Rotax 122 ja 123

Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Sen1 » 3.8.2012 18:30

Zoubiih kirjoitti:Ja on siinä sen verran viripalikkaa että ihan varmuuden vuoks vähä reippaammilla seoksilla ajelen :D


Seosvoitelua käytettäessä näissä rotaxin koneissa on alle 3% seos kuolemantuomio moottorin alakerralle nopeasti verrattuna siihen mitä se olisi esimerkiksi tuoreöljyvoitelun ollessa käytössä.

Tulpat menee rikki luultavammin rikkaasta seoksesta. Tai sit sähköpuolella häikkää (paljon epätod.näköisempi.)
Zoubiih
Pyörä:
Yamaha WR 125x -09, Aprilia MX 125 -04, Skyteam ST50-3 -07
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
9.7.2011 23:25
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Zoubiih » 6.8.2012 20:42

Voisko olla mahollista että johtuis ihan ajotyylistä? Kuitenki vähän kylmempi tulppa, eli ei sais varmaan paljoo hissutella? Mutta voiko se pimentää tulppia tällä vauhilla :eek: ?
veryz
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
27.6.2011 1:11
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut veryz » 6.8.2012 22:25

Löytyiskö keltää kuvaa kuinka vaihteensiirtäjän (tai mikä lie ny onkaa, kuitenki siel kytkinkopan sisäl) kuuluis olla? ku tuntuu et olis kunnol paikoil mut vaihteet ei pelaa :/
Zoubiih
Pyörä:
Yamaha WR 125x -09, Aprilia MX 125 -04, Skyteam ST50-3 -07
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
9.7.2011 23:25
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Zoubiih » 7.8.2012 23:47

Rajis- kirjoitti:Ootkos siis kokoajan käyttäny noita EG tulppia? Itellä ne ei kestäny mitään, joten käytin sitten ES tulppia, jotka pelitti hyvin ;)


Ei auttanu noi ES tulpat mulla.. :(
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Sen1 » 8.8.2012 13:08

Zoubiih kirjoitti:
Rajis- kirjoitti:Ootkos siis kokoajan käyttäny noita EG tulppia? Itellä ne ei kestäny mitään, joten käytin sitten ES tulppia, jotka pelitti hyvin ;)


Ei auttanu noi ES tulpat mulla.. :(


Jos seokset varmasti OK virtapuolella hyvin luultavasti vika että rikkoo tulppia paljon.
Jönsky
Pyörä:
Solifer x2, Tunturi x2, Derbi, Aprilia RS 125 '06
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
24.6.2008 17:44
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Jönsky » 8.8.2012 15:30

Tuliko siihe vaihdeakselille mitään prikkoja? Eli siihen mihin tulee kiinni vaihdepoljin.
http://jonzki.kuvat.fi/kuvat/
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Sen1 » 8.8.2012 15:49

Jönsky kirjoitti:Tuliko siihe vaihdeakselille mitään prikkoja? Eli siihen mihin tulee kiinni vaihdepoljin.


Kyllä siellä prikka ellei useampi on sellasen jousen päässä siel kytkinkopan sisäpuolella
liinA
Pyörä:
HM CRM Derapage Competition 2T 125, ex HM-mopo
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
5.11.2009 19:51
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut liinA » 8.8.2012 16:42

Minkä kokonen mäntä tommoseen käyttämättömään Mitakan pyttyyn lykätään? Vakiopytyssä näytti olevan 53.99 mäntä, onko sama tuossa? Mikä on näissä se oikea välys?
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Sen1 » 8.8.2012 17:45

liinA kirjoitti:Minkä kokonen mäntä tommoseen käyttämättömään Mitakan pyttyyn lykätään? Vakiopytyssä näytti olevan 53.99 mäntä, onko sama tuossa? Mikä on näissä se oikea välys?


Täysin uusi mitakan pytty tulee aina .97 männällä. 0.03 sanoo manuaali minimivälykseksi valumännällä, mut se on jo tosi tiukka ja saattaa kilkata. Esim 0.05 välys valumännällä ihan hyvä.

Takomännällä sit onkin eri välys jo (vähän isompi)
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 8.8.2012 18:34

Ansta kirjoitti:
Jönsky kirjoitti:Tuliko siihe vaihdeakselille mitään prikkoja? Eli siihen mihin tulee kiinni vaihdepoljin.


Kyllä siellä prikka ellei useampi on sellasen jousen päässä siel kytkinkopan sisäpuolella

yks tulee siihen jousen päälle
Jönsky
Pyörä:
Solifer x2, Tunturi x2, Derbi, Aprilia RS 125 '06
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
24.6.2008 17:44
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Jönsky » 9.8.2012 0:20

^^jaani^^ kirjoitti:
Ansta kirjoitti:
Jönsky kirjoitti:Tuliko siihe vaihdeakselille mitään prikkoja? Eli siihen mihin tulee kiinni vaihdepoljin.


Kyllä siellä prikka ellei useampi on sellasen jousen päässä siel kytkinkopan sisäpuolella

yks tulee siihen jousen päälle


Joo, eli en siis muistanu väärin :D Laatikossa oli yks prikka ja nyt löyti sekin omalle paikalleen.
http://jonzki.kuvat.fi/kuvat/
Marushin
Liittynyt:
28.6.2011 11:21
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Marushin » 19.8.2012 15:39

Onko kellään antaa vinkkejä miten saisin rotax 122 koneen koneen kyljen auki, että pääsisin vaihtamaan kampiakselin. Olen ottanut kaikki pultit pois ja kehittänyt oman ulosvetäjän, mutta moottorin lohko ei hievahdakkaan... ehdotuksia? :|
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 19.8.2012 17:17

kumivasaralla naputtelua, kannattaa ottaa startti irtijos ei oo jo ja siihen startin jättämään kohtaan hakkaa nii lähti ainaki itellä
..antsa..
Pyörä:
Derbi Xtreme sm -07 Aprilia RS 125 -07
Liittynyt:
30.12.2011 13:45
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut ..antsa.. » 25.8.2012 21:45

Mikäähän hitto vois olla räsässä kun pari päivää sit vitos (5) vaihde ei kestäny 8000rpm ja ylöspäin. alle 8k kiihtyy ihan hyvin ja sit kun on tos 8k paikkeilla nii veto katoo ja kiekat hyppää tappiin :s
Muut vaihteet toimii ongelmitta koko kierrosalueen läpi
Koirane
Pyörä:
Gilera SMT-08
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
24.8.2011 1:21
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Koirane » 28.8.2012 18:28

Onkos kellään ollu noita Proxin mäntiä räsässä ja millasia kokemuksia porukalla niistä on, että kestääkö ne yhtään mitään, kun en viittisi ruveta ulkomailta hommaamaan mäntää kun rahdit on aikas suolaset. Kun tuola MC-Scatterilla olisi noita Proxin mäntä settejä 100e ja tiivisteetkin sieltä saisi melko edullisesti. Voisiko joku jolla on Proxi ollut/on kiinni niin vähän valaista niiden laadusta olisin kiitollinen kun äkkiä tarvisi saada pyörä tien päälle takaisin :)