Yamaha DT viritys/tekniikka

jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 12.10.2014 0:40

Kytkin pohjas tai vapaalla ei ainakaa kuulu yhtää sirinää ku kierrättelee ni tulee vaan mieleen, että laatikosta kuuluu.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 12.10.2014 12:03

No siinä tapauksessa kyllä vaikuttaisi laatikosta tulevan. Kuuluuko jokaisella vaihteella yhtä kovaa?
jasse8
Liittynyt:
19.4.2014 10:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jasse8 » 12.10.2014 12:54

kuuluu... ja heti siinä 6-7k rpm välissä alkaa
.miGGis
Pyörä:
Aprilia SX 50, Yamaha WR 125
Liittynyt:
11.9.2011 23:22
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .miGGis » 12.10.2014 20:32

Mikäs ihmisillä on Detseissä ollu löysällä? 3tkm sitten oli ammattilaisella yläkerran rempassa. Siitä lähtien tietyillä kierroksilla joku resonoi, mutta ei vaikuta kytkimenkään painaminen.

Toinen kysymys olis, että mitkä on vastaavat YZ:tan välit kun tällä hetkellä 17/57, vakiothan on 16/57 ja niitä vastaa 13/46. Pienin löytämäni YZ:tan takaratas on 48. Mahtuuko esim. 15 piikkinen eturatas? Mitkä vastais 17/57 välejä?
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 12.10.2014 20:53

Käy koneen kiinnitykset läpi. ;)
.miGGis
Pyörä:
Aprilia SX 50, Yamaha WR 125
Liittynyt:
11.9.2011 23:22
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .miGGis » 15.10.2014 18:37

Onko kellään mitään ajatuksia noista välityksistä? Millaisia itellänne on?
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 15.10.2014 19:04

Omasta mielestä vakio välitykset on sen verta hyvät ettei niitä tarvitse mihinkään vaihtaa. Kiihtyy hyvin ja huiput 2-päälle 130 sigmaan.

Olisikohan 260ps ja 30tk hyvät näille keleille kun nyt on 250ps ja 25tk sekä ilmaruuvi täysin kiinni, mutta silti leijuttaa tyhjäkäyntiä välillä hieman kun painaa kytkimen pohjaan vauhdista lämpimällä koneella?
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 15.10.2014 21:38

Vois olla ihan kokeilunarvoiset.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Järbön
Pyörä:
yamaha dt 125
Liittynyt:
22.10.2014 16:38
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Järbön » 22.10.2014 16:44

mikö tulppa olis parempi detsiin ku br9es ku toi 9es kärähtelee vähän väliä :s
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 22.10.2014 16:51

Br9eg?
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 22.10.2014 18:46

Juurikin se. BR9EG:tä parempaa tulppaa ei detsiin löydy.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 23.10.2014 20:12

B9EG?
¤SuZuKi¤
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 23.10.2014 21:14

Ihan surkea kapistus, en suosittele.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 24.10.2014 3:20

B9EG:tä et suosittele ? Ainoa ero BR9EG:hen on että siinä EI OLE häiriönsuojaVASTUSTA eli heikentää kipinää jonninverran ja todennäköisimmin rikkoutuu, en tiiä sitte mikä pyörässä voi otta häiriötä niin ettei toimis ilman häiriösuojaa, autoissa radio, tms voi otta häiriötä kyllä.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 24.10.2014 7:35

Tiedän, mutta en suosittele. Minulla se ei toiminut. Kun vaihdoin sen BR9EG:hen, oli kun eri pärrä.