ja katso minkä värinen tulpan kärki ja keskielektrodi on. Mustaan päin = Rikkaalla ja valkoseen päin laihalla. Näin ollen maitokahvin värinen tulppa olis helvetin hyvä.
Muista tehä lenkki tosiaan korkeilla kierroksilla jolloin ilman ja bensan seos olis laihimmillaan, jos olis.


Tuossa on vain yksi vika, jos dt käy vaikka rikkaalla keskikaasuun asti ja sitten laihalla, niin sotkee vaan lopputulosta :roll: Korvaa siinä tarvitaan..
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 26.8.2012 21:03

Joopajoo..
Ennemmin rikkaalla kun laihalla ja sikspä lenkki vedetään korkeilla kierroksilla.
Neulasta voi sitten hienosäätää tuota seosta..
Jampsteri
Liittynyt:
7.4.2011 20:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jampsteri » 26.8.2012 21:36

Milläs tuo pakoaukon säädin olis hyvä putsata? Silleen että pelkkä putken irrotus riittäisi?
Tuoppii_
Pyörä:
Honda cr 250 -96 Yamaha Dt 125 peugeot xps-08 yz 80cc
Paikkakunta:
mikkeli
Liittynyt:
4.5.2010 15:27
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tuoppii_ » 26.8.2012 21:48

Athena 170 kiinni 50km sisääajoo ja sitte tyhjäkäynnillä leipasee kiinni. :itku:
ei ainakaa säädöist oo kiinni ku oli iha ok. vissii petarit nii loppu :paha:
onko muilla ollu saman kaltasta ton 170cc kanssa.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 26.8.2012 21:49

Tiiä sitte paljonko tuo Athena tuo lisää puristuksia mutta yleensä vanhat vanhat petarit kiittää kun antaa niille yhtäkkiä helkkaristi lisää työtä.
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pelle000 » 26.8.2012 21:56

Riippuu ihan viritystasosta, vakiolla 15tkm, tt:llä pääset ainakin 12tkm. :)

Ja edelliseen, itellä on 14-58 520jaoilla, kiihtyy hyvin ja kulkee 140km/h.
Jampsteri
Liittynyt:
7.4.2011 20:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jampsteri » 26.8.2012 21:57

Milläs tuo pakoaukon säädin olis hyvä putsata? Silleen että pelkkä putken irrotus riittäisi?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 26.8.2012 22:07

:lol: Ei mitenkään
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 27.8.2012 19:39

Sitten vielä tämmönen kysymys kun ei ole asiasta yyhtään hajua niin:) Jos ihan vakio yamaha dt putkeen hitsaa kiinni turbokit äänenvaimentimen, niin onko äänet samanlaiset kun jos ostaisit koko turbokit putken/paitsi että ei kulje yhtä hyvin ?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 27.8.2012 19:52

Joo, niinpä juuri kuulostaa niin paskalta idealta kuin olla ja voi, miksi vaihtaa äänenvaimennin vakiosta johonkin toiseen, kun ei sillä mitään hyvää saavuta. Ja ei tietenkään ole samanlaiset äänet, sillä itse putki on kuitenkin eri. Ai niin, sovitaanko että vaihdat mopopuolelle takaisin, kun en ainakaan itse ole kuullut turbokitin tekevän detsiin putkia...
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 27.8.2012 20:50

Kaveri on kysellyt aikaisemminkin mopo-dt;seen liittyviä kysymyksiä täällä.

Onko mahdollista ajaa/päästä 140km/h gepsiin deeteellä jossa välit 14-53, giannellin putki ja pakoaukon säädin lukittu ylä-asentoon? :)
lehtipuhallin
Pyörä:
Suzuki Pv Yamaha dt 125x
Liittynyt:
20.6.2007 19:42
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut lehtipuhallin » 27.8.2012 20:57

Huomaako suuren eron jos vaihtaisin 28mm kaasarin 34-28mm kaasariin?
Ja olisko kiire vaihtaa mäntää ku tolla on ajettu nyt 15tkm? :nolo:
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 27.8.2012 20:59

lehtipuhallin kirjoitti:Huomaako suuren eron jos vaihtaisin 28mm kaasarin 34-28mm kaasariin?
Ja olisko kiire vaihtaa mäntää ku tolla on ajettu nyt 15tkm? :nolo:


Mäntä on vaihtukunnossa, kannattaa vaihtaa ja kai siinä pieni ero on 28 ja 32/34 välillä. Ainakin kulutuksessa, jos ei muussa.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 27.8.2012 21:05

No kyllä se mäntä kannattaa ainakin tarkistaa ja jos hyväs kunnos niin uudet männärenkaat vaa sissään.. :) Ja vedot 32mm:llä ihan eriluokkaa kun vakio mikunilla.