Honda NSR 125 viritys/tekniikka

Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 10.7.2013 21:25

Ihan normaalit mutterit siinä on. Ainoa vääränkätinen mutteri näsärin koneessa on pakoaukonsäätimen akselissa.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Onkimato » 11.7.2013 14:07

Okei, joku sitten vetässy ne astetta tiukempaan tai lukitetta laittanut. Huomasin että pakoaukon siinä välirivassa on halkeama, eikös se ole tyyppivika? kannattaako laittaa vaan uus mäntä sisään ja jättää koskematta vai?

Ja mistäs ihmiset ovat männän ja tiivisteet näsäreihin tilanneet/hakeneet?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 11.7.2013 17:49

Jep tyyppivikahan se on. Ei se halkeama siinä taida pahemmin haitata. Ainakin mulla toiminut ihan moitteetta.
Zemputin
Pyörä:
Honda Nsr 125
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.1.2013 21:05
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Zemputin » 18.7.2013 4:53

apuva sopiiko nasseen minkään muun pyörän eturattaat? tarkoitus olis saada 10eteen, mutta ei löydy mistään.nyt välit ois 13-34 eikä jaksa nelos vaihdettakaan :(
jalmarik
Liittynyt:
23.3.2012 16:50
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jalmarik » 18.7.2013 17:44

Mitäs eroa vanhanmallin näsärin ja uudenmallin näsärin moottoreilla on? Meniskö vanha "tehokkaampi" suoraan uuden mallin runkoon kiinni?
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 18.7.2013 18:54

Moottorit ovat samoja, paitsi sylinterissä ja kannessa taitaa olla pientä eroa. Mutta ainakin vanhan mallin pytty ja kansi menee uudemman alakertaan ja toisinpäin. Jostain luin että vanhemmassa näsärissä olis isommat aukot pytyssä.
jalmarik
Liittynyt:
23.3.2012 16:50
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jalmarik » 19.7.2013 0:02

Eli sen pienen teholisäyksen saisi aikaan laittamalla uudenmalliseen koneeseen vanhanmallin pytyn ja kannen?
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 19.7.2013 0:59

Juu mutta en kyllä ole täysin varma oliko asia noin. Joku asiasta enemmän tietävä vois varmistaa etten vaan väärää tietoa jakele. :D
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TV9559 » 19.7.2013 12:17

Noonih, sellasta ongelmaa, että yhtäkkiä kesken ajon alkaa sytytyspätkimään ja vähän ajan päästä sammuu eikä enää käynnisty.. Ja tulpan kun vaihtaa uuteen ni taas toimii :O näin on siis käyny jo kaks kertaa, eli onko muilla käyny samoin, tai onko tietoo missä vika vois olla?
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..
jalmarik
Liittynyt:
23.3.2012 16:50
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jalmarik » 21.7.2013 18:18

..
Viimeksi muokannut jalmarik päivämäärä 22.7.2013 17:50, muokattu yhteensä 1 kerran
nipsuuu1
Liittynyt:
20.6.2013 23:12
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nipsuuu1 » 22.7.2013 12:39

Oon googletellu magneeton ulosvetäjää näsäriin mutta mistään ei löydy eikä mittojakaa saa mistää selville. Ainut mikä on löytyny joku on joskus myynyt mototissa nsr:n ulosvetäjää koko 30 x 1.5. Sit tota kokoo en oo löytäny mistään kaupasta. Jos joku tietää onko toi oikeee koko ja sit viel linkkais kaupan mist sais oikeen kokosen ulosvetäjän.
jalmarik
Liittynyt:
23.3.2012 16:50
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jalmarik » 22.7.2013 17:50

Vanha omistaja kertoi että nasseni olisi tuotu italiasta, ja siinä ei olisi koskaan ollut mitään kuristuksia, jonka uskoin koska pyörä meni juuri 140 gepsiin ilman hirveätä vingutusta. Uskon että 145 vielä mahdollinen. Nyt rupesin purkamaan, ja ilmesi että siinä on (ainakin vähän) kuristava CDI-boksi, eli malliltaan CI639. Kuinka iso hyöty on kuristamattomasta boksista(CI626), kun pyörä tuntuu nytkin kiertävän ihan hyvin, 11,5t pintaan. Pakoputkesta en ole varma, luulisin että sielä ei mitään olisi tuon huippunopeuden takia, mutta koitin kumiletkulla ja kumiletku meni siihen ekaan mutkaan asti, jolloin reunassa tuntui jokin este, mutta kun sitä hetken runkkas niin se meni siitä. Eli siis reunoilla oli jotain ja keskellä reikä, voiko se olla kuristus? En viitsisi turhaan katkaista putkea. Ja onko muuten mahdollista että imukaula-kuristuskin olisi? Sitä en jaksanut vielä tutkia. Vielä lisäkysymyksenä kyselisin Giannellin teharista. Se tuntuu olevan halvin tehari, mutta onko oikeasti mitään hyötyä, sekä kuinka alavääntöinen kyseinen putki on, koska alaväännökästä putkea etsin. Malossin 180cc pyttysarjaakin metsästelen, mitenkä sen kanssa Giannelli toimisi? Kiitos jo etukäteen.
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut TV9559 » 25.7.2013 21:33

Niin oliako joillain kokemuksia tai huhuja, että millainen tuo athenan tehoputki olisi? Nyt sais hyvään hintaan ja myyjä sanoo että alaväännöt ainaki kasvaa? :O
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..
dump3
Pyörä:
Honda Nsr 125R -01, Yamaha fzr 600 -91
Liittynyt:
3.5.2009 14:13
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut dump3 » 29.7.2013 13:54

TV9559 kirjoitti:Niin oliako joillain kokemuksia tai huhuja, että millainen tuo athenan tehoputki olisi? Nyt sais hyvään hintaan ja myyjä sanoo että alaväännöt ainaki kasvaa? :O

Ei ole kokemuksia, mutta ihan tietopohjalta voisin sanoa, että jos huipputehoja haet eivät alaväännöt siinä auta. Putket ovat aina tehty toimimaan tietyllä kierrosalueella ja jos putki vääntää alhaalta ei se toimi yhtä hyvin yläkierroksilla=huipputeho laskee koska huipputeho on riippuvainen moottorin kierrosluvusta. Itselleni kyllä alavääntö kelpaisi jopa sen huipputehon kustannuksella :P
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 31.7.2013 13:29

Tekis mieli hieman lisätehoa näsäriin, kun tohon alkaa tottua jo. Sylinteri ja mäntä menee luultavasti vaihtoon talvella, mutta kannen lasku on myös alkanut kiinnostaa. Luin että 0,4-0,8mm voi ottaa pois. Saako tolla sitten isoa hyötyä, jos siitä vaikka joku 0,5mm ottaa?

Ja onko isommasta kaasarista (32-34mm) hyötyä ja saako tungettua vakio imukaulaan?

Mitä mieltä olette? Onko noissa mitään järkeä vai jätänkö tekemättä?