4t yleinen viritys/tekniikka

kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 24.4.2013 15:54

AceFin kirjoitti:Kiikarissa on Mikunin VM26, eikös se olis parempi? 40€:llä saisin. Onko 2t ja 4t kaasareissa eroja?

Kohojen painoissa eroa. Mutta jos on mahdollisuus valita 4t kaasari nelarille niinkuin kuuluukin niin osta ehdottomasti se.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kersti91 » 24.4.2013 21:12

AceFin kirjoitti:Saako tyhjäkäyntiä säädettyä muulla kuin tyhjäkäyntiruuvilla? Nyt mankissa Dirtmaxin pilipali kaasari, eikä vaikuta säätö ollenkaan. Kaasuvaijerinkin säätö jo kokeiltu, saa vain kierroksia suuremmalle. Kaasuvaijeri ei ahista mistään, eikä ole liian lyhyt.

Meneekö Mikunin metsästämiseen?

E: Selvennykseksi vielä, että tarkoitus saada kiekkoja matalemmalle.

Ootkos ihan varma, ettei ole imuvuoto kyseessä? Voihan se tosiaan olla kaasarinkin ongelma.
Tarkista kampiakselin stefa.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut AceFin » 24.4.2013 21:24

Juu, pomminvarma olen, ettei ole imuvuodosta kyse. Tuli uus kone ja sen mukana uus kopiomikuni. Joka välissä on tiivisteet ja ne on tsekattu. Ostan oikeen Mikunin ja laitan nykyisen kiertoon, niin eiköhän sillä selviä.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Wilenius
Pyörä:
Hyosung gt125r
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.3.2013 16:48
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wilenius » 28.4.2013 21:23

Kysyisin tuollaista kun derbiäni hieman viritin, niin täyskaasuun ei vastaa ja ei tahdo kulkea jos kaasua vääntää tosissaan. Menohalutkin loppuvat 75 km/h vauhdissa. Eli derbin ilmansuodattimen koteloa muokattiin isontamalla ilmanottoakkoa sekä- suodatinta. Olisiko sillain että ilmaa kulkee liikaa eikä saa bensaa tarpeeksi täyskaasulla!? Juu ja viä remuksen vapaastivirtaava änkkä laitettiin myös kiinni. Nii ja suutinta vaihdettiin myöskin samalla isompaan
Sellainen lisäksi että löysin jonkun turhannäköisen sähköosan mikä voisi olla jonkin näköinen rajoitin. Mielestäni vehkeessä ei kuitenkaan pitäsisi olla sellaisia kiinni.
Kuva
Kuva

Eli kysymykseni koskee lähinnä tuota sähkö-osaa josta lähtee 2 piuhaa (violetti ja punavihreä)
Laitoin tänne koska derbi-osastolla hiljaista.
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 28.4.2013 22:44

Kuinka paljon suuremman suuttimen laitoitte? Onko varma että ei ole esimerkiksi imuvuota? Onhan kaikki johdot sytytykseen mennen kunnossa, eli siis pääosin vaan liittimet kunnolla kiinni.

Pätkiikö vai miksi ei kulje kunnolla?

Eikä siinä mitään rajotinta pitäs olla. Eikä se huippuja noin vaan tiputa 100->75 noin pienillä vireillä.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kersti91 » 29.4.2013 21:13

Toi on saattaa olla diodi, anna olla kiinni vaan.
Tarkista kampiakselin stefa.
Tomm|z
Pyörä:
Aprilia Sx 125
Liittynyt:
19.10.2008 19:00
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tomm|z » 2.5.2013 10:23

Mikähän on derbi senda 125 4t vm 2007 kun ei lataa akkua ja täyden akun kun laittaa kiinni niin akkutyhjenee samointein.. Johtoja oon yrittäny katella mutta niissä ei näyttäs mitää olevan.
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 2.5.2013 18:03

Jännitesäädin rikki.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Wilenius
Pyörä:
Hyosung gt125r
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.3.2013 16:48
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wilenius » 7.5.2013 9:43

kalleppi3 kirjoitti:Kuinka paljon suuremman suuttimen laitoitte? Onko varma että ei ole esimerkiksi imuvuota? Onhan kaikki johdot sytytykseen mennen kunnossa, eli siis pääosin vaan liittimet kunnolla kiinni.

Pätkiikö vai miksi ei kulje kunnolla?

Eikä siinä mitään rajotinta pitäs olla. Eikä se huippuja noin vaan tiputa 100->75 noin pienillä vireillä.

Nii siis täyskaasulla pätkii. Nytte pienen säädön jälkeen kulkee sen 95 ku 5 ei väännä ollenkaan
Rtuomas
Pyörä:
Husqvarna Wre ja Yamaha Yz 250
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
1.12.2010 19:58
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rtuomas » 17.5.2013 1:20

Onko kenelläkään kokemusta mikilonin 125cc kemmusta? Hyvät, huonot puolet? Mikä kone? Tyyppiviat? Kannattaako ostaa? Kestääkö yhtä hyvin kuin merkkipyörät? Osien saatavuus?
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kersti91 » 17.5.2013 17:07

Koneen kannakkeet, tärinät, ruostuvat pultit. Koneena perus-Honda-kopio ja myydään suoraan 250cc konetta. Yamaha YZ katteet bolt-on. Halpa. Hieno. Kannattaa ehkä mieluiten ostaa läpikäyty. Keula kova? Kestävyydestä, no, ainakin on pientä haastetta (tosin vanha 2-tahtipiikkikin vaatii moottorin osalta melkoista huomiota).

Tarinoita löytyy kyllä kun katselet projektiosiota, Mikilonin topikkia mallikohtaisella puolella ja näyttää muutama blogi löytyneen ihan suoraan googlettamalla.

viewtopic.php?f=100&t=75236&start=630 Tuolta pitäisi löytyä vastaus kaikkiin kysymyksiin.
Tarkista kampiakselin stefa.
Derpson125
Pyörä:
Derpi senda SM '06
Paikkakunta:
orimattila
Liittynyt:
20.5.2013 20:18
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Derpson125 » 21.5.2013 19:27

Mitä pitäis tehä ku derpi senda sm 125 kiihtyy ykköseltä neloselle hyvin, mutta kun laittaa vitos vaihteen nii meinaa hyytyy.
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 22.5.2013 19:15

Hommata 2-tahti?

Katos, että ilmanputsari ei esim ole tukossa.

Toki välien vaihto auttaa kans, jos se ei vain kulje.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Derpson125
Pyörä:
Derpi senda SM '06
Paikkakunta:
orimattila
Liittynyt:
20.5.2013 20:18
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Derpson125 » 23.5.2013 15:31

Ilman pusari puhdistettu ja öljytty, välien vaihto tehty. ei muutosta, hyytyy suoralla ja tuulettomalla säällä vitos vaihteella. olisko muuta ideaa?
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 23.5.2013 19:09

Tuota.. Miten se on mahdollista? Sanoppa huippunopeus, ennen hyytymistä?
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.