Yamaha DT viritys/tekniikka

piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 18.7.2012 1:26

Mites onko kenelläkään kokemusta yz putkesta yammussa? miten naukuis 38 soppatykillä ja hieman viilatulla pytyllä + yz putki?

tässä kuvaa imukaulasta kaasarin kanssa , laadusta vastaa nokia c7....
Kuva
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 18.7.2012 2:25

Kokeiltu on yz 125 arrowilla. On aika erikoinen yhistelmä, kun ei kauheesti oo vääntöä ja tehot on jossain hiukan hukassa, persdynossa on tehokas varsinkin kun kilisee nätisti (vois melkein ottaa ja viimeistellä ja kokeilla nykyisellä kokoonpanolla). Mulla löytyis se yz pilli vieläkin siitä kyllä puuttuu loppupilli ja alkukäyrä on toteutukseltaan aika erikoinen. Näppärän näköisen imukaulan oot väsännyt, onko tuossa millä toteutettu kiinnitys (joku kumi?) . Jos tehoa haluat niin tee putki itse tai osta valmis tehari joka vetää ylhäältä, nuo toisista pyöristä otetut ei oikeen natsaa mitoiltaan eikä tehoiltaan. Jos jostain saat yz portmapin niin voit verrata pyttyjen eroja ja yhtäläisyyksiä ja sitten päättää kannattaako nähdä vaivaa muokata sellaista detsiin.
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 18.7.2012 12:37

_rieska_ kirjoitti:Kokeiltu on yz 125 arrowilla. On aika erikoinen yhistelmä, kun ei kauheesti oo vääntöä ja tehot on jossain hiukan hukassa, persdynossa on tehokas varsinkin kun kilisee nätisti (vois melkein ottaa ja viimeistellä ja kokeilla nykyisellä kokoonpanolla). Mulla löytyis se yz pilli vieläkin siitä kyllä puuttuu loppupilli ja alkukäyrä on toteutukseltaan aika erikoinen. Näppärän näköisen imukaulan oot väsännyt, onko tuossa millä toteutettu kiinnitys (joku kumi?) . Jos tehoa haluat niin tee putki itse tai osta valmis tehari joka vetää ylhäältä, nuo toisista pyöristä otetut ei oikeen natsaa mitoiltaan eikä tehoiltaan. Jos jostain saat yz portmapin niin voit verrata pyttyjen eroja ja yhtäläisyyksiä ja sitten päättää kannattaako nähdä vaivaa muokata sellaista detsiin.

¨

No Yz putki ottaa piikin 11 tuhannessa... detsi kiertää noin 12500 vakiolla...
Edit: ja siis kaasarihan tulee kumiletkulla kiinni tiiviisti tuohon imukaulaan.. , haittaako paljon kun tuossa imukaulassa ei ole sitä virtaus "juttua" mikä uppoaa läppien sisään :D anteeks mun epämääräset selitykset... :lol:
mige95
Pyörä:
yamaha dt 125r
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
14.12.2009 0:26
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mige95 » 18.7.2012 15:56

käykö derbi gpr:n puola r mallin detsii ? :)
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 18.7.2012 16:07

piilorasva2 kirjoitti:
_rieska_ kirjoitti:Kokeiltu on yz 125 arrowilla. On aika erikoinen yhistelmä, kun ei kauheesti oo vääntöä ja tehot on jossain hiukan hukassa, persdynossa on tehokas varsinkin kun kilisee nätisti (vois melkein ottaa ja viimeistellä ja kokeilla nykyisellä kokoonpanolla). Mulla löytyis se yz pilli vieläkin siitä kyllä puuttuu loppupilli ja alkukäyrä on toteutukseltaan aika erikoinen. Näppärän näköisen imukaulan oot väsännyt, onko tuossa millä toteutettu kiinnitys (joku kumi?) . Jos tehoa haluat niin tee putki itse tai osta valmis tehari joka vetää ylhäältä, nuo toisista pyöristä otetut ei oikeen natsaa mitoiltaan eikä tehoiltaan. Jos jostain saat yz portmapin niin voit verrata pyttyjen eroja ja yhtäläisyyksiä ja sitten päättää kannattaako nähdä vaivaa muokata sellaista detsiin.

¨

No Yz putki ottaa piikin 11 tuhannessa... detsi kiertää noin 12500 vakiolla...
Edit: ja siis kaasarihan tulee kumiletkulla kiinni tiiviisti tuohon imukaulaan.. , haittaako paljon kun tuossa imukaulassa ei ole sitä virtaus "juttua" mikä uppoaa läppien sisään :D anteeks mun epämääräset selitykset... :lol:

Tuotatuotatuota, niissä putkissa on paljon muutakin kuin pelkkä kierrosalue jolla ne toimii, tuollasella ajattelutavalla et tule koskaan onnistumaan tehon kasvattamisessa ja tulee myös muistaa että detsin kiertäessä 12,5k ei huipputehoa todellakaan saada noin korkealle ja pytyn kanavia tulee myös muokata jos huipputehoalue halutaan noin ylös, pelkällä toiselle koneelle suunnitellulla putkella et saa mitään muuta kuin pahan mielen. Sen virtausohjurin puuttuminen tuskin kauhiasti haittaa, luultavasti parempi ilman kuin jollain räpelletyllä ja virtaukset sotkevalla ohjurilla. Kannattaa perehtyä tuohon pakoputkiaiheeseen ennen kuin alkaa hankkimaan mitään isompaa.
terppa69
Pyörä:
dt 125r
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
5.12.2009 16:06
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut terppa69 » 18.7.2012 18:17

monta kilometriä on männän sisäänajo? Mone % seokset isken tankkiin sissäänajon ajaks?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 18.7.2012 19:02

No eipä siihen mitään yhtä oikeaa tapaa mutta jos vaikka 200-300 kilsaa ja itellä ollu aina 2% seokset mutta voi sitä 2,5 käyttää. Muista kuitenkin lämmittää kone aina ennen ku alat vedättämään ja kovan rääkin jälkeen anna tyhjäkäynnillä lämpöjen tasaantua ennen sammuttamista.
wilmeee
Liittynyt:
18.7.2012 21:43
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut wilmeee » 18.7.2012 21:50

Terve!
Missä vika. Tässä nyt muutaman illan YPVS:n kanssa tapelleena ajattelin kysyä viisaamilta neuvoa, YPvs tekee virtojen kanssa tarkastuksen ihan oikein, kun käynnistää nytkähtää kerran vasemmalle ja kuolee siihen... missä voi olla vika??????
Johdot on itketty jo sähkökaavioiden kanssa ok mutta silti ei vaan käynnissä tapahdu mitään vaikka kuinka huudattaisi tai ei...
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 18.7.2012 22:45

Itsellä oli semmonen ajan ja paskan raiskaama se johto joten väri oli eri kuin sähkökaaviossa, muistaakseni sieltä löytyy musta valkeella raidalla ja musta keltasella raidall, eti se toinen sieltä ja kokeile toimisko sillä.
wilmeee
Liittynyt:
18.7.2012 21:43
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut wilmeee » 18.7.2012 23:01

joo mustakeltanen lähtee cdi:stä ja servosta, ne on tällä hetkellä yhdistetty toisiinsa(vissiin jo tehtaalta lähtiessä)
eli pitäiskö se mustavalko cdi:ltä liittää siihen servon mustakeltaseen???
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 18.7.2012 23:31

Joo juurikin niin, itsellä toimii silleen, ei mitään hajua mikä taika siinä on mutta turha kyseenalaistaa kuhan toimii :lol:
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 19.7.2012 9:07

Eikös sieltä 3-johtosesta ypvs:stä musta,valkonen ja musta/keltanen.
Musta tulee maihin eli vaikka sytkäpuolan kiinnitysruuvin alle, valkonen johonki mihen tulee +12volttia ja mustakeltane cdi:ltä tulevaan mustakeltaseen.
Kannattaa kattoa se mihin tuo valkonen johto tulee kiinni, että tuleeko siihen +12volttia.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 20.7.2012 11:55

Mikä hitto on tuo imukaulaan tuleva anturi? "boost bottlen" edessä oleva joku johto, mikä menee imukaulaan, mitä virkaa sillä on?

Tuntuu pätkivän detsi kiihdytettäessä sinne 9k välillä, johtuuko CDI jutusta, kun edellinen omistaja höpötteli,että vaihettu kiertävämpi CDI, alkup. tais tulla mukaan... ?

Mistä johtuu, kun ajaa noin satasta tiellä, tulee ylämäki ja on vastatuulta ja painaa kaasun pohjaan niin rupeaa silleen nykimään. Öhkii/röpeltää kummasti ja vauhti tipahtaa, kunnes löysää kaasuia... Onko suutin liian iso? Tätä sotii hieman vastaan se, että joskus lämpösenä ryyppy päällä tuntuu kiertävän paremmin. Suutin oli 270 ja ilmanputsarin suodatinelementti vaihettu bilteman yleismalliseen joku aika sitten.

Vastauksia kiitos!

Niin ja mistä saa noita imukauloja uutena, paljonko maksaa?? Sellasta voi koittaa myydä, mikä sopii vakiokaasarille!
-linttamummo-
Pyörä:
EX KTM EXC -04, Honda monkey -99
Liittynyt:
26.2.2011 19:40
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -linttamummo- » 20.7.2012 13:00

EDU96E kirjoitti:Mikä hitto on tuo imukaulaan tuleva anturi? "boost bottlen" edessä oleva joku johto, mikä menee imukaulaan, mitä virkaa sillä on?

Tarkotat varmaankin tuorevoiteluletkua :lol:
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Clutch » 20.7.2012 17:05

Tuorevoiteluletkua se varmasti tarkottaa.

Katsohan missä kohtaa neula on kaasuttimessa. Jos on ylimmäs ni ota pykälä tai pari alemmas ja koita sitten. Ja sanoisin et jos sul o joku "powerfiltteri" ni kenties isompaa suutinta.
Harjaa tulppa metalliharjalla puhtaaks ja sitte heität jonku parinkymmenen kilometrin lenkin ja vältät tyhjäkäyntiä mahdollisimman paljon. Sitten otat reissu jälkee tulpa irti ja tsiigaat et jos se on valkosen värine niin on liia laihal ja sitten taas jos on musta ja nokinen niin liian rikkaalla. kaikki rusehtavat värit on jees. Maitokahvin värinen olis optimi.