Yamaha DT viritys/tekniikka

Aviiton
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 22.5.2013 21:06

Mikäköhän detsissä nyt taas vikana satana, rupes tänään röpöttämään eikä jaksanu enää oikein vetää. Oisko ilmanputsariin mennyt vettä, tuli nimittäin suhteellisen paljon ja tää nyt ollu eka kerta kun on tehnyt näin. Männällä ajettu bout. 400km. Röpötys tuntuu suuntautuvan vain ennen piikkiä, röpöttelyn jälkeen ottaa kyllä piikin. Tyhjäkäynti ja kaikki tuntuu muuten toimivan. Helvetti jos oon taas mäntä menny, rupee koht kolottaa :D Voisko tulpasta olla kyse, suhteellisen rikkaalla seoksella on nyt menty.. tuorevoitelun lisäksi hieman lisää öljyä tankkiin.

Nyt on siis uus mäntä taas, 56,40 koossa oleva mäntä oli moparin mielestä ottanut YPVS:ään kiinni. Onko 0,4mm ylikoossa tämä mahdollista edes vielä? Itse oon kuvitellu, että puhutaan vasta milleistä kun sitä laippaa pitäs hioa.. oli myös kansipahvi palanut, miksi käynyt nii kuumana? Eipä nyt oo tehnyt, mutta pieni kuumotus taas perseessä, et mäntä sanonu sopimuksen irti.
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 22.5.2013 21:34

Haukka-Pv kirjoitti:Vika on siis siinä, että 0-80 km/h kiihtyy hyvin, mutta 80 km/h eteenpäin rupeaa vauhti hyytymään, kun vaihtaa vitosta ja kutosta silmään. Täystehosen detsin pitäis kait kulkea se 130 suhteellisen helposti, mutta 110 km/h olen tolla päässyt ja viimenen 10 km/h kiihtyy todella hitaasti. Vertasin kiihtyvyyttä myös youtube videoihin ja totesin saman asian. Pyörässä on 270 suutin ja kuriton vakioputki. Kiertää vaivatta 10,5k pienillä vaihteilla, mutta nelosesta alkaen sinne on enää vaikeaa päästä, vaikka kuinka vinguttais. Pyörässä on vakiovälit, sgp-kannetiiviste (ei vuoda) 300km ajettu mäntä ja rempat just tehtynä. Ei käy myöskään rikkaalla. Ja kytkin ei luista.


Apuja?
piilorasva2
Pyörä:
Yamaha DT125R , Rexfelgen smotot || Polini xp4
Paikkakunta:
Ketsola Hoodz || Kotka
Liittynyt:
23.1.2012 19:58
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut piilorasva2 » 25.5.2013 12:36

Joku laahaa ja pahasti? pyörän laakerit ok? jarrut ei laahaa? 8o
TeamRacing
Pyörä:
Yamaha aerox -04
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
11.3.2013 19:18
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TeamRacing » 25.5.2013 15:39

miksi detukka työntäessä suhauttelee putkee koko ajan.. saa liikaa bensaa vai mikä ongelmana ?.. + ypvs kolisee aikas paljon.. onko huono juttu ?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 26.5.2013 12:49

Käytä se ypvs päätykoppa auki ja kiristä se akselin läpipultti, tuskin siellä muu kolisee.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 26.5.2013 13:14

Kato läpät ja staattori, esim kaverin hussessa oli staattori irronnut niin suhautteli vaan putkeen eikä lähteny millään käytiin.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
TeamRacing
Pyörä:
Yamaha aerox -04
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
11.3.2013 19:18
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TeamRacing » 26.5.2013 15:51

nyt olen kaasarin puhistanut, uuden tulpan ostanu, 240 suuttimen vaihtanu ku oli 260, imukaulan & läpät puhistanut, boostbottlen tark, puolan laittanu kunnolla... jos ei kohta ala toimimaa ni on kumma vika...

(koneremppa just tehty & toimi se 800m kunnes rupes paukkuu.)
TeamRacing
Pyörä:
Yamaha aerox -04
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
11.3.2013 19:18
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TeamRacing » 27.5.2013 0:36

EDIT: pyörä saatu viimeinki käyntiin nätisti ja vika oli vauhtipyörän kiilassa joka on menny rikki + vauhtipyörän mutteri irronnut.. mistähän mahtaa saada uuden kiilan tonne detukkaa ??
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 27.5.2013 0:39

Maahantuojalta ja sitä viestiä voi muokata..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
TeamRacing
Pyörä:
Yamaha aerox -04
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
11.3.2013 19:18
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TeamRacing » 27.5.2013 0:48

Rajis- kirjoitti:Maahantuojalta ja sitä viestiä voi muokata..


voisitko laittaa sivun ni kattelen sieltä.. eikö muka minkää mopon kiila mee suoraa ?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 27.5.2013 1:14

No en tiiä vaikka meniskin, mutta ostasin kyllä orkkiksen kun ei varmaan kovin kallis ole. Yamaha-centerille soittoa tai sähköstä kyselyä ja tuolta voi katella suuntaa antavaa hintaa.
ps. edellistä viestiä ei tarvi lainata
Edit: tuolla maksaa 2,80e, centterillä varmaan vähän kalliimpi, mutta tuskin paljoa.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Maekine » 27.5.2013 13:39

Kuinka R;n ja RE;n putket eroavat toisistaan, meneekö RE:n tehari vanhempaan R-malliin? Onko eroa muodoissa?
¤SuZuKi¤
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 27.5.2013 14:06

Eikös jotkut kiinnikkeet ollut erilaisia tms? Muistaakseni kuitenkin menee aikalailla bolttiksena, joku asiasta enemmän tietävä voi varmistaa.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Haukka_Pv
Liittynyt:
9.6.2010 17:29
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Haukka_Pv » 27.5.2013 15:26

Jäiköhän niistä putken kiinnikkeistä yks vissiin eri kohtaan, jos ottaa esim. RE:n putken R:ään mutta kiinni se menee ja pysyy hyvin.
in_shallow_seas
Pyörä:
Yamaha WR 450f -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
4.4.2011 22:02
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut in_shallow_seas » 28.5.2013 9:17

Kellään kokemusta OKOn 32mm kaasarista? http://www.ebay.com/itm/OKO-32MM-FLAT-SLIDE-Racing-Carby-SCOOTER-ATV-QUAD-Carburator-/151047945636?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item232b28bda4&vxp=mtr
Toihan on Keihin PWK kopio :P Millasta on laittaa säätöihin ja millasta tehon lisäystä siitä voi odottaa? Virejä täl hetkel arrowi, ypvs ja portattu pytty ja mäntä.
Yamaha WR 450f -04
ex. Yamaha DT 125X -06, Derbi GPR 125 Nude -09, Peugeot XPS 50 Street Evo 3 -10, Honda monkey -86.