Honda NSR 125 viritys/tekniikka

jmkk
Pyörä:
honda nsr -03
Paikkakunta:
savo
Liittynyt:
5.1.2009 19:45
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jmkk » 2.11.2011 20:16

spurgubomber kirjoitti:paljo lisää tehoa saa kantta laskemalla ja 32mm kaasarilla ja tt putki? mitkä suuttimet ovat sopivat?


kai tuota jonkin verra luulis tulevan nuillakin osilla jo... jos tarviat laskettua kantta nii laita mulle yv:tä ;)
The-Trooper
Pyörä:
Honda NSR-180, Honda Monkey, Ex-Rieju Spike 70cc
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
23.1.2009 19:06
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut The-Trooper » 3.11.2011 14:59

jmkk kirjoitti:
spurgubomber kirjoitti:paljo lisää tehoa saa kantta laskemalla ja 32mm kaasarilla ja tt putki? mitkä suuttimet ovat sopivat?


kai tuota jonkin verra luulis tulevan nuillakin osilla jo... jos tarviat laskettua kantta nii laita mulle yv:tä ;)


Ja jos lisä tehoa haluaa, halvalla. Niin suosittelisin viilaamaan pyttyä. :d
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 25/id30150 Siitä jollekkin?!
dump3
Pyörä:
Honda Nsr 125R -01, Yamaha fzr 600 -91
Liittynyt:
3.5.2009 14:13
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dump3 » 6.11.2011 10:49

Eli siis kun rupeen tuota mäntää vaihtamaan niin pitääkö koko kone ottaa pöydälle vai pystyykö tekemään ihan sillee et kone on kiinni rungossa?? ja sitten vielä semmoinen kysymys, että mistä mittaan minkä kokoisen männän sinne lykkään? vai laitanko vaan ihan vakiokokoisen? ja mistä kannattaa hommata ja millainen mäntä kannattaa hommata? kyseessä siis vuoden -01 nasse
jmkk
Pyörä:
honda nsr -03
Paikkakunta:
savo
Liittynyt:
5.1.2009 19:45
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jmkk » 6.11.2011 13:36

dump3 kirjoitti:Eli siis kun rupeen tuota mäntää vaihtamaan niin pitääkö koko kone ottaa pöydälle vai pystyykö tekemään ihan sillee et kone on kiinni rungossa?? ja sitten vielä semmoinen kysymys, että mistä mittaan minkä kokoisen männän sinne lykkään? vai laitanko vaan ihan vakiokokoisen? ja mistä kannattaa hommata ja millainen mäntä kannattaa hommata? kyseessä siis vuoden -01 nasse


pystyy tekemään kone kiinnikkin sen homman. pitää vaan purkaa isot katteet eestä ja tankki pois ja syyläri pois. ja esim mc scatterilta saa proxin mäntiä. ja männässä pitäs lukeekki minkä kokone on? joko kirjaimella tai numerolla...
The-Trooper
Pyörä:
Honda NSR-180, Honda Monkey, Ex-Rieju Spike 70cc
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
23.1.2009 19:06
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut The-Trooper » 6.11.2011 13:36

dump3 kirjoitti:Eli siis kun rupeen tuota mäntää vaihtamaan niin pitääkö koko kone ottaa pöydälle vai pystyykö tekemään ihan sillee et kone on kiinni rungossa?? ja sitten vielä semmoinen kysymys, että mistä mittaan minkä kokoisen männän sinne lykkään? vai laitanko vaan ihan vakiokokoisen? ja mistä kannattaa hommata ja millainen mäntä kannattaa hommata? kyseessä siis vuoden -01 nasse


Ei välttämättä tarvitse.. Helpottaa itse männän vaihtamista. Männä koon selvitys: Mittaat sylinterin vaikkapa työntömitalla. Paras olisi, jos mitta olisi elektroninen. Ja laitat ihan vähän pienemmän männän, mitä saat sylinterin mitaksi. (Kysy vielä tuolla sylinterin mitalla täällä, minkä kokoinen mäntä kannattaa laittaa.)

Jos haluat hyvän männän, niin saksasta saa vertexejä. http://www.pjme.co.uk/acatalog/Honda_NS ... p_End.html Mutta suomestakin saat mäntiä, esim Hondan myyjiltä. Proxia en itse suosittele, koska leikkasi sillä sen verran hyvin, että sylinterissä puolisenttiä syvä ura.. (joissakin tapauksissa kestänyt, mutta minulla ei.) :S

Paljonko ajettu sylinterillä? Siitä voit jo päätellä, tarvitsetko ylikokomäntää.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 25/id30150 Siitä jollekkin?!
dump3
Pyörä:
Honda Nsr 125R -01, Yamaha fzr 600 -91
Liittynyt:
3.5.2009 14:13
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dump3 » 6.11.2011 15:46

Kiitos hyvästä vastauksesta :D Sitten olisi vielä semmonen kysymys että miten nään onko pa-säädin kohillaan ja mistä sitä voi säätää tossa -01 nassessa? et pitääkö koko kone irrottaa?
The-Trooper
Pyörä:
Honda NSR-180, Honda Monkey, Ex-Rieju Spike 70cc
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
23.1.2009 19:06
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut The-Trooper » 6.11.2011 18:33

dump3 kirjoitti:Kiitos hyvästä vastauksesta :D Sitten olisi vielä semmonen kysymys että miten nään onko pa-säädin kohillaan ja mistä sitä voi säätää tossa -01 nassessa? et pitääkö koko kone irrottaa?


http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.html Tuossa on ohje, tuo on vanhanmallin nsr, mutta suunilleen sama pätee uusiinkiin.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 25/id30150 Siitä jollekkin?!
dump3
Pyörä:
Honda Nsr 125R -01, Yamaha fzr 600 -91
Liittynyt:
3.5.2009 14:13
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dump3 » 6.11.2011 20:45

nonnii ois tämmönen kysymys eli jos ne pakoaukonsäätimen tapit tai tassut tai mitkä onkaa (siis ne jotka on ite siel pakoaukossa) nii onko vakavaa että niisä on semmosta välystä? siis sillai et ku niitä vähä sormella työntelee nii liikkuu sillai ylös alas?
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut L_rppa » 18.11.2011 20:18

Vedä pakoaukonsäätimen akseli irti ja katso onko booreissa kulumaa, itellä ne heilu siellä jonkinverran ja akseli oli tosi kulunut.

Mites männänvaihtelijat, männänrenkaissa lukee N, eli tuleeko kirjain alaspäin vai ylöspäin? Proxin mäntä on ja renkaat

E: selvis, ylöspäinhän se taitaa tulla
spurgubomber
Liittynyt:
15.1.2010 12:59
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut spurgubomber » 19.11.2011 1:02

löytyykö 125cc:lle isompi tällane http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=27+8785 vai pitääkö osta 2 tommosta et toimis ?
jonttukko
Pyörä:
Honda NSR 125 -98
Liittynyt:
11.1.2009 13:04
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jonttukko » 19.11.2011 10:06

On kans vaihtamassa mäntää nässyyn niin minkä kokonen mäntä olis paras? nyt a-koko ja ajettu 53 000 kilsaa ja männässä aika paljon ohipuhallusta...
Aparaatti
Pyörä:
Aprilia AF1 Sport-Pro '92, Honda CR 500 '91, Amica Grecav '96, 2xSuzuki PV '90, Suzuki RM 80 '78, Ski-Doo MX Z 600 H.O '03
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
2.6.2010 8:41
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aparaatti » 19.11.2011 20:17

jonttukko kirjoitti:On kans vaihtamassa mäntää nässyyn niin minkä kokonen mäntä olis paras? nyt a-koko ja ajettu 53 000 kilsaa ja männässä aika paljon ohipuhallusta...

Sopivan kokonen. Elkää kyselky tyhmiä vaan mittauttakaa ne sylinterinne ja sitten selvitätte välyksen, hoonautatte pytyn ja sitten sopiva mäntä.
The-Trooper
Pyörä:
Honda NSR-180, Honda Monkey, Ex-Rieju Spike 70cc
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
23.1.2009 19:06
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut The-Trooper » 20.11.2011 14:17

Aparaatti kirjoitti:
jonttukko kirjoitti:On kans vaihtamassa mäntää nässyyn niin minkä kokonen mäntä olis paras? nyt a-koko ja ajettu 53 000 kilsaa ja männässä aika paljon ohipuhallusta...

Sopivan kokonen. Elkää kyselky tyhmiä vaan mittauttakaa ne sylinterinne ja sitten selvitätte välyksen, hoonautatte pytyn ja sitten sopiva mäntä.


Tai viette suoraan liikeeseen, jos ette selviä hommasta..
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ho ... 25/id30150 Siitä jollekkin?!
spurgubomber
Liittynyt:
15.1.2010 12:59
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut spurgubomber » 20.11.2011 19:23

http://mpt.fi/index.php?ukey=product&productID=35721 saako tohon kaasariin toi vakio näsärin ryyppy kiinni?
Joppezz
Pyörä:
Rieju MRX 50, CPI SX 70
Paikkakunta:
Jokioinen
Liittynyt:
11.11.2011 16:40
Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Joppezz » 20.11.2011 19:56

mikä/mihin kuuluis pistää nassessa joku lohkoon menevä letku mis o 2-tahtii?