4t yleinen viritys/tekniikka

Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 10.6.2014 19:37

Varmaankin n. 105 kun ottaa rajoitin 10500rpm vastaan.
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 3.7.2014 17:08

oisko kellään myydä 4-t moottorien kansia? haluaisin aloittaa kansien porttailun ihan mielekiinnon vuoksi, eikä viitsi ainutta piikin kantta pilata. :nolo:

maksan 10-15€ (+postikulut)/kpl. ainut vaatimus on, että kanavien pitää olla ehjät ja mielellään koskemattomat.

onnistuneen porttauksen totean paikallisella moottorikoneistamolla. ;)
Pyörä:
Aprilia sx 125cc, 2x manki, Masai 150cc, Polini 125cc
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
10.4.2011 14:34
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Junnujee » 8.7.2014 18:53

Morjes ! Nyt pitäs saaha apua joltain ketä oikeasti asiaan osaisi auttaa että pääsisi ajelemaan vielä kun komiat ilmat on ! Elikkäs asia koskee sähköjä. Olen ostanut tommosen 150cc lifanin pitbikeeni. Sähköistä en sitten tiedä hevonpaskaakaan, ja nehän tässä pitäisi tehdä. Olen ostanut Lifanin 150cc johtosarjan (http://www.wandamotor.fi/johtosarja-lifan-p-5958.html) elikkäs siitä lähtisin rakentamaan. Elikkäs siihen sopiva cdiboksi (http://www.wandamotor.fi/lifan-p-5968.html) varmaankin pitäisi tälläin maalaisjärjellä ajateltuna.

AJATUS olisi että kunhan etu- ja takavalo toimisivat ja lähtisi perkele käymään. Joten äkkiä hyviä neuvoja, kuvia mitä tahansa että saisin toimimaan. Kiitoksia !
Bomber
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tallirotta » 9.7.2014 6:14

Onko moottorissa valopuolaa ? jos on niin etit vaan mistä tulee virtaa, ryöstät virrat siitä etu ja taka valolle, jarruvaloon vaa katkasia.
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AapoV » 9.7.2014 11:36

Tuo Lifan on outer rotor kitin ansiosta aika hankala asennettava (mulla oli mankissa aikoinaan). En saanut valoja kunnolla pelittämään mitenkään, saattoi johtua alkuperäisestä jänäristä. Valo"puola" tuossa on jokatapauksessa.

Jos haluat säästää vaivaa ja hermoja (ja rahaa huomioden cdin hinta), osta yleismallinen pitbike staattori siihen koneeseen.

http://pitracing.fi/shop/s%C3%A4hk%C3%B ... %B6r%C3%A4

Myyjä on nuori jannu, joka varmasti vastaa kysymyksiin esim. kiinnityspisteistä tai palautusmahdollisuuksista. Olen kyllä aika varma, että tuo käy. Itse laitoin vastaavan yleismallisen staattorin outer rotor kitin tilalle. Ei muuta kuin johto johtoon, alkuperäiset sähköt ja cdit sun muut sopii. Jos sulla on pyörässä alkuperäisessä koneessa samannäköinen staattori, koita ihmeessä sillä.

Outer rotor kittihän tarjoaa "kierrosherkkyyttä" ja mitälie, mutta oma persdyno ei kovin kummoista eroa huomannut.
Pyörä:
Aprilia sx 125cc, 2x manki, Masai 150cc, Polini 125cc
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
10.4.2011 14:34
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Junnujee » 9.7.2014 17:53

Onko jotain kaavioita tolle lifanin omalle 150cc kaavalle ? Kun täytyis nyt saaha ensiks käyntiin nii sitten ne valot on helpompi selvittää :D Eli helpot ohjeet tyhmälle että saann sen käymääpi :)
Bomber
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 26.7.2014 20:18

onks näille venttiilien halkaisijoiden erolle (imu/pako) mitään sellaista max. ja min. rajaa, että miten paljon eroa saa olla keskenään. esim. 34mm imu ja 28.5mm pako.

E: laskin pikaseen, että imuventtiili on silloin 20% suurempi kuin pakoventtiili... muistaakseni se saa olla jopa 30% suurempi. varmistuksia?
Pyörä:
husqvarna sms
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
14.9.2014 22:23
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut husqpojuuu » 14.9.2014 22:46

Kaveri osti weeraan leovinsen kokoputkiston ja sille jäi arrowin slipari ja wr:n vakioalkukäyrä talliin käyttämättömäks ja saisin ne halvalla. Joten kysymys kuuluu, että meneekö tuo arrowin slipari husseen helposti kiinni ? Vai pitääkö olla tuo alkukäyrä myös ja meneekö silleenkään kiinni?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AceFin » 14.9.2014 23:16

Mikä nyt on helppoa ja mikä ei, ei se Yamaha WR:n slipari mene bolttiksena husseen. Jonkinlaisen adapterin se kaipaa väliin, eikä kiinnityskohdatkaan välttämättä osu kohdalleen. En usko, että weeran alkukäyrä passaa husseen, mutta nopeastihan sen voi todeta kun vertaatte pyöriä.
EXC 525 || Youtube-kanava || Osta hyvä skootteri
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonicc » 14.9.2014 23:33

Kyllähän se Arrowi voi jopa suoraan mennä hussen käyrään. Paremman vastauksen saa kyllä kun irrottaa sen vakioänkän ja kokeilee, itsellä meni omassa hussessa aikanaan 8 minuuttia kun vaihdoin vakioänkän killerittömään änkkään, katteen irroitus ja paikalleenlaitto, työkalujen esilleotto ja siivous mukaanlukien, ehkä edes koittanut mitään ennätysaikaa vaan rauhallisesti tehtynä. (Kyllä, mittasin ajan :lol: )
Liittynyt:
12.4.2014 11:05
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut markus98 » 10.11.2014 12:52

Semmosta kysyisin että jos haluan asentaa yahama wr 125x:n tigerin pakoputkiston, niin mitä säätöjä minun pitää tehdä? Tarvitaanko silloin juuri tua power cammander? Entäs jos vaihdan pelkän änkän niin täytyykö silloinkin asentaa power commander? Ja kuinka paljon tulee lisä tehoa jos vaihdan pelkän änkän kuin että myös vaihtasin koko pakoputkiston ja asentasin power commanderin?
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 10.11.2014 13:34

Näitä kysymyksiä tulee vähän väliä ja aina sama vastaus.

Vaikka vaihtaisit pelkän änkän, pitää ruisku säädättää eli asentaa pc. Nämä minarellit käy jo valmiiksi laihalla, joten aiheuttaisit vain moottorille vahinkoa ja mahdollisesti moottoririkon jos et sitä tee. Jos vaihdat pelkän änkän tai putkiston ilman pc:tä, tehot varmaan vain laskee, koska pyörä käy entistä laihemmalla.

Jos ei ole rahaa/halua hommata pc:tä niin jättäisin teharinkin ostamatta. Suosittelisin ostamaan ensin pc:n ja säädättämään pyörän vaikka sillä vakioputkistolla jos rahat ei riitä molempiin, koska se tuo yksinkin tehoa toisin kuin "tehari" ja moottorikin tykkää! :)
Liittynyt:
5.1.2015 17:13
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut YZFrider » 18.2.2015 19:49

Kyselin sellasta, että suositteletteko malossin/athenan sun muiden 180cc/200cc kittiä Jammuun? suositteletteko myös laittamaan pienemmät välit, koska se 130km/h huippunopeus riittää mainiosti. Kiihtyvyyttä voisi parantaa. Malli on siis yzf r125 2009. Ja kannattaako nokka-akseli tilata myös vai onko se turha? Onko kukaan ikinä tilannut automotivespartsshopista mitään? :)
Onko kenelläkään koskaan ollut ongelmia poliisien kanssa big bore kiteistä?
Liittynyt:
19.11.2014 19:50
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Laamapalmu » 5.5.2015 18:29

Mitä koneistamolla tehään jos nokasta tehään "kireämpi" hiotaanko sitä vai mitä ja mitä se muutta moottorinkäymisessä ja miten paljon voisi irtoa tehoa/huippuja jos avartaa kanavia, lisää puristuksia ja kiristää nokkaa?
[x]Harkat [x]A1[x]Kaatunut [x]Leiponut
Pyörä:
Yamaha tt 600,Yamaha DT 50R,EX Derbi senda 125 ,EX Husqvarna WRE 125,
Liittynyt:
21.9.2012 7:34
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HusQmies » 18.5.2015 13:46

Osaisko joku viisaampi kertoa, että mikä vois olla vikana kun pyörä ei suostunut talven jälkeen lähtemään käyntiin. Tulppa ja tulpanjohti, sekä hattu uusittu eli antaa siis kipinää, kaasari putsattu ja bensaa on tankissa, eikä imukaula näyttänyt haljenneelta.
Erikoista tässä on se että sain pyörän käyntiin kun olin vahingossa irroittanut alipaine bensahanan letkun imukaulasta :eek: no tästä viisastuneena ajattelin, että säädän seosruuvia, siten että pyörä saisi enemmän ilmaa, no sekään ei auttanut.
Pyörä on siis kymco zing, eli moottori on todella hyvä kopio hondan piikkisestä ilmajäähykoneesta, kaasari on kiihdytyspumpullinen Keihin PWK.
Kiitän vastauksista jo etukäteen! :)