Rotax 122 ja 123

kallevi
Pyörä:
Aprilia RS 125 -98
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.12.2009 22:20
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut kallevi » 15.10.2011 12:33

Yks naarmu kyllä tuntuu vähän sormenpäässä ku sitä tossa vetelee. Mitä tolle vois tehä, kun vakio sylinteriä ei kai pystyny hoonaamaan kun siinä on se pinnote? Pystyykö tota jollain hienolla hiomapaperilla vähäsen hiomaan? :D
maironi
Pyörä:
Aprilia Rx 50, MBA KART temmin 125 koneella
Liittynyt:
12.1.2011 2:01
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut maironi » 22.10.2011 18:41

kyselisin tällaista että missä kaikissa kevareissa on tämä rotaxin kone. ite olen ostamassa kevaria, ja olen kuullut että rotan koneet on luotettavia + lähtee hyvät soundit + itelläkin rotta maxi.
Ei riemulla rajaa kun kotarilla ajaa!
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut aeroxman » 22.10.2011 19:32

Aprilian Rs/Sx/Rx/Mx sekä HM jossain supermoto mallissa. En äkkiseltään muista oliko muissa. Luotettava kone, kunhan huoltaa hyvin ja paaaljon aikaisemmin entä ohjekirja neuvoo. Perus katulaiskan huoltovälit, TT:nä mäntä 10-13 tonnissa, sekä A1 n.15tkm kohdalla. Alakerta suunnilleen 30tkm. Jotkut sanovat että pitäisi koneen muovirattaat vaihtaa myös ensimmäisessä männänvaihdossa, jotkut taas sanovat niiden kestävän aina 30tkm asti. Öljyjen vaihto sanelee todella hyvin rattaiden kunnon, vaihtoväli n. 1500 ja viim. 2000km kohdalla, niin pysyy hyvänä. Saundit on ihan kuulijasta kiinni, kuulostaa melko paljon hyvin viritetyltä mopolta, itseä kiinnostaa jo isommat pyörät, joten johtuu varmasti siitäkin (iästä).
wiizel
Pyörä:
Aprilia mx 125, suzuki pv, piaggio nrg
Paikkakunta:
loimaa
Liittynyt:
8.10.2006 11:55
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut wiizel » 16.11.2011 21:24

Morjesta!

Mikäköhän perkele on, nyt kylmällä (kun rupee pikkuhiljaa pakkasiakin tulemaan) niin tarvii lämmitellä niin pirun kauan että pääsee liikkeelle. Ja kaasua ei voi antaa yhtään tai sammuu, lämpimänä kumminkin toimii normaalisti?:o

Suuttimia oon koitellu vaihtaa, 130, 135, 140, 150 mutta ei mitään vaikutusta kylmä-käymiseen.

Tarviskos neulan/seosruuvin kimppuun käydä? Ja mihes päin niitä pitäs siirrellä tässä tapauksessa?

Vituttaa kun tarvis äkkiä lähtee jonnekin ja aprilia vaatii sen 10-15min tyhjäkäynnillä oloa että suostuu lähtemään! :D
henkka246
Liittynyt:
21.4.2009 17:35
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut henkka246 » 2.12.2011 15:57

Minkä kokonen mahtaa olla B koon mäntä?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Rajis- » 15.12.2011 23:18

Onkos joku laittanu rotaxin koneeseen dellorton phbe 34 kaasaria? http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=06831 Oisko vaikee saada säätöihin, kun toi ns "tt-kaasari" mitä apikkaan yleensä laitetaan maksaa aika paljon enemmän ku tollanen ja niitä en löytäny suomesta ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 16.12.2011 17:37

Rajis- kirjoitti:Onkos joku laittanu rotaxin koneeseen dellorton phbe 34 kaasaria? http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=06831 Oisko vaikee saada säätöihin, kun toi ns "tt-kaasari" mitä apikkaan yleensä laitetaan maksaa aika paljon enemmän ku tollanen ja niitä en löytäny suomesta ;)
Eiköhän kaikki kaasarit saa säätöihin kun vain osaa säätää. Katso käytettyjä VHSB34:sia kuitenkin.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Rajis- » 16.12.2011 17:43

Toi vaan ois uus ja maksaa saman verran, kuin käytetty vhsb :D Aattelin lähinnä, et jois jollain ois toi kaasari kiinni niin osais sanoo suunnillee minkä kokosia suuttimia jne. Niin ja oisko 40mm kaasari liian iso? Olis tuolla tallissa 80e käytetty ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 16.12.2011 17:59

On se vähän turhan iso. Vie väännöt tehokkaasti pois. 34 laittaisin pelkkään kurittomaan Rotaxiin, 37-38 voi vielä mennä viritetymmässä.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Rajis- » 16.12.2011 18:05

No ei mulla oo muuta viriä nyt kun arrowin putki ja vakioputsarista edelline heittäny snorkkelin pois.. Eli ei kannata 34mm isompaa ostaa, jos nyt vielä tänä talvena kaasaria ostan?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 16.12.2011 18:30

VHSB34 varmastikin paras vaihtoehto kevyesti viriteltyyn.
Lulz
Liittynyt:
13.8.2009 22:13
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Lulz » 18.12.2011 0:22

36 millinen keihinin PWK on myös hyvä vaihtoehto, jos sattuu jostain sellaisen löytämään. Kovin suurta eroa 34 milliseen ei silti taida tulla, mutta itse ainakin pidän PWK:ta parempana kaasarina kuin dellorton tekeleitä.
Jos joku on asentelemassa 36-40mm kaasaria räsään, niin kannattaa muistaa, että kotarin imukaula menee suoraan kiinni räsään ja on sopivan kokoinen isommille kaasareille.
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Jebex » 19.12.2011 17:45

Rajis- kirjoitti:Onkos joku laittanu rotaxin koneeseen dellorton phbe 34 kaasaria? http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=06831 Oisko vaikee saada säätöihin, kun toi ns "tt-kaasari" mitä apikkaan yleensä laitetaan maksaa aika paljon enemmän ku tollanen ja niitä en löytäny suomesta ;)

Vakio ilmanputsari ei ainakaan mene kiinni, koska kaasarissä on liian pieni kurkku.
Al_ksi
Pyörä:
Skyteam "ilmatiimi" monkey 125cc, BMW 320 e36 coupe "germanlook" proju & BMW 5** e34 touring
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
26.11.2009 20:19
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Al_ksi » 19.12.2011 21:15

nyt ois ongelma. saattaapi hiukan olla oftopic mutta moottoriin liittyy ni kysytään nyt kuitenkin. :D

Elikkä mulla on tollane räsä 99vm 122 koneella. (154cc polini, 34lortto, arrow, 900km sitten koneremppa) tyhjäkäyntii käy kylmänä nätisti 2tonni pintaa ja ottaa kierroksii. mutta kierrosten nostamisen jälkeen menee hetki kun laskee kierrokset taas 2tonnii (pari sek) mutta lämpösenä kun lämmöt on 70-80 niin käy hyvin vieläkin 2 tonni pintaa mutta ajon jälkee kierrokset jää 5-6 tonnii ja ei tuu alas. sammuttamalla ja käynnistämällä saa taas pelaamaan. imuvuotoo on mietitty ja tutkittu mmutta vuotoa ei ole löydetty :s Kaasari puhistettu useaan otteeseen. suuttimet muistaakseni 190ps ja tk 60

Ja toinen. kytkinremppa juuri tehty mutta silti käsittääkseni moottorissa oleva kytkimen säätö tapissa ja kahvan luona oleva melkein:O missä vika?

Ja kyseinen pyörä on myynniss kiinnostuneet ottakaa yhteyttä yv ! :D
freeride
Pyörä:
Aprilia RS 125 & Piaggio NRG
Paikkakunta:
Suomussalmi
Liittynyt:
20.5.2007 10:03
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut freeride » 21.12.2011 0:05

Koneremontin teko olisi edessä rs:ään. Osat kannattaa varmaan tilata ulkomailta, mikäli haluaa mahdollisimman halvalla. Joten kumpaa suosittelette, pjme:tä vai 2radia ? :)
Ajattelin kaikki laakerit, ja sylinterisarjan uusia..

Onko molemmat luotettavia paikkoja tilata?