Honda CBR 125 viritys/tekniikka

EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut EDU96E » 7.8.2012 13:32

Mitä vakio ruiskucebari kulkee ja kuinka kiihtyy?
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vam0s » 8.8.2012 23:11

EDU96E kirjoitti:Mitä vakio ruiskucebari kulkee ja kuinka kiihtyy?

veikkaan että yhtä hyvin ku vakio kaasari huiput 330 muna asennossa
wunt5wunt5
Pyörä:
Suzuki gsf 600, Honda CBR 125 04(poissa), Tunturi Hopper(romu vuosimallia)
Paikkakunta:
varkaus
Liittynyt:
9.8.2012 16:28
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut wunt5wunt5 » 9.8.2012 17:25

OOKKEI...

Vaihdetusta (ajettu 20tkm) motista kuuluu epätasainen kalkattava ääni ja syynä pidän nokkaketjua( väljä sivusuunnassa mutta pituus-suunnassa kiristyy aika hyvin) Kone on seissyt käyttämättömänä 5v ja hommasin sen kun edellinen leipas pullat.

Ja nyt sit ois ihan kiva jos sais neuvoa vaihtoon/ jotain muuta diagnoosia?? eli kummin kannattaisi ceparissa tehä: magneetto ja vauhtipyörä irti ja sitä kautta ihan kunnollisesti ;) vaihto vai että katkaisee ketjun ketjun avaajalla ja liittää uuden perään ja pyöräyttää jne.(nojoo mieluummin laittaisin sen katkaisematta sinne) joten millanen ulosvetäjä tms. tuohon magneetoon tarttee? ja muutenkin ohjeita helpottamaan. Kiitos
"kyllä se näyttäisi aika vedellä käyvän tällä hetkellä... no kuhan eteenpäin kulkoo"
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vam0s » 9.8.2012 22:43

wunt5wunt5 kirjoitti:OOKKEI...

Vaihdetusta (ajettu 20tkm) motista kuuluu epätasainen kalkattava ääni ja syynä pidän nokkaketjua( väljä sivusuunnassa mutta pituus-suunnassa kiristyy aika hyvin) Kone on seissyt käyttämättömänä 5v ja hommasin sen kun edellinen leipas pullat.

Ja nyt sit ois ihan kiva jos sais neuvoa vaihtoon/ jotain muuta diagnoosia?? eli kummin kannattaisi ceparissa tehä: magneetto ja vauhtipyörä irti ja sitä kautta ihan kunnollisesti ;) vaihto vai että katkaisee ketjun ketjun avaajalla ja liittää uuden perään ja pyöräyttää jne.(nojoo mieluummin laittaisin sen katkaisematta sinne) joten millanen ulosvetäjä tms. tuohon magneetoon tarttee? ja muutenkin ohjeita helpottamaan. Kiitos

mulla oli sama mutta eipä ole enää.. koita takahaarukasta ylöspäin jos saat kaksi sormea ketjun ja haarukan väliin sitten on ketjut liian löysät tarkista öljyt ite lisäsin sen litran öljyä ni loppu heti raksutus ja seuraavana päivänä pistin ketjut poikki ostin uudet 40e noin 10min homma
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vam0s » 10.8.2012 12:32

Kuinkas pitkälle tuo takalokari jatkuu ku en haluis alkaa sahaamaan sitä jos sitten uusi omistaja haluiskin sen.. että kannattaako sitä kokonaan irottaa? ja saako kaasari koneeseen lisää tehoa jollain pikku kikoilla?
wunt5wunt5
Pyörä:
Suzuki gsf 600, Honda CBR 125 04(poissa), Tunturi Hopper(romu vuosimallia)
Paikkakunta:
varkaus
Liittynyt:
9.8.2012 16:28
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut wunt5wunt5 » 10.8.2012 19:50

Kuinkas pitkälle tuo takalokari jatkuu ku en haluis alkaa sahaamaan sitä jos sitten uusi omistaja haluiskin sen.. että kannattaako sitä kokonaan irottaa?


ei todellakaan mielestäni kannata irroittaa koska sitten menee sellaiseksi värkkäämiseksi ettei tule loppua. Sehän takalokari on koko underi ja pitää esim. akun paikallaan. Sitten pitäisi askarrella jokin oma underi ettei kaikki mene hiekkaan...(eli siis jyrkkä EI... :s ) ite sahasin lokarihärpäkkeen ihan ajan kanssa pois sekä askartelin vielä kilvenvalon paikalleen. ja jäljelle jäävästä metallilärpäkkeestä sai kyllä hyvän kilvenkiinnityspaikan. Hyvä tuli kun ajatuksen kanssa ja suunnitelmalla teki, joskin kyllä sateella tulee mutaa jonka lokari estäis paljon tehokkaammin(ihania naarmuja sit just maalatussa katteessa). :s

koita takahaarukasta ylöspäin jos saat kaksi sormea ketjun ja haarukan väliin sitten on ketjut liian löysät tarkista öljyt ite lisäsin sen litran öljyä ni loppu heti raksutus ja seuraavana päivänä pistin ketjut poikki ostin uudet 40e noin 10min homma


sori nyt meni ohi ihan satasta :D mutta puhuikko sie vetoketjusta vaiko tosta nokkaketjusta joka kalkattaa miulla? ja jos nokkaketju niin pystykkö kertomaan yhtään tarkemmin mitä tehä :) no kyllä itekkin löydän netistä jos et jaksa :D ja öljyt on ihan uudet ja on tarpeeksi. jos puhuit nokkaketjusta niin ?takahaarukka??? mutta kiitos huomiosta !
"kyllä se näyttäisi aika vedellä käyvän tällä hetkellä... no kuhan eteenpäin kulkoo"
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vam0s » 10.8.2012 23:18

wunt5wunt5 kirjoitti:
sori nyt meni ohi ihan satasta :D mutta puhuikko sie vetoketjusta vaiko tosta nokkaketjusta joka kalkattaa miulla? ja jos nokkaketju niin pystykkö kertomaan yhtään tarkemmin mitä tehä :) no kyllä itekkin löydän netistä jos et jaksa :D ja öljyt on ihan uudet ja on tarpeeksi. jos puhuit nokkaketjusta niin ?takahaarukka??? mutta kiitos huomiosta !


siis vetoketju sehän on ainoa ketju takahaarukan vieressä johon ylttää sormet :D
wunt5wunt5
Pyörä:
Suzuki gsf 600, Honda CBR 125 04(poissa), Tunturi Hopper(romu vuosimallia)
Paikkakunta:
varkaus
Liittynyt:
9.8.2012 16:28
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut wunt5wunt5 » 11.8.2012 12:29

juu no siis miulla kyllä kaipaa ketjut ja rattaatkin jossain vaihessa uusimista :lol: mutta sehän on aivan pirun helppo homma :) mutta tässä puhuin tuosta nokka-ketjusta tai jakoketju ihan miten vaan :D siis kun mopo on käynnisä niin yläpää (sylinteri ja venttiilikoppa) kalkattaa syynä mitä luultavimmin jakoketju. Joten sattuisiko kukaan tietämään että milläs ton magneton saa irti että voisi mahollisimman kliinisesti ketjun päästä vaihtamaan. Soti jos oli ekat ongelman selitykset epämääräisiä :D
"kyllä se näyttäisi aika vedellä käyvän tällä hetkellä... no kuhan eteenpäin kulkoo"
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Vam0s » 11.8.2012 12:39

wunt5wunt5 kirjoitti:juu no siis miulla kyllä kaipaa ketjut ja rattaatkin jossain vaihessa uusimista :lol: mutta sehän on aivan pirun helppo homma :) mutta tässä puhuin tuosta nokka-ketjusta tai jakoketju ihan miten vaan :D siis kun mopo on käynnisä niin yläpää (sylinteri ja venttiilikoppa) kalkattaa syynä mitä luultavimmin jakoketju. Joten sattuisiko kukaan tietämään että milläs ton magneton saa irti että voisi mahollisimman kliinisesti ketjun päästä vaihtamaan. Soti jos oli ekat ongelman selitykset epämääräisiä :D

eikös siinä ohjekirjassa lue? ja veikkaan että se kalkatus on vaa sitä kun sinne on päässy jotain paskaa ja nyt se pyörii siellä ympäri
wunt5wunt5
Pyörä:
Suzuki gsf 600, Honda CBR 125 04(poissa), Tunturi Hopper(romu vuosimallia)
Paikkakunta:
varkaus
Liittynyt:
9.8.2012 16:28
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut wunt5wunt5 » 11.8.2012 21:26

noo ei noissa ohjekirjoissa lue muuta kuin että no vie korjaamoon :D mutta kone on kyllä avattu(kannentiivisteen vaihto) ja ei ole mitään sinne kuulumatonta näkynyt siel(siis ei myöskään magneeton luona)... ja venttiileistä ei tollasta ääntä pääsis. ketju on kyllä muutenki huonokuntoinen(ruosteessa...(mitäs pirua :D)) ja jos ei tolla korjaannu niin sit pitää kattoa mitä tekee.
"kyllä se näyttäisi aika vedellä käyvän tällä hetkellä... no kuhan eteenpäin kulkoo"
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut 0meGa » 11.8.2012 22:09

Morjesta !

Kaveri osti fighteriks tehdyn cebarin jossa arrowin putki ja haluis siihen lisätehoja.

Kysymys ois tällänen että meneekö vakiokansi tohon 166cc kittiin kiinni vai tarviiks kansi ostaa jostain erikseen.
Linkki 166cc kittiin http://mpt.fi/index.php?ukey=product&productID=39395
DeeTee96
Pyörä:
Yamaha DT -08 ja Honda Cbr 125 -07
Liittynyt:
5.6.2011 15:57
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut DeeTee96 » 18.8.2012 21:21

Piti purkaa vilkut pois ja sit laitoin takas ni nyt ei enää oikea takavilkku toimi. Katoin virtakynällä ni virtaa tulee ainaki siihe vilkkuvastukseen asti. Johot kattelin että on kiinni ja ehjät. 3 samanlaisella vilkulla kokeiltu ja mikää niistä ei toimi. Mikäs vois olla vika?
_MiG6o_
Pyörä:
Honda CBR125R -04
Liittynyt:
20.7.2009 17:34
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut _MiG6o_ » 18.8.2012 23:53

Nevömind
Viimeksi muokannut _MiG6o_ päivämäärä 19.8.2012 11:37, muokattu yhteensä 1 kerran
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MB93 » 19.8.2012 4:33

Nyt meni vähän ohi?
roni1995
Pyörä:
honda cbr -06,aprilia af1 -91 ja keeway xray-08
Liittynyt:
6.8.2012 12:43
Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut roni1995 » 31.8.2012 18:53

Olisko kellään vinkkejä cebarin virityksee,täysin vakio,välit 15-42 vastatuuleen hyvä kun ottaa 95 :lol: ja 6 sella ei oikee enää tykkää 5kmh enempää kiihtyy.mieluiten jotai minkä sais ilma huikeita kuluja tehtyy. ainiii flärpäke on kyl otettu poes mut muut ei tehty ja myötä tuuleen sen 115 saa tankinpäällä maaten