Honda CBR 125 viritys/tekniikka

sir.hullu
Pyörä:
suzuki pv sekä honda cbr 125r
Liittynyt:
4.10.2011 20:39
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sir.hullu » 25.3.2012 19:37

osaisko joku sanoa mikä vika 06 cbr:ssä, ei pysy käynnissä ilman ryppyä ja tyhjäkäynti aaltoilee eika halua ottaa kaasua kunnolla vastahan... onkohan kaasarissa tukko vai mikä mahtaa olla vikana??
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Janzui » 26.3.2012 17:43

sir.hullu kirjoitti:osaisko joku sanoa mikä vika 06 cbr:ssä, ei pysy käynnissä ilman ryppyä ja tyhjäkäynti aaltoilee eika halua ottaa kaasua kunnolla vastahan... onkohan kaasarissa tukko vai mikä mahtaa olla vikana??

Kaasarissa vika 80% varmuudella, koska on putsattu viimeksi?
sir.hullu
Pyörä:
suzuki pv sekä honda cbr 125r
Liittynyt:
4.10.2011 20:39
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sir.hullu » 26.3.2012 22:24

ei ole tietoa koska sain cbr:n vasta puoli vuotta sitten ja seissy siitä asti tallissa.
Jay123
Pyörä:
Honda cbr repsol -05
Liittynyt:
23.4.2011 23:52
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jay123 » 28.3.2012 9:25

Mulla on honda cbr repsol vm 05, nii olisin ostamassa arrowin kokoputkistoo, pitääkö vaihtaa suutin vai eikö tarvitse?? :)
sir.hullu
Pyörä:
suzuki pv sekä honda cbr 125r
Liittynyt:
4.10.2011 20:39
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sir.hullu » 28.3.2012 18:26

Janzui kirjoitti:
sir.hullu kirjoitti:osaisko joku sanoa mikä vika 06 cbr:ssä, ei pysy käynnissä ilman ryppyä ja tyhjäkäynti aaltoilee eika halua ottaa kaasua kunnolla vastahan... onkohan kaasarissa tukko vai mikä mahtaa olla vikana??

Kaasarissa vika 80% varmuudella, koska on putsattu viimeksi?


Noni vika kojattu. Oli tyhjäkäyntisuutin tukossa :D
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 30.3.2012 10:50

Sanokaapas miltä vaikuttaa.

Kaveri suunnittelee laittavansa omaan Cebariinsa ns. sähköturbon. Erona normaaliin on, että pakoputkeen ei tule minkäänlaista systeemiä vaan ahdin saa virran akulta ja se asetetaan ilmanputsarin jälkeen imukanavaan (ennen kaasaria).

Onko siis jotakin, mitä tulisi ottaa huomioon? Lähinnä itse mietin kuinkakohan nuo seokset oikein menevät kun ahtimen pyörimisnopeutta/ahtopainetta säädellään ilmeisesti jonkinlaisella säätimellä, eli välillä se ahtaa liikkeelle paljon ilmaa ja välillä vähän. Miten kaasaripeli siis toimii tuollaisen kanssa kun ei ole ruiskuista tuttua lambda-anturia putkessa ja ruiskua säätämässä seoksia reaaliajassa.

Mäntä, kansi ja venttiilit ovat kovilla se tiedetään kyllä. Mutta olisiko jotain mitä pyörälle pitäisi tehdä. että kyseinen härveli toimisi edes jotenkin vai onko suunnitelma tuhoon tuomittu? :lol:
Mopo oli ja mopo meni :(
RMQ94
Liittynyt:
4.1.2011 15:57
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut RMQ94 » 30.3.2012 14:31

sanokaas mikä tehoputki/änkkä kannattais ostaa että sais vähän miehekäämät äänet, voi olla myös käytetty ja silleen et se menisi suoraan kiinni ettei tarvis mitään kiinnitys paloja alkaa väkertää.
ilmotelkaas jos jollain on myynnissä ja sutkot halpa kiitos
OSTAKAA POIS http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1385284
sumppa
Liittynyt:
3.2.2007 18:04
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut sumppa » 30.3.2012 21:38

Ihasproblem kirjoitti:Sanokaapas miltä vaikuttaa.

Kaveri suunnittelee laittavansa omaan Cebariinsa ns. sähköturbon. Erona normaaliin on, että pakoputkeen ei tule minkäänlaista systeemiä vaan ahdin saa virran akulta ja se asetetaan ilmanputsarin jälkeen imukanavaan (ennen kaasaria).

Onko siis jotakin, mitä tulisi ottaa huomioon? Lähinnä itse mietin kuinkakohan nuo seokset oikein menevät kun ahtimen pyörimisnopeutta/ahtopainetta säädellään ilmeisesti jonkinlaisella säätimellä, eli välillä se ahtaa liikkeelle paljon ilmaa ja välillä vähän. Miten kaasaripeli siis toimii tuollaisen kanssa kun ei ole ruiskuista tuttua lambda-anturia putkessa ja ruiskua säätämässä seoksia reaaliajassa.

Mäntä, kansi ja venttiilit ovat kovilla se tiedetään kyllä. Mutta olisiko jotain mitä pyörälle pitäisi tehdä. että kyseinen härveli toimisi edes jotenkin vai onko suunnitelma tuhoon tuomittu? :lol:


Harvoin sanon suoraan että ei toimi. Nyt sanon :P .
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Johani » 2.4.2012 2:06

sumppa kirjoitti:
Ihasproblem kirjoitti:Sanokaapas miltä vaikuttaa.

Kaveri suunnittelee laittavansa omaan Cebariinsa ns. sähköturbon. Erona normaaliin on, että pakoputkeen ei tule minkäänlaista systeemiä vaan ahdin saa virran akulta ja se asetetaan ilmanputsarin jälkeen imukanavaan (ennen kaasaria).

Onko siis jotakin, mitä tulisi ottaa huomioon? Lähinnä itse mietin kuinkakohan nuo seokset oikein menevät kun ahtimen pyörimisnopeutta/ahtopainetta säädellään ilmeisesti jonkinlaisella säätimellä, eli välillä se ahtaa liikkeelle paljon ilmaa ja välillä vähän. Miten kaasaripeli siis toimii tuollaisen kanssa kun ei ole ruiskuista tuttua lambda-anturia putkessa ja ruiskua säätämässä seoksia reaaliajassa.

Mäntä, kansi ja venttiilit ovat kovilla se tiedetään kyllä. Mutta olisiko jotain mitä pyörälle pitäisi tehdä. että kyseinen härveli toimisi edes jotenkin vai onko suunnitelma tuhoon tuomittu? :lol:


Harvoin sanon suoraan että ei toimi. Nyt sanon :P .


Totta!

Laturissa/akussa ei mitenkään riittävästi potkua ahtamaan ilmaa, turbossa energia otetaan hukkaan menevästä pakokaasun liike-energiasta, remmiahtimella kampiakselilta, jolloin siihen hukkuu tehoa mutta kun saadaan parempi täytös sylinteriin niin pyörittämiseen menevä teho on pienempi ku lisääntyvä teho.
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Janzui » 3.4.2012 20:17

Johani kirjoitti:
sumppa kirjoitti:
Ihasproblem kirjoitti:Sanokaapas miltä vaikuttaa.

Kaveri suunnittelee laittavansa omaan Cebariinsa ns. sähköturbon. Erona normaaliin on, että pakoputkeen ei tule minkäänlaista systeemiä vaan ahdin saa virran akulta ja se asetetaan ilmanputsarin jälkeen imukanavaan (ennen kaasaria).

Onko siis jotakin, mitä tulisi ottaa huomioon? Lähinnä itse mietin kuinkakohan nuo seokset oikein menevät kun ahtimen pyörimisnopeutta/ahtopainetta säädellään ilmeisesti jonkinlaisella säätimellä, eli välillä se ahtaa liikkeelle paljon ilmaa ja välillä vähän. Miten kaasaripeli siis toimii tuollaisen kanssa kun ei ole ruiskuista tuttua lambda-anturia putkessa ja ruiskua säätämässä seoksia reaaliajassa.

Mäntä, kansi ja venttiilit ovat kovilla se tiedetään kyllä. Mutta olisiko jotain mitä pyörälle pitäisi tehdä. että kyseinen härveli toimisi edes jotenkin vai onko suunnitelma tuhoon tuomittu? :lol:


Harvoin sanon suoraan että ei toimi. Nyt sanon :P .


Totta!

Laturissa/akussa ei mitenkään riittävästi potkua ahtamaan ilmaa, turbossa energia otetaan hukkaan menevästä pakokaasun liike-energiasta, remmiahtimella kampiakselilta, jolloin siihen hukkuu tehoa mutta kun saadaan parempi täytös sylinteriin niin pyörittämiseen menevä teho on pienempi ku lisääntyvä teho.


Samaa myös itse mietin, mikäli kiinni olisi iso akku olisi tietysti mahdollista virran puolesta käyttää ahdinta hetkittäin, mutta kaasaripelihän tätä ei tue. Eli pitäisi saada kokoajan toimimaan samalla teholla, joka laturin tehoon suhteutettuna antaisi oletettavasti melko pienen ahdon, ja tehonlisäys ei oli niin huima mitä voisi ahtimelta olettaa. :|
cebariman
Liittynyt:
3.4.2012 20:40
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut cebariman » 3.4.2012 20:55

Eli olisi CBR vm 08 tallissa ja haluaisin kuulla että mitä kokemuksia on "kumiflärpäkkeen" poistamisesta. Tuoko paljon/yhtään tehoa tai ääniä lisää? :|
Juuso323
Pyörä:
Honda CBR 125R
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
30.5.2009 21:29
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Juuso323 » 5.4.2012 16:37

cebariman kirjoitti:Eli olisi CBR vm 08 tallissa ja haluaisin kuulla että mitä kokemuksia on "kumiflärpäkkeen" poistamisesta. Tuoko paljon/yhtään tehoa tai ääniä lisää? :|


Eipä se tehoihin pitäisi vaikuttaa. Imuäänet kovenevat, jos siitä tykkää. Suht nopeastihan sen irroittaa, joten kokeilemaan vaan jos huvittaa.


Ostakaas nyt joku meikäläisen CBR pois, tai edes Arrowin kokoputkisto 250 €.
Honda CBR 125R Arrowin putkistolla myynnissä, 2000 €
teraterminator
Pyörä:
Rieju rr 04, Honda cbr 125,Ktm 125sx, suzuki rg gamma 125, generic xor, pappa tunturi.
Liittynyt:
3.4.2011 20:53
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut teraterminator » 20.4.2012 23:44

Noh nyt tietämättömänä kysyn tällästä. Mull on 05 cbr repsol lyhkänen valo pätki nii avasin ja putsasin hapettumia ja sitte se :paha: tippu sinne koteloo eli kertokaas joku poppa konsti millä tuo tuolta edestä oikee saa ? :D
kyltti
Liittynyt:
5.6.2009 1:45
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kyltti » 7.5.2012 23:32

Osaako kukaan sanoa että miks separissa menee öljyjen sekaan vettä ja syö syylöärin vettä? Kansipahvi mennyt? voiko olla jotain muuta vikaa?
hengu
Liittynyt:
21.4.2012 14:38
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hengu » 15.5.2012 0:29

Ostin 12V 2.0W minivilkut ton 06 cepri 12V21/5W vilkkujen tilalle ja pitkää palaa noi vilkut, että millaista relettä ja vastusta ootte laittanu ja kannattais laittaa ku ite oon iha käsi näissä sähköjutuissa :)