Yamaha DT viritys/tekniikka

Pyörä:
Aprilia SX 50, Yamaha WR 125
Liittynyt:
11.9.2011 22:22
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .miGGis » 26.3.2015 1:27

Tuon aiheuttaa vesi. Pesin pyörän ja heti oli ongelmia käynnistäessä, kun ei tahtonut startata, putkesta nousi höyryä ja aivan niinkuin siellä olisi ollut vettä (Änkässä tulppa). Tyhjäkäynnillä kuulostaa normaalilta mutta kierroksia lisätessä alkaa pätkiä ja tukehtua. Jätin 10 minuutiksi tyhjäkäynnille eikä ollut enää mitään ongelmaa. Eli kun vettä roiskuu koneelle ongelmat tulee ilmi. Tulppa ja tulpahattu ovat uudet. Lisäksi tulpanhattu on todennäköisesti vesitiivis kumin ansiosta.
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 16:53
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Höspö » 26.3.2015 4:47

Kannattaa silti kuunnella kuuluuko tulpan läheltä napsahduksia sillonkun pätkii ;)

Mulla oli juuri vesikelillä ainainen riesa että pyörä alkoi ensin pätkimään ja sitten sammui. Paikallaan käyttelyn jälkeen toimi aina hetken kunnes taas sama rumba alkoi :lol:

Toivotaan että vika löytyy jos ei ole kipinän karkailua maihin.
Liittynyt:
29.4.2013 19:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niksutinx » 30.3.2015 7:23

Mitäs veikkaatte mitä on paskana koneesta kun teki syksyllä semmosta että kun kierrokset oli tietyssä kohdassa(melko alhasilla kierroksilla) niin kone tärähti. Ei siis tärissyt vaan tärähti tietyssä pisteessä kun kierrokset oli oikeessa kohdassa. Muuten pysty ihan normaalisti ajamaan mutta vapaalla kun kierrätteli tai kun löi kytkimen pohjaan ja kierrokse laski niin tärähti ilkeesti. Onko runkolaakerit entiset vai voiko vika olla vain tasapainoakselissa? Eli ne rattaiden merkit on vaan väärin.
Liittynyt:
30.3.2015 22:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut deeteemiäs » 30.3.2015 22:08

Morjesta. Tuli tossa tommone -05 detsoni hommattua tt gianelli putkella iha hyvi tuntu kulkeva ku kävin kokeilemassa :) mitenkäs muitten kytkimet ku itellä on sillei ettei taho kahellakaa sormella jaksaa painaa:0 jos ootte laittanu nestekytkimiä näihi ni kertokaas mite ja mitä makso. kumeja sais kaupitella. Tarvisin myös takalipan ja jarrupaloja jos jollai sattus olemaa! :nörtti:
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 13:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 31.3.2015 8:08

Niksutinx kirjoitti:...
Mitä tosta nyt voi oikein sanoa.. Jos sulla on epäilys, että ne merkit on väärin, niin sehän selviää aika helposti ottamalla kytkinkopan auki..



deeteemiäs kirjoitti:..mitenkäs muitten kytkimet ku itellä on sillei ettei taho kahellakaa sormella jaksaa painaa:0 jos ootte laittanu nestekytkimiä näihi ni kertokaas mite ja mitä makso. kumeja sais kaupitella. Tarvisin myös takalipan ja jarrupaloja jos jollai sattus olemaa! :nörtti:
Kannattaa kokeilla voidella vaijeria. Jos ei auta, niin katso onko vaijeri rispaantunut. Jos on, niin hommaa uusi.
Kannattaa myös katsoa ettei vaijeri tee kovin jyrkkiä mutkia.

Jarrupaloja saa kaupasta.
¤SuZuKi¤
Pyörä:
Yamaha DT125 RE -04 Honda Monkey -84
Liittynyt:
21.7.2012 15:31
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joonazz04 » 31.3.2015 20:39

Niksutinx kirjoitti:Mitäs veikkaatte mitä on paskana koneesta kun teki syksyllä semmosta että kun kierrokset oli tietyssä kohdassa(melko alhasilla kierroksilla) niin kone tärähti. Ei siis tärissyt vaan tärähti tietyssä pisteessä kun kierrokset oli oikeessa kohdassa. Muuten pysty ihan normaalisti ajamaan mutta vapaalla kun kierrätteli tai kun löi kytkimen pohjaan ja kierrokse laski niin tärähti ilkeesti. Onko runkolaakerit entiset vai voiko vika olla vain tasapainoakselissa? Eli ne rattaiden merkit on vaan väärin.


Itsellä teki samaa kun oli takaant koneen kiinnitys pultti poikki. Eli se kannattaa kattoo jos olisi vaikka löystynyt. :roll:
Liittynyt:
30.3.2015 22:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut deeteemiäs » 31.3.2015 21:24

Tänää ei enää lähteny dt käyntii noo katoin sit akun ja putsasin kaasarin(oli muute homma) kertokaas helpoin tapa miten tuon kaasarin saa tuolta irti ku nyt oli suunnillee puol pyörää purettuna:D

Mites usei tota ypvs:ää pitäs putsailla?

Jos joku ois halukas vaihtamaa gianellin johonki toisee nii vois tulla juttusille :)
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 31.3.2015 21:33

Ei siihen ole oikein mitään järkevää konstia, tuohon terapia-Detsiin tehtiin sellanen kikka, että ilmanputsarin kannen ruuvit vedettiin kyljenpuolelta kiinni, nyt saa sen kannen helposti rti, sitäkautta vedettyä kaasarin-ilmanputsarin välisen torven pois ja sitten onkin ihan kivasti tilaa kaasarin kanssa rustailla.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Liittynyt:
30.3.2015 22:01
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut deeteemiäs » 1.4.2015 7:50

Mäkistation kirjoitti:Ei siihen ole oikein mitään järkevää konstia, tuohon terapia-Detsiin tehtiin sellanen kikka, että ilmanputsarin kannen ruuvit vedettiin kyljenpuolelta kiinni, nyt saa sen kannen helposti rti, sitäkautta vedettyä kaasarin-ilmanputsarin välisen torven pois ja sitten onkin ihan kivasti tilaa kaasarin kanssa rustailla.



Oho no vois tuota muute kokeilla:D mikä vittu tossa on ku starttia saa pyörittää ihan hemmeti kaua, että alkaa hörähtelee ja lopulta käynnistyy. myykää kiksi toho laitoksee!
Liittynyt:
6.7.2013 21:55
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ospe » 5.4.2015 20:42

Tänään alkoi dt tekemään sillai, että kun ajoi noin 7 km niin alkoi pätkimään korkeammilla kierroksilla niin, että mopo lähes sammui. Sen jälkeen tankkasin pari litraa ja sekoitin bensan sekaan öljyt, mutta ei auttanut ku teki vaan samaa koko ajan. Kotona katottiin tulpan kunto, ja hiottiin vähä sen kärkeä mutta ei siinäkään tainnu olla mitään ongelmaa kun anto kipinää ihan normaalisti ja teki samaa kun koitin ajaa uudestaan. Voisiko vikana olla liian pieni suutin (mahdollisesti kiinni vakiosuutin, mutta kurit on pois pakoputkesta), vai onko tulppa sittenkin jotenkin viallinen? Tulpanhattukaan ei ollu parhaimmassa kunnossa, sillä se ei peittänyt koko tulppaa (jäi omituisesti vinoon, vaikea selittää) jotta auttakaa nyt vittu :paha:
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 20:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 5.4.2015 21:07

No kannattaa ne suuttimet tarkistaa muutenkin.. Omassa pärrässä 250ps ja 25tk. Vireinä boysenit, gianelli ja vapari putsari... Entinen omistaja oli hienosti jättänyt suuttimet vaihtamatta, jonka seurauksena (luultavasti) ohipuhaltanut n. 4tkm ajetulla männällä. Kiva sitä mäntää ruveta vaihtelemaan...

Ajattelin nyt sitten tilata wössnerin ja laittaa sisäänajon ajaksi 300ps ja 30tk niin ei ainakaan laihalla käy.. :D

Helpointa on kokeilla sitä uutta tulppaa. Suosittelen B9EG:tä.
Pyörä:
Yamaha Dt 125RE Ex: Yamaha wr 125x, Rieju mrt 50 power up
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
8.7.2013 22:45
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut K3du » 6.4.2015 8:50

Onko kukaan koskaan joutunu irrottamaan etuakselin "varmistuspalan" pinnapultteja kun omasta sattu katkeamaan ja nyt pitäis saada se katkennu pinnapultti irti, vai onko se kiinteästi siinä pumpussa että sen joutuu poraamaan ja laittamaan helicoilit tilalle.
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 6.4.2015 10:02

Kyllä ne taisi saada irti, muistaisin että omasta Detsistä meni myös yksi poikki. Paras keino on hitsata mutteri siihen katkenneeseen pulttiin ja ruuvata irti.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Pyörä:
riejuMara, DT125, TDR125, manki
Liittynyt:
26.8.2012 18:28
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Valder0 » 9.4.2015 16:27

Nyt tarvittais apua! Mikähän tässä 07Detukassa on kun ypvs tekee kierroksensa kun laittaa virrat päälle, mutta kun pistää käyntiin ja antaa kierroksia niin ypvs ei liikahdakkaan?
Ostakaa hyvähussse
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Kyröskoski/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 9.4.2015 21:01

Ei saa kierrossignaalia nyt jostainsyystä. CDI:n ja YPVS:n välinen muistaakseni musta/valkoinen johto liittimineen syyniin.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...