Yamaha DT viritys/tekniikka

Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 13:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 15.4.2015 19:36

deeteemiäs kirjoitti:Mitä putkia ootte detseissänne käyttäny? Mikä on ylipäätään hyvä putki?
Kuriton vakioputki ja vanhanmallinen giannelli on ollut itselläni kiinni.
Kyllähän tuo Giannelli on pirteämmän olonen repivämmän piikin ansiosta, mutta vakioputki pesee sen loppujenlopuksi 10-0 vääntöjen ansiosta. Kulutuskin ollut sekalaisessa ajossa noin litran pienempi.

Vakioputki vetää alhaalta asti ja sillä pääsee melkolailla yhtä kovaa kun tolla Ginullakin. Vakiovälityksillä 130-135kmh mittariin (ei muuten heitä ihan älyttömästi vähän korkeammalla eturenkaalla) vakioputken kanssa.

Viimekeväänä vaihdoin smotojen tilalle enskarenkaat ja Giannellin tilalle vakioputken. Oikein säikähdin mökkitiellä kokeillessa, kun veti alhaalta ihan toiseen tapaan ja nosti keulaakin.

Tehoton se on kadulle kuitenkin, ei se paljon muutu vaikka kaks heppaa saiskin ylös lisää. Jos jotain hyvää voi teharin puolesta sanoa, niin ohitus sujuu ehkä hieman paremmin.

E: Niin, tuota Ginuahan oli kahden mallista. Vanhanmallinen lämpöraudanpaikoilla ja uudenmallinen ilman. UM-ginussa lienee paremmin vääntöä.

Se nimenomaan tuntuu sillä Ginulla pirteämmältä, mutta todellisuudessa tehoero on melko pieni.
Viimeksi muokannut Maekine päivämäärä 16.4.2015 14:28, muokattu yhteensä 1 kerran
¤SuZuKi¤
Liittynyt:
31.12.2014 19:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _hanski_ » 15.4.2015 19:46

En kyllä tiiä millä raktorilla oot ajanu jossei alavääntöä gianellillä löydy piikkiseks :D Eipä paljoo vakioputkea tee mieli ainakaan oikein säädetyllä pakoaukonsäätimellä...ja onhan tuo nyt pirteämpi pyörä teharilla vaikkei se loppujen lopuks tehoa juuri tuo.
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 20:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 15.4.2015 23:01

Gianelli mullakin on. Kyllä tosta ainakin tehoa ja vääntöä irtoaa kun keula kevenee sen verta.. Ohipuhaltavilla m-renkailla meinasi kolmosella vielä keulaa nostaa kun valoista lähti. Tiedä sitten lähteekö vähän tuota paremmin kun saan nuo uudet renkaat kiinni :D
Liittynyt:
30.3.2015 22:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut deeteemiäs » 16.4.2015 8:48

prizee mulla on -05 ja mulla on just nakit irti voin mitata tänään koulun jälkee ne paksuudet.


Oorait miten teillä muka kolmosella vielä meinaa nostaa keulaa ku itellä ei nosta ees kakkosella pelkästä kaasusta:D kyllä sais aika hyvi riuhtasta että nousis tolla kakkosellakaa :D en siis osaa keulia mutta tarkotus ois opetella. Käyny jo pari kertaa nykimässä
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 16.4.2015 11:27

Sellasen DT:n minäkin haluan nähdä joka oikeesti kolmosella kaasusta nostaa etupyörää ilmaan ilman mitään kytkinkikkailua ja riuhtomista.

Ettei menisi ihan OT:ksi niin tässäpä taas yksi pieni tech-story:
Kun putsaatte kaasaria, putsakkaa se todellakin kunnolla. Serkkupojan Terapia-DT alkoi viimeviikonloppuna oikuttelemaan keskialueella ja päättipä pätkiä yläkierroksillakin. Otettiin kaasari käteen ja pohja auki, ei näkynyt mitään kummallista suuttimissa tai muuallakaan.
Päätettiin kuitenkin syynätä koko kaasari perinpohjin läpi ja irroteltiin kaikki mahdolliset osat siitä pois. Neula/suutinputken irrotettuani yllätys oli suuri kun neulaputken ulkopuoli oli täynnä kaikenmaailman mujua, kyljissä olevat reiätkin olivat totaalisen tukossa. Kaasari ultraäänipesurin kautta puhaltelun jälkeen kasaan ja taas rokkasi.
Pientä pätkimistä ainavain oli ilmassa mutta ilmeisesti tankin alla oleva toisiopuola alkaa olla finaalissa, liittimet olivat aika pahasti hapettuneet ja tulpan johtokin vaikutti aikalailla öljyllä kyllästetyltä. Uutta puolaa odotellaan Saksasta saapuvaksi.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 20:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 16.4.2015 15:45

Semmonen detsi vois kyllä olla ihan jees.. :)

Edelleenkin saa kaupitella niitä ypvs rattaita! :) Olisin todella kiitollinen jos joltain löytyisi! Pääsisi sentään +100km tankillisella ja olisi jopa mukava ajella :roll:
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 16.4.2015 20:10

Mä koetan huomenna katella niitä rattaita kun tallille menen.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Liittynyt:
31.12.2014 19:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _hanski_ » 16.4.2015 20:23

Ostinpa kiksin detsii tässä...ongelmana on sellane että puuttuu se "väliratas" sieltä kytkinkruunun alta. Eli se mihin kiksin rattaan pitäis ottaa.
Saa kaupitella yyveellä jos löytyy ylimääräsenä!
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 20:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 16.4.2015 20:27

Mäkistation kirjoitti:Mä koetan huomenna katella niitä rattaita kun tallille menen.

Iso kiitos sulle! :)
Pyörä:
Yamaha Dt 125x
Liittynyt:
30.3.2013 10:22
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Skrebooh » 18.4.2015 0:29

Mikähän vois olla vikana kun ypvs on säädetty oikein ja tekee tarkistusliikkeen normaalisti, mutta kun laittaa käyntiin niin ei aukea kokonaan, vaan jää kuristamaan pakoaukkoa.
https://www.youtube.com/user/skreboh
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 16:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 18.4.2015 0:57

ei aukea tyhjäkäynnillä vai kierrättäessä? joutokäynnillä sen ei kuulukkaa olla auki ja jos tappikierroksilla jää auki nii oisko jotenki vääri kasassa vai rupesko yhtäkkiä tekee noin?
PÄRPÄR
Pyörä:
Yamaha Dt 125x
Liittynyt:
30.3.2013 10:22
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Skrebooh » 18.4.2015 1:23

Kierrättäessä ei aukea kokonaan, vaan jää paikalleen vähän ennekuin olisi auki koko pakoaukko. Ja tarkistus liikkeen kun tekee niin silloin on auki kokonaan. Eikä ole kasattu väärin, kun aikasemmin toimi ihan hyvin.
https://www.youtube.com/user/skreboh
Pyörä:
Yamaha DT 125, Honda NSR 125,BSE MadCow 125,Baotian skobo,Tyscon minicross 50
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.9.2010 19:11
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -rame- » 19.4.2015 21:42

Mikäs tossa detsissä vois olla, ku valojen johdoista tulee n.1v ja kun kierrättää nii menee miinukselle?
Moderaattori
Pyörä:
Yamaha Yzf-R125 ´08
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 13:48
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 25.4.2015 18:08

Uus triidi: viewtopic.php?f=98&t=87048
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.