Rotax 122 ja 123

Hmmi
Liittynyt:
14.9.2014 0:03
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Hmmi » 19.1.2015 19:52

Miten porukalla toiminu rotax 122? Meinasin hm:än ostaa ja siihe sitte polini 154 pytty. Mitä kannattaa huomioidan uuden rotaxin kanssa ja tuon pytyn kanssa?
wille655
Liittynyt:
19.1.2015 21:41
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut wille655 » 19.1.2015 22:01

Apua tarvitaan! Kun ootte ostaneet noita Polinin 154cc sylinterejä, niin passaako se suoraaan rotaksin 122 lohkoon ilman pinnapultien reikien modausta??
kadfe
Liittynyt:
27.3.2014 19:01
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut kadfe » 20.1.2015 22:59

Kysymykseni: ostin mäxään räsän alakerran ja haluaisin siihen myös kiksin, niin
miten se laitetaan, kun en muista :D
Saako sähköstartin käyttöön mäxässä? :)
kadfe
Liittynyt:
27.3.2014 19:01
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut kadfe » 20.1.2015 23:00

wille655 kirjoitti:Apua tarvitaan! Kun ootte ostaneet noita Polinin 154cc sylinterejä, niin passaako se suoraaan rotaksin 122 lohkoon ilman pinnapultien reikien modausta??


Kyllä passaa! ;)
Matson62
Liittynyt:
15.8.2012 16:31
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Matson62 » 4.2.2015 17:08

Onko kellään myydä 34mm imukaulaa 28 asteen kulmalla tai tietoo mistä niitä sais? ku pjme:ltäki on loppu :|
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut JusHond » 8.2.2015 11:16

Ite ku hommasin tuon 34mm, niin oli toinen ylimääräinen vakioimukaula, niin pirrasin sen sitten 34mm kaasarille sopivaksi.
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut JusHond » 8.2.2015 19:48

Mistähän mahtaa johtua että kytkinkruunu ei mene kunnolla pohjaan? Tai siis se on aivan hirveen tiukka kun laittaa paikoilleen sitä, vaikka senhän pitäs aivan liukumalla mennä? Sen saa pohjaan asti, vaan pitää painaa vaan helevetin kovaa. En laittanu sitä paikalleen asti ku jos sen laittaa niin sehän juuttuu sitten paikalleen. Mistä mahtaa johtua?
Suikkanen
Pyörä:
Rotaksilla varustettu vormula, Tunturi TT70cc, Monkey
Liittynyt:
11.7.2007 20:19
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Suikkanen » 16.2.2015 8:50

Tarkoitatko siis sitä ulommaista osaa jossa on ne 2 neulalaakeria?
tyämiäs
Liittynyt:
14.1.2014 1:23
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut tyämiäs » 23.2.2015 11:03

Paljon tollases 154cc polinis on männänvaihtoväli?
SäXä_125
Liittynyt:
19.11.2014 9:34
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut SäXä_125 » 24.2.2015 12:23

Mites ku tuo mun rave sylkee öljyä ku ei oo laippaa tai vaijeria kiinnii nii onko sillä kui paljo haittavaikutuksia? Ja se laippa on menny poikki siitä kohtaa mihi se vaijeri laitetaa! Eli se laippa on periaatteessa kokoaja kiinni.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut ma$$i » 2.3.2015 17:54

tyämiäs kirjoitti:Paljon tollases 154cc polinis on männänvaihtoväli?

Eikös tuossa ole hieman tiuhemmat ku normi rotax joka olis ~10-12tkm. Ite vaihtasin ehkä ~ 8-9tkm.
mikkotapio_ kirjoitti:Mites ku tuo mun rave sylkee öljyä ku ei oo laippaa tai vaijeria kiinnii nii onko sillä kui paljo haittavaikutuksia? Ja se laippa on menny poikki siitä kohtaa mihi se vaijeri laitetaa! Eli se laippa on periaatteessa kokoaja kiinni.

Öhh siis? Ensin kirjotat ettei oo laippaa ollenkaa kiinni ja myöhemmin että koko ajan ala-asennos. Niin että onko sulla sitä vai ei? Vai tarkotatko että Raven tilalla kurilaippa? En oikee käsitä :D
Jos suellä ei oo laippaa ollenkaa---> kaikki alaväännöt poissa mutta ottaa piikin hätäsee. Eli kaikki teho ylhäällä. Jos laippa koko ajan kiinni---> hyvät alaväännöt ja lähtee hyvin, mutta ei kierrä loppuun ja on isommilla kierroksilla tukkone
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 3.3.2015 11:54

Millasilla suuttimilla kannattais lähtee hakemaan säätöjä ku on 34mm kaasari rave1 ja tyhjennetty vakioputki (aprilis af1) rotax 123 kyseessä.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut ma$$i » 3.3.2015 13:46

Luulis rotax 122 säätöje käyvä? Vilkaseppa aprilia sx/rx 125 siellä jaani kerto just täydellisist säädöist aika uusimmis viesteis :P
SäXä_125
Liittynyt:
19.11.2014 9:34
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut SäXä_125 » 4.3.2015 20:38

Siis on laippa mut se on kokoaja kiinni koska ei oo vaijerii kiinni nii onko siitä haittaa?
tomi7500
Pyörä:
Aprilia RX125 2008
Liittynyt:
4.9.2013 15:26
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut tomi7500 » 4.3.2015 22:50

Pystyiskö joku sanomaan, että miten nuo vaihteensiirtjät laitettiin paikoilleen, kun unohdin purkaessa painaa muistiin ne, kun kaikissa kolmessa oli eri kolmenumeroinen luku, miten päin ne tulee ja kumpaan akseliin? Rotax 122 siis kyseessä.