Honda CBR 125 viritys/tekniikka

SaMito
Pyörä:
-Tön
Liittynyt:
12.10.2010 20:31
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SaMito » 17.5.2012 12:24

kyltti kirjoitti:Osaako kukaan sanoa että miks separissa menee öljyjen sekaan vettä ja syö syylöärin vettä? Kansipahvi mennyt? voiko olla jotain muuta vikaa?


Kansipahvi luultavasti, kone auki ja katsomaan. Ootko ajellu liian vähillä öljyillä tai nesteillä?
rataja_95
Pyörä:
Honda cbr 125 repsol
Liittynyt:
30.4.2011 20:41
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rataja_95 » 21.5.2012 8:08

teraterminator sanoi:
Noh nyt tietämättömänä kysyn tällästä. Mull on 05 cbr repsol lyhkänen valo pätki nii avasin ja putsasin hapettumia ja sitte se :paha: tippu sinne koteloo eli kertokaas joku poppa konsti millä tuo tuolta edestä oikee saa ? :D


Itselläni kävi aivan samalla tavalla :lol: Jos ei löydy työkalua, jossa on pitkä taittuva varsi ja päässä magneetti, niin laitat rautalangan päähän teipillä kiinni magneetin ja sillä sitte sorkit sinne umpionn :) .
huuko07
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut huuko07 » 22.5.2012 13:19

Mun Ceppuchu on täysin vakio, -04, nokka ja nokka-akseli joskus vaihdettu. Taitaa olla leo vincen putki (ei käy laihalla), vakio välit, kulkee 100 mittarii pystyasennos, munattaen menee sen 110km, mittarista edelleen.. Mitää ideaa miten saa ees pientä lisäystä? :roll:
RMQ94
Liittynyt:
4.1.2011 15:57
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut RMQ94 » 3.6.2012 19:05

mitäs öljyy ootte käyttänyt cbr ssä
OSTAKAA POIS http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1385284
Turbo-Extra
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
15.11.2004 19:19
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Turbo-Extra » 3.6.2012 21:19

vähän mainosta tähän väliin :)


http://www.motot.net/talli/osat/id38444/
rataja_95
Pyörä:
Honda cbr 125 repsol
Liittynyt:
30.4.2011 20:41
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut rataja_95 » 4.6.2012 11:12

RMQ94 sanoi:
mitäs öljyy ootte käyttänyt cbr ssä


Itse olen käyttänyt motulin synteettistä 10w-40 ööliä, mutta kato ohjekirjasta oikea luokitus ja sitte kauppaan hakemaan ööliä. Tälläin kesällä toi 10w-40 on aika viskositeetti.
Hot Wheels
Liittynyt:
9.4.2007 21:29
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Hot Wheels » 8.6.2012 21:29

rataja_95 kirjoitti:
RMQ94 sanoi:
mitäs öljyy ootte käyttänyt cbr ssä


Itse olen käyttänyt motulin synteettistä 10w-40 ööliä, mutta kato ohjekirjasta oikea luokitus ja sitte kauppaan hakemaan ööliä. Tälläin kesällä toi 10w-40 on aika viskositeetti.


10w-50 ihan hyvä
http://www.motot.net/galleria/g34835_peugeot_xps
-Hnö-
Liittynyt:
12.6.2012 21:03
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut -Hnö- » 12.6.2012 21:09

Terve, olen tässä harkitsemassa tuollaisen 'sepon' ostamista, joten kysymyksiä riittää. Ensinnäkin, olen huomannut tuolla myynti puolella pari 2007 vuoden cbr:ää repsol väreille, kysyisin siis onko kyseessä ruisku vai kaasari malli, sillä maski ei ole samannäköinen kuin näissä muissa 2007 -malleissa? Kysyisin myös, että paljon huoltoliikkeet (noin keskimäärin) veloittavat takanakin vaihatamisesta vaikkapa 110/80 tai 120/80? . Vielä yksi, tietääkö joku käykö tämä vaimennin suoraan alkp. käyrästöön?
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=53601HF

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.
Simenon
Pyörä:
Honda Cbr 125r '07
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
14.5.2011 20:52
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Simenon » 13.6.2012 20:18

-Hnö- kirjoitti:Terve, olen tässä harkitsemassa tuollaisen 'sepon' ostamista, joten kysymyksiä riittää. Ensinnäkin, olen huomannut tuolla myynti puolella pari 2007 vuoden cbr:ää repsol väreille, kysyisin siis onko kyseessä ruisku vai kaasari malli, sillä maski ei ole samannäköinen kuin näissä muissa 2007 -malleissa? Kysyisin myös, että paljon huoltoliikkeet (noin keskimäärin) veloittavat takanakin vaihatamisesta vaikkapa 110/80 tai 120/80? . Vielä yksi, tietääkö joku käykö tämä vaimennin suoraan alkp. käyrästöön?
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=53601HF

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.


vm. 07 ja eteenpäin on uudempi maski+ruisku kone.
eli repsol ym on 04-06vm mutta vaan rekisteröity 2007.

renkaat tähän ei maksa paljoa esim 110/80 continental contigo! 60-80€ + vaihto irtovanteelle yleensä 10-20€...alta alle on kalliimpaa eikä kannata.
120/80 menee jo aika pyöreäksi, itse olen kokeillut 100/80, 110/80 ja oisko ollu 120/80 vai 120/70..
joista 110/80 oli paras ei mee pyöreeks ja kuluu tasaisesti, hyvä pito ja kunnolla kanttausvaraa.
120 on turhan levee ja kuluu neliskanttiseks ja epätaisaisesti.

ei mee änkkä suoraan ainakaan kuvasta päätellen, muokkaamalla menee.

itellä on -07vm (ruisku), helvetin mukava pyörä ei mitään moittimista, matkaakin ajanu pari kertaa +250km mökille.
Ruzkiz
Liittynyt:
15.6.2012 8:08
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ruzkiz » 15.6.2012 8:21

http://www.motot.net/talli/osat/id38251/#

Osaako kukaan sanoa meneekö suoraan vakiokäyrästöön?
Simenon
Pyörä:
Honda Cbr 125r '07
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
14.5.2011 20:52
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Simenon » 15.6.2012 10:09

Ruzkiz kirjoitti:http://www.motot.net/talli/osat/id38251/#

Osaako kukaan sanoa meneekö suoraan vakiokäyrästöön?


Mulla on devilin koko putkisto kiinni pyörässä.. Änkkä ei mee kiinni vakiokäyrään.
Ruzkiz
Liittynyt:
15.6.2012 8:08
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ruzkiz » 15.6.2012 12:03

Simenon kirjoitti:
Ruzkiz kirjoitti:http://www.motot.net/talli/osat/id38251/#

Osaako kukaan sanoa meneekö suoraan vakiokäyrästöön?


Mulla on devilin koko putkisto kiinni pyörässä.. Änkkä ei mee kiinni vakiokäyrään.


Kiitos tiedosta, mutta meniskö sitte tämmönen kiinni http://www.motot.net/talli/osat/id38968 on kumminki varaderosta nii saattaisko olla samanlainen kiinnitys?
Simenon
Pyörä:
Honda Cbr 125r '07
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
14.5.2011 20:52
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Simenon » 15.6.2012 12:21

Ruzkiz kirjoitti:
Simenon kirjoitti:
Ruzkiz kirjoitti:http://www.motot.net/talli/osat/id38251/#

Osaako kukaan sanoa meneekö suoraan vakiokäyrästöön?


Mulla on devilin koko putkisto kiinni pyörässä.. Änkkä ei mee kiinni vakiokäyrään.


Kiitos tiedosta, mutta meniskö sitte tämmönen kiinni http://www.motot.net/talli/osat/id38968 on kumminki varaderosta nii saattaisko olla samanlainen kiinnitys?

Ei me.. Vakiokäyrässä on 3 pultin reikää kolmio muodossa n 7cm toisistaan. Samoin vakio änkässä eli jos
Pelkkää änkkää haluut nii pitää modata.. Helpompaa ja yhtä kallista tai halpaa on ostaa kokoputki.. Tai poraa vakio änkän pilli pois.. Tulee hienot äänet
Ruzkiz
Liittynyt:
15.6.2012 8:08
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ruzkiz » 15.6.2012 12:45

Simenon kirjoitti:
Ruzkiz kirjoitti:
Simenon kirjoitti:
Ruzkiz kirjoitti:http://www.motot.net/talli/osat/id38251/#

Osaako kukaan sanoa meneekö suoraan vakiokäyrästöön?


Mulla on devilin koko putkisto kiinni pyörässä.. Änkkä ei mee kiinni vakiokäyrään.


Kiitos tiedosta, mutta meniskö sitte tämmönen kiinni http://www.motot.net/talli/osat/id38968 on kumminki varaderosta nii saattaisko olla samanlainen kiinnitys?

Ei me.. Vakiokäyrässä on 3 pultin reikää kolmio muodossa n 7cm toisistaan. Samoin vakio änkässä eli jos
Pelkkää änkkää haluut nii pitää modata.. Helpompaa ja yhtä kallista tai halpaa on ostaa kokoputki.. Tai poraa vakio änkän pilli pois.. Tulee hienot äänet


Onko tää "änkän pilli" se joka näkyy kun kattoo sinne änkkää sisää perästä päin cbrrää? Antaako sen poistaminen minkään näköstä tehoa? Tarkoitus olisi tällä änkän vaiholla saaha vaa kivemmät äänet.
Simenon
Pyörä:
Honda Cbr 125r '07
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
14.5.2011 20:52
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Simenon » 15.6.2012 14:05

Se pilli juurikin.. Eli ihan änkän lopussa mistä pakokaasut tulee.. Sen poraa pois.. Tuo todella mukavat äänet.. Ainakin omaan korvaan. Kaveri porasi sen pari viikkoo sitte pois.. Se sano ettei kummemmin vaikuttanut tehoihin.. Lähinnä ääniin. Ja sillon änkästä löytyy E-hyväksyntä :)
Ja aina sen pillin saa hitsattua takas.