Yamaha DT viritys/tekniikka

Niksutinx
Liittynyt:
29.4.2013 20:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niksutinx » 5.8.2014 15:51

siis itsekkin ihmettelen noita huippuja, mutta kun tässä on ollut depin putki jolle säädetty eli vakioputkella säädöt menny päin persettä ja nyt selvisi vielä että leipout mäntä oli ollut liian pieni... :roll: . Tiedä sitten minkälainen asentaja ollut ex omistaja. Jos jonkun putken saisin niin säädötkin parantuisi jonkun verran ja huiputkin nousisi. Tai sitten pienempää pääsuutinta koska tuo kiihtyy paremmin 3/4 kaasulla kuin täyskaasulla. Ja kyllä tässä alavääntöjä on ja sen takia tuo vakioputki on perseestä että piikki on aivan liian tasainen kun se saisi olla paljon repäisevämpi.
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 5.8.2014 15:56

Jos haluut repäisevän piikin, lukitse YPVS auki.

Musta se oliskin idea ettei tule mitään ihmeellisiä piikkejä, vaan että kaikilta kierrosalueilta otetaan parhaat irti ja pyritään juurinkin tasaiseen ja ennustettavaan tehontuottoon.
Niksutinx
Liittynyt:
29.4.2013 20:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niksutinx » 5.8.2014 22:44

En nyt sitä sano etteikö koko kierrosalueelta olisi hyvä olla tehoja mutta kun tuo on jotenkin niin ärsyttävän tasainen eikä juuri minkäänlaista piikkiä tunnu olevan :roll: . Tietysti nuo kaasarin säädotkin vaikuttavat ja siksi ehkä tuntuu huonolta putkelta kun on niin tukkoinen. Mutta esimerkiksi athena voisi olla hyvä putki?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 6.8.2014 15:33

HateCrew kirjoitti:pyritään juurinkin tasaiseen ja ennustettavaan tehontuottoon.

Se ei aina ole hauskaa. :lol:
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 6.8.2014 21:06

Samaa mieltä! :D Servon plus piuhaanhan se katkaisija vissiin pitäisi laittaa? ;)

E: Mulla kun on tuossa tankissa reikä ja tänään tuli rahaa niin rupesin miettimään, että mitenköhän voisi tankki(ja mahd. penkki) sopia vm. 2007 250 SX-F:stä?? Muuten kyllä Yammun yz-250f tankin hommaisin, mutta pitää katsoa kumpi lähtee halvemmalla. YZ:ssa näyttäisi olevan tankin kiinnitys etupuolella, joten pitäisi varmaan vähän modata, että saa kiinni. Kotarin tankin kiinnityksestä ei ole tietoa..
jeronen72
Pyörä:
Honda CBR125R-15, Honda CB1000R -08
Liittynyt:
8.6.2014 18:09
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jeronen72 » 7.8.2014 10:26

riksu26 kirjoitti:Samaa mieltä! :D Servon plus piuhaanhan se katkaisija vissiin pitäisi laittaa? ;)

E: Mulla kun on tuossa tankissa reikä ja tänään tuli rahaa niin rupesin miettimään, että mitenköhän voisi tankki(ja mahd. penkki) sopia vm. 2007 250 SX-F:stä?? Muuten kyllä Yammun yz-250f tankin hommaisin, mutta pitää katsoa kumpi lähtee halvemmalla. YZ:ssa näyttäisi olevan tankin kiinnitys etupuolella, joten pitäisi varmaan vähän modata, että saa kiinni. Kotarin tankin kiinnityksestä ei ole tietoa..


Eikös aina maata katkota, eli katkaisimessa ei kulje virta = katkaisin ei sula! Meillä ypvs-servo on kytketty siten, että kahvan run-off kytkin katkoo virtaa. OFF-asennossa servo on päällä :D

Meidän edellisestä moottorirempasta sen verta vielä, että sylinteri puhdistushoonattiin ja kansi tasohöylättiin (-0,20mm). Hintaa tuolle operaatiolle tuli 65 euroa. Kasausvaiheessa laitoin sylinterin alle tuplatiivisteen, niin ei ainakaan ole vaarana että mäntä ottaa kanteen kiinni. Hyvin on pelannut tuon jälkeen.
EbinFox
Pyörä:
Yamaha dt 125R, yamaha yz250f, honda cbr 125R
Paikkakunta:
Vesilahti
Liittynyt:
16.5.2013 19:55
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EbinFox » 10.8.2014 12:55

Mites noin niiku veikkaatte meniskö ktm 125 excn keula helposti/olenkaan yamaha dteeseen :P
Live To Ride Ride To Live
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 10.8.2014 13:16

En helppoudesta osaa sanoa, mutta saat sinä siihen ihan minkä tahansa keulan, kunhan ei ole peukalo keskellä kämmentä :)

Kannattaa vertailla exc:n keulan ja vakiokeulan mittoja.
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Pandemic » 10.8.2014 13:20

Emäputken pituudet kannattaa kattoa että on lähemmäs samat sillon pitäs mennä laakerien vaiholla, mutta asia erikseen mahtuuko kääntymään niin jykevällä keulalla
PÄRPÄR
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 11.8.2014 23:13

Kertokaas mielipidettä jos vaikka hommaisikin vm. 2009 YZ 450F tankin, penkin ja takahäkin, kun 165€ lähtisi. Penkin verhoilua yhdestä kohtaa hieman teipillä korjailtu, mutta sen voi vaikka vaihtaa.. Sopiskohan ne ison nelarin katteet mitenkään tämmöseen piikkiseen vajaatahtiseen??
Niksutinx
Liittynyt:
29.4.2013 20:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niksutinx » 11.8.2014 23:19

No mullahan oli -91 vuiden detsissä yz 250f tankki ja katteet eli samat ja hyvin ne sopii kun kunnolla muokkaa.

Mutta siis semmonen homma nyt tässä -06 detsissä että ennen piikkiä röpöttää vitusti ja hieman ongelmia päästä piikille ja ei kulje edelleenkään kuin sen 105-110 :roll: . Kiuhtyy kyllä hyvin mutta ei kulje mihinkään. Säädöt oikeastaan ainut syy miksi ei kulkisi tai sitten tuo vakioputki :s .
HateCrew
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 18:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 11.8.2014 23:22

YPVS toimii? Kuulostaa ihan niikun olisi jumissa/lukittu ala-asentoon.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 11.8.2014 23:26

Lähinnä vaan mietin takakatteitten takia, koska nelareissa on se levennys änkkää varten. Toinen vaihtoehto olisi, että hommaan pelkät tankin, penkin sekä etukatteet ja takakate/katteet sitten jostain muusta pyörästä.


Mulla teki tuollein kun ypvs ei ollut säädöissä, sekä ps oli liian iso. Kyllä se ypvs:n säätämisen jälkeen jo sen 122 meni sigmaan ja nyt sopivilla säädöillä varmaan sen n. 130 jos vinguttaa.
Niksutinx
Liittynyt:
29.4.2013 20:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Niksutinx » 12.8.2014 9:38

No kun just eilen säädin ypvs:än :D ja toimii ihan kunnolla, toki vaijereita vois vähä kiristää. Ja pääsuutin on kyllä aivan liian iso.
Kazzu97
Pyörä:
KTM 520
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
11.9.2013 22:52
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kazzu97 » 12.8.2014 12:51

Kestääkö koiranluut jos tekee ne 6mm lattaraudasta? Kun vakiothan on 7mm...