4t yleinen viritys/tekniikka

riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 29.7.2013 0:17

Veikkaisin, että nokka tuo maks. muutaman hepan, riippuen nokasta, mutta vääntöä kyllä tuo. Tuo kyseinen nokka näyttää maksavan 450€, joten en näkisi järkeä ostaa sitä, mutta jos rahaa on, niin siitä vaan. Minkä kokoinen kaasari siinä sun pyörässäs on? Ja kyllä se vapaasti virtaava suodatinkin voi auttaa. Remuksen vaimentimesta kuuluu mukavat jytät ;) eikä kyllä ole semmonen tukkonen p***a, niinkuin vakio, minkä sisähalkaisija on varmaan max. 1.5cm :roll:
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Stål » 29.7.2013 0:21

Ehkä pari heppaa, en osaa sanoa. Sulla ei ole galleriassa kuvia Fanticistas, mutta sulla on varmaan Zardin tai Big Onen putki, eli uudelle putkelle ei pitäis olla tarvetta. Ilmanputsari on sulla varmaan vaahtomuovi, eikä mikään paperi suodatin. Ja jos siellä ei myöskään ole mitään ylimääräisiä levyjä tai suppiloita niin ei tarvi myöskään mitään powerfiltteriä tms.
Husaberg FS 570
fantic
Pyörä:
skyteam
Liittynyt:
28.7.2013 22:52
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut fantic » 29.7.2013 11:59

..
Viimeksi muokannut fantic päivämäärä 31.7.2013 22:28, muokattu yhteensä 1 kerran
kirvesmies1
Pyörä:
Honda
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.6.2011 17:05
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kirvesmies1 » 31.7.2013 20:31

Nyt olis videota ongelmaan, mistä oli jo viimesivulla puhetta. Eli siis seposta kuuluu sivuääntä ja nousee kierrosten mukana, joten mikähän mahtaisi olla ongelmana? Ei nuo äänet oikeasti kuulu ihan niin kovaa ku videossa.
Kosmanen
Liittynyt:
3.3.2013 13:52
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Kosmanen » 6.8.2013 11:22

Yamaha WR125x ei saa vissiin säädettyy ilman Power Commanderia?
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 6.8.2013 17:00

Eipä noita valmisruiskuja vissiin saa.
whistley
Liittynyt:
26.8.2012 12:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut whistley » 16.8.2013 22:34

Mikä olisi hyvä 4-T piikki virittämiseen? Lähinnä smoto kevaria hakisin ja tehoja senverran ettei nyt ihan jalkoihin jäisi. Nelareitahan ei varmaan kovin halvalla pysty virittämään, mutta ehdotukset tervetulleita:)
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AceFin » 16.8.2013 23:37

Joku nelari kaasarilla, esimerkiksi Husse tai Beta. Minarelli-koneihin löytyy myös aika paljon big bore kittiä, kireempää nokkaa yms. hilpettä.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 17.8.2013 9:04

Kaasarista ei välttämättä saa niin paljon tehoa irti, mitä ruiskusta. Vai olenko aivan hakuteillä?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AceFin » 17.8.2013 10:40

Ei ehkä ihan yhtä paljon, mutta vois käyttää sen 300-400€ enemmän johonkin viripalikkaan eikä tarttis pc:tä.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 17.8.2013 14:06

Olis mukava saada faktatietoa, kuinka paljon esim. kaasari ja ruisku cebareissa on eroa. Ihan penkiltä.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.8.2013 14:50

Tuskin siinä kovin paljoa eroa on, mutta jos powercommander+säädätys maksaa wr:ään 650e, niin sillä rahalla sais jo vaikka minkälaista palikkaa kaasaripeliin lisää :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kersti91 » 17.8.2013 20:21

Ihan samalla tavalla sen kaasarinkin saa hiottua priimasäätöihin. Ensin valitaan optimaalisen kokonen kaasari (iso ei ole aina paras), sitten haetaan suuttimet kohilleen, naulan asento ja neulan muoto, kiihdytyssuppilo, mahdollisimman suurella pinta-alalla varustettu putsari jne jne jne. Ajaa saman asian, kuin ruiskulla penkissä haetut kartat, tietysti jos ruisku osaa lambdalla korjata seossuhdetta ni siinähän on aika helppo tie. Vakiona vaan kun ei taida olla ohjelmoitavia ruiskuja, penkissä säätäminen ei ole halpaa ja onko nykypiikeissä lambda?
Tarkista kampiakselin stefa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 20.8.2013 18:10

En tiedä onko noissa valmisruiskuissa lambdaa, mutta enon skootterissa on. Aika kätevä muuten. Ja jos ostaa kaasaripelin, asentaa siihen ruiskun, säätää/säädättää kunnolla ja vertailee, niin kyllä se ruisku vie helposti. Kuluttaa tuntuvasti vähemmän, kulkee paljon paremmin ja lähtee säällä kuin säällä nappia hipasemalla käyntiin ilman, että tarviaa säädellä kun esim. kelit rupeaa kylmenemään. On muuten paljon luotettavampi. Tuon takia meinasin "Yerbiinaan":kin ruiskua, mutta kun valmiiksi koottu käytetty Microsquirt V3 maksaa 300€ kaikkineen tarvikkeineen ja säätöläppäreineen. Ei se mikään kallis ole Microsquirtksi, mutta liikaa mulle tällä hetkellä.

E: Ainekin vm. 2010 cebarissa on lambda.
Alkoon_
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 125 -09
Liittynyt:
27.5.2012 10:20
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Alkoon_ » 24.8.2013 15:04

Onko sulla Riksu mitään konkreettista todistetta tosta ruiskun paremmuudesta piikeissä? En nyt väitä, että ihan puuta heinää puhuisit, mutta vaikea uskoa ruiskun olevan noin paljon parempi piikissä, varsinkin kun tuo on vähän tuollaista "noku must tuntuu siltä." Jos jotain dynokäppyrää, jonkun mp-lehden tekemiä testejä tms. olisi näyttää, niin sitten voisi uskoakin.
Kaikki hauska on kiellettyä.
-Suomen tieliikennelaki