Yamaha DT viritys/tekniikka

Wiltunik
Pyörä:
KTM250exc ,Yamaha DT 125, Suzuki PV, Yamaha yz50,Solifer Speed,Sach DirtyDevil
Liittynyt:
26.4.2011 21:19
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiltunik » 10.6.2012 12:11

kiitoksiee! Onko tietoa missä ne ''tekisi'' nuihin keskiöihin smotot? Joskus minikrossiin käytiin teettämässä vaihattumassa uus vanne, mutta jotenkin huonot muistot jäi, kesti nii perkeleesti se.
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 10.6.2012 17:01

Symotic ?
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Aviiton
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 11.6.2012 21:29

Iltaa detsikansa!

Onko minkälainen homma ottaa ypvs:n akseli pois ja mitä asioita pitää ottaa huomioon?
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut juvee_ » 11.6.2012 22:33

Aviiton kirjoitti:Iltaa detsikansa!

Onko minkälainen homma ottaa ypvs:n akseli pois ja mitä asioita pitää ottaa huomioon?
Ei se paha oo. Putki pois ja joku puupalikka varovasti pakokanavaan että ypvs akseli ei pyöri tyhjää, sit purkamaan. Ja kattoo sit ku vetää akselin palat erilleen että ne pienet kohistustapit ei huku. Ei kait siinä muuta ihmeellistä oo.
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Aviiton
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 12.6.2012 0:28

juvee_ kirjoitti:
Aviiton kirjoitti:Iltaa detsikansa!

Onko minkälainen homma ottaa ypvs:n akseli pois ja mitä asioita pitää ottaa huomioon?
Ei se paha oo. Putki pois ja joku puupalikka varovasti pakokanavaan että ypvs akseli ei pyöri tyhjää, sit purkamaan. Ja kattoo sit ku vetää akselin palat erilleen että ne pienet kohistustapit ei huku. Ei kait siinä muuta ihmeellistä oo.


Onko tuo pakoputken ottaminen pakollinen, ettei sitä sais siitä mustasta kiekosta jumitettua tai jollain muulla tavalla? Alueena kun toimii vain kerrostalon piha niin ei raaskisi purkaa paljoo osia. Ja onko myös jotain huomioitavaa kun pistää takasin paikoilleen? :D
Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Finland744 » 12.6.2012 0:38

Pakoputkea ei tarvitse ottaa irrotusvaiheessa pois (saa pidettyä pihdeillä kiinni), mutta PA-säätimen kiinnitysvaiheessa haluan itse ainakin nähdä pakoaukosta säätääkseni sen kunnolla.
Kyseessä on siis todella yksinkertainen laitos minkä kyllä ymmärtää heti täysin kun saa paloiksi. Kokoonlaittamisessakaan ei pitäisi olla ongelmia. Jos laittaa sen säätimen kiinni kun on pakoputki kiinni niin se säädin saattaa mennä väärinpäin mikä ei ole hyvä juttu. Silloin pakoaukko on melkein täysin tukittu ja laippa saattaa alkaa ottaa mäntään kiinni.
Väärinpäin sitä ei saa jos pääsee pakoaukosta katsomaan/koittamaan.
Putken irtiotonkaan ei pitäisi olla ongelma.
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
Tartso
Liittynyt:
5.5.2012 9:33
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tartso » 12.6.2012 1:23

Illat!

Mikä mahtaisi olla vikana deeteessä kun sai vihdosta viimein käymään ja liikkeelle 180cc pytyllä niin kun vakiokaasarista säädin seokset vähitellen rikkaimmalle(koska ei ottanut kierroksia, eikä käynyt kunnolla ilman ryyppyä) ja heitin koerundin, aluksi kaikki tuntui olevan paremmin ja sitten yhtäkkiä seokset alkoi paukkumaan putken puolella ja sitten kävi taas normaalisti ja sitten taas paukkui. Sitten lopulta sammahti, eikä ole sen jälkeen lähtenyt käyntiin vaikka mitä tekisi.

Kaasaria olen säätänyt, pytyn olen avannut ja katsonut että kaikki on kunnossa (ja olihan siellä), läpät on myös kunnossa, on puristuksia, on kipinää, ottaa bensaa, ei vuoda mistään ulos eikä sisään. :eek:

Loppuu oma ymmärrys kesken... Ideoita?
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 12.6.2012 10:37

Onko sulla '87 tai vanhempi dt, jos 180cc pytty löytyy? Näihin uudempiin myytävä athena on 170cc. Oliskohan voinu sytkä mennä syystä tai toisesta myöhäselle. Suosittelen vilkasemaan, jos vaikka magneeton kiila kärsinyt. Sanoit, että kipinää tulee, mutta kannattaa tulppa vaihtaa kumminkin, niissä voi olla outoja vikoja toisinaan.
Tartso
Liittynyt:
5.5.2012 9:33
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tartso » 12.6.2012 10:59

Pyörä tosiaan -82. Tjoo-o, täytyy tästä lähteä räpeltämään. Tuon sytytyksen ajoituksen nyt kuitenkin ensimmäisenä tarkistan ja sitten mietitään tulppaa, koska sekin on uusi
antero123
Pyörä:
yamaha dt 125, derbi drd racing, thumpstar 160cc
Liittynyt:
7.5.2012 22:11
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut antero123 » 12.6.2012 22:34

moeooo Onko kellään tietoa missä myytäisiin tarrasarjoja detsiin?
Aviiton
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 12.6.2012 23:59

antero123 kirjoitti:moeooo Onko kellään tietoa missä myytäisiin tarrasarjoja detsiin?


http://www.ddgraphics.co.uk/
Aviiton
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 13.6.2012 0:07

Finland744 kirjoitti:Pakoputkea ei tarvitse ottaa irrotusvaiheessa pois (saa pidettyä pihdeillä kiinni), mutta PA-säätimen kiinnitysvaiheessa haluan itse ainakin nähdä pakoaukosta säätääkseni sen kunnolla.
Kyseessä on siis todella yksinkertainen laitos minkä kyllä ymmärtää heti täysin kun saa paloiksi. Kokoonlaittamisessakaan ei pitäisi olla ongelmia. Jos laittaa sen säätimen kiinni kun on pakoputki kiinni niin se säädin saattaa mennä väärinpäin mikä ei ole hyvä juttu. Silloin pakoaukko on melkein täysin tukittu ja laippa saattaa alkaa ottaa mäntään kiinni.
Väärinpäin sitä ei saa jos pääsee pakoaukosta katsomaan/koittamaan.
Putken irtiotonkaan ei pitäisi olla ongelma.


Kiitoksia ohjeista! Tuolta motopankista en ihan tota säätöä ymmärrä, mutta sekin kai onnistuu vain löysäämällä/kiristämällä vaijereita? Akseli siis lähtee nätisti irti ILMAN ettei sieltä putoa mitään osia sylinteriin ymym? Pahoittelen pientä vainoharhaisuutta, koska haluan tehdä sen oikein rikkomatta mitään osia joista pitää maksaa ensiksi melkoinen summa JA odottaa viikkoja että tulee postiin.
Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Finland744 » 13.6.2012 0:14

Säätö tapahtuu vääntämällä niitä kahta pulttia vastakkaisiin suuntiin. Helppo tajuta ja se säätäminenkin on helppo homma. Pitää vaan vaijerit kireellä, säätelee, vääntelee virtavainta ja tunnustelee pakoaukosta miloin se on täysin auki kun PA-säätimen "testi" on päättynyt.
Akselista ei putoa mitään ylämäkeen pyttyyn. Kun vedät sen toisen puolen pois niin katso, että jommassa kummassa puolikkaassa on nämä kaksi kohdistustikkua. Etteivät putoa maahan ja huku.
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
Aviiton
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -04, Yamaha DT 125 RE -06
Liittynyt:
3.11.2011 1:48
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aviiton » 13.6.2012 0:28

Finland744 kirjoitti:Säätö tapahtuu vääntämällä niitä kahta pulttia vastakkaisiin suuntiin. Helppo tajuta ja se säätäminenkin on helppo homma. Pitää vaan vaijerit kireellä, säätelee, vääntelee virtavainta ja tunnustelee pakoaukosta miloin se on täysin auki kun PA-säätimen "testi" on päättynyt.
Akselista ei putoa mitään ylämäkeen pyttyyn. Kun vedät sen toisen puolen pois niin katso, että jommassa kummassa puolikkaassa on nämä kaksi kohdistustikkua. Etteivät putoa maahan ja huku.


Onko jossain noita räjäytyskuvia niin osaan sitten kattoa mitkä on kohdistustikut ja mitäpä meinaat ylämäkeen? :D
Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Finland744 » 13.6.2012 1:32

http://www.motot.net/galleria/kuva1383/ (Kuvasta kiitos käyttäjälle Nik5u) Tuossa näkyy tapit. Läpipultin kummallakin puolella tommonen pieni tikku.
Ylämäellä tarkotin sitä, että pakoaukko viettää alaspäin sylinteristä poispäin, että ei mikään sinne sylinteriin mene tai ainakaan putoa. Vielä jos laitat männän maksimi-ylös niin ei sinne mitään mahtuiskaan.
Mene ja avaa se härpäke. Kun saat sen käsiisi ja ihmettelet hetken niin kaikki on selvää. En voi tolkuttaa enempää homman helppoutta. :lol:
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...