4t yleinen viritys/tekniikka

.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 26.2.2014 13:29

taitaa tulla jopa kiinalainen nestejäähy 250cc + tarvittavat osat (jäähdyttimet, kaasari.. yms.) tulla melkein saman hintaiseksi, kuin porttaus + kireämpi nokka vakiokoneelle..
jos myy vakiokoneen pois. ;)
Fatliner
Pyörä:
Honda VT 125C -99
Liittynyt:
27.10.2011 17:46
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Fatliner » 10.3.2014 11:16

Kellään tietoa, miksi Shadowini etujarru tahtoo jäädä laahaamaan? Jarrujärjestelmässä tuntuu olevan painetta vaikka kahvaa ei paina, jos ilmausnipan avaa, sieltä tulee nestettä vaikka kahvaa ei paina. Jarrunesteet on vaihdettu syksyllä. Voiko esim ilma järjestelmässä tehdä tällaista?
Honda - kova peli jalkojen väliin.
tagatubos
Liittynyt:
19.10.2013 17:56
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tagatubos » 10.3.2014 13:06

Fatliner kirjoitti:Kellään tietoa, miksi Shadowini etujarru tahtoo jäädä laahaamaan? Jarrujärjestelmässä tuntuu olevan painetta vaikka kahvaa ei paina, jos ilmausnipan avaa, sieltä tulee nestettä vaikka kahvaa ei paina. Jarrunesteet on vaihdettu syksyllä. Voiko esim ilma järjestelmässä tehdä tällaista?


Kokeilitko jarrumäntien liikettä, kun ilmasit jarruja?
Joskus männät saattavat vähän takerrella, jos vanhat palat ovat ajettu loppuun ja männät ovat olleet pitkään "ulkona".
Jarrumäntien ei tarvitse paljoakaan kanittaa, kun se tuntuu jo raskaalta jarrukahvalla.
Kyllä tuo ilmakin jarrupiirissä voi tehdä tuota, eli tekisin homman uudestaan ja herkistelisin männät, ihan varmuuden vuoksi.
Hitaasti kiiruhtaen...
http://tagatubos.blogspot.fi/
Fatliner
Pyörä:
Honda VT 125C -99
Liittynyt:
27.10.2011 17:46
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Fatliner » 10.3.2014 13:31

tagatubos kirjoitti:
Fatliner kirjoitti:Kellään tietoa, miksi Shadowini etujarru tahtoo jäädä laahaamaan? Jarrujärjestelmässä tuntuu olevan painetta vaikka kahvaa ei paina, jos ilmausnipan avaa, sieltä tulee nestettä vaikka kahvaa ei paina. Jarrunesteet on vaihdettu syksyllä. Voiko esim ilma järjestelmässä tehdä tällaista?


Kokeilitko jarrumäntien liikettä, kun ilmasit jarruja?
Joskus männät saattavat vähän takerrella, jos vanhat palat ovat ajettu loppuun ja männät ovat olleet pitkään "ulkona".
Jarrumäntien ei tarvitse paljoakaan kanittaa, kun se tuntuu jo raskaalta jarrukahvalla.
Kyllä tuo ilmakin jarrupiirissä voi tehdä tuota, eli tekisin homman uudestaan ja herkistelisin männät, ihan varmuuden vuoksi.

Täytyypä kokeilla. Kiitos avusta :D
Honda - kova peli jalkojen väliin.
jesese
Liittynyt:
4.9.2013 9:23
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jesese » 23.3.2014 23:30

Kysynpä nyt viisaammilta neuvoa: Pyörä on Stomp 140cc crossi, vaihdoin magneeton sytkäosat ja löin nippuun. Heitin pienen lenkin ja toimi hienosti kunnes seuraavan käynnistyksen yhteydessä vauhtipyörän mutteri ja kiila lensi mäkeen (mutterin kierreosa aivan sileä :eek: ). Onni onnettomuudessa magneeton sisuskalut pysyi ehjinä joten hankin uuden mutterin ja kasasin, putsasin sitten myös kaasarin ja irroittaessa pääsuutinta kanta jäi käteen ja kierreosa kaasariin, uutta en kerennyt vielä hankkimaan. Pyörä on porukoilla ja isäukko oli jonkin suuttimen kaveriltaan saanut ja kasannut sillä muttei tiennyt suuttimen kokoa. :D ongelmana siis nyt että polkaistaessa paukauttaa putkeen muttei edes lupaile käymään, voisko vika olla liian pieni pääsuutin vai sytkä pielessä vaikka kaikki näytti sytkäpuolella silmämääräisesti olevan ok? Kiitoksia perkuleesti vastaajille.
Solifer XTR-50
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 23.3.2014 23:51

jesese kirjoitti:voisko vika olla liian pieni pääsuutin

:lol:
Veikkaan sytkäpuolta.

Joku roti niiden hymiöiden käytössä.
-AceFin
jesese
Liittynyt:
4.9.2013 9:23
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jesese » 23.3.2014 23:58

Crossifoorumeita selatessa huomasin että moni oli sitä mieltä että pieni pääsuutin tekee tuota mutta ajattelin täältäkin kysästä. :lol:

Joku roti niiden hymiöiden käytössä.
-AceFin
Solifer XTR-50
¤Antti¤
Pyörä:
Yamaha DT50X ja Kawasaki KX80
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
22.4.2011 19:37
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ¤Antti¤ » 28.3.2014 20:04

Hei. Kertokaas antaako ilmajäähy nelari jotai merkkejä ennen hajoamista jos kuumenee liikaa? Miulla ei pyörässä lämpömittaria ole joten mistä tietää milloin on hyvä antaa koneen jäähtyä? Pyörä on samurai 150cc jos sillä nyt jotai merkitystä on... Sori jos väärä topic mut ajattelin että täältä saa vastauksen nopeammin kuin minicrossi puolelta.
tallirotta
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tallirotta » 30.3.2014 18:53

Elikkäs hyosung comet 125 ei vastaa kaasuun. Röplättää ja vaikea saada kierroksia tyhjäkäynniltä, sitten 6-tonnin jälkeen kiekasee kierroksia vasta. Kaasareista en löytänyt seosruuvia ja suuttimet oli 102.5. Kaasarit puhistettu yms mutta ei toimi.
tombadoz
Pyörä:
(ex) Piaggo typhoon 70cc, Derbi xtreme -05 73cc. Honda monkey-89 125cc. zoner 50cc. kawasaki kx 85 -05. honda cr 125 -95. mikilon 250 -09
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.4.2012 18:17
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tombadoz » 30.3.2014 19:41

Moro! mikäköhän mikilonia vaivaa? kone on sis 250cc loncin nestejäähy, ja kierroksia ota ollenkaan?
Vaihoin toisen kaasarin ja säätelin sitä. ongelma ei siinä ollut. sitten säädin nokka akselin ajotusta. ei auttanut. ei ota vieläkään kierroksia :x venttiilien välykset? vai mikäköhän syy vois olla :D

puristuksia kyllä löytyy!

E: kierroksia ottaa laiskasti ja max 6000
Viimeksi muokannut tombadoz päivämäärä 30.3.2014 22:28, muokattu yhteensä 1 kerran
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kersti91 » 30.3.2014 20:02

tallirotta kirjoitti:Elikkäs hyosung comet 125 ei vastaa kaasuun. Röplättää ja vaikea saada kierroksia tyhjäkäynniltä, sitten 6-tonnin jälkeen kiekasee kierroksia vasta. Kaasareista en löytänyt seosruuvia ja suuttimet oli 102.5. Kaasarit puhistettu yms mutta ei toimi.

Alipaineletkut vaihda.
Tarkista kampiakselin stefa.
tallirotta
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tallirotta » 31.3.2014 0:18

Jepulis, minäpä vaihan ne niin katsotaan rupiaako toimimaan. Kyllähän ne aika rapsakoilta näyttikin :)

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kersti91 » 31.3.2014 15:43

Lukaseppa kymmenen viimistä sivua mallikohtaisten puolelta Hyosungista. Sieltä pitäisi selvitä KAIKKI. Alipaineletkut ehdottomasti vaihtoon ja vielä tarkistaisin sivujalan ja kytkinkahvan turvakytkimet.

Myös:
http://www.motot.net/wiki/Hyosung_GT_125_Comet
http://www.motot.net/wiki/Hyosung_GT_12 ... uristukset
Tarkista kampiakselin stefa.
tallirotta
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tallirotta » 31.3.2014 16:07

Tulikin tuossa eillen yöllä luettua vissiin koko lanka. Mutta mitä hyötyä on tuon kiihytyspumpun "ohittamisella" ? Sori jos joudut biljoonannen kerran vastaamaan samoihin kysymyksiin mut ei omaan silmään pistäny et mitä siitä on hyötyä.
tallirotta
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tallirotta » 2.4.2014 19:09

Eipäs se vika olekkaan letkuissa vaan edellinen omistaja teipannu imukaulan halkeemat piiloon....suht pahasti haljennu just alipaine letkun nipan kohilta. saiskos tuota mitenkää korjattuu ku ei opiskelijana oo varaa ostaa uusia imukauloja