Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

AVK

Pyörä:
derbi drd 125 smoto, derbi xtreme EX
Liittynyt:
11.4.2008 19:40
AVK

ViestiKirjoittanut pöö-mies » 29.8.2009 21:52

Terve!
Tässä aloin kiinnostuun noista AVK:n pyöristä projektina.
Nii kertokaas tänne omia projekteja,paljo makso,missä kunnossa yms.
Ja itteeni kiinnostas tietää iha vaa nää perus hommat, eli mitä meinaa ehdollinen korjaus ja varaosakuitit toimitetaan akeen?
Ja muutenki miten koko homma noin niinku käytännössa menee(rekisteröinti,paperit,yms.)
Noin siitä vaa juttelenmaan,kyselemään ja tietysti vastailemaan :D
E: kirjotus asua ja kirjotus virheitä.
Derbi oli, derbi on ja myös pysyy!
Liittynyt:
29.5.2006 2:09

ViestiKirjoittanut MG- » 1.9.2009 16:23

Itelle on tullu hankittua viime kesänä avkoolta peugeot xps 08 vaikka ei tänne puolelle kuulukkaan, korjauksessa meni pari päivää ja rahaa pari sataa ja kilvet tuli kun käytin konttorilla.
Mutta sit asiaan, tossa vajaa kuukaus sit hain itelle 06- räsän mikä oli toiselle puolelle kaaduttu eli vasemman puolen katteita meni korjaukseen, suurin osa näistä on tällä hetkellä jo korjattu ja maalattu sekä uus änkkä hankittu vanhan tilalle kun se oli vähän ottanu osumaa. Tällä hetkellä rahaa on mennyt 200e (änkkä 140e) ja pyörä on jo kilpiin laitto kunnossa.
Tuosta ehdollisesta korjauksesta en itse tiedä mitä tarkalleen tarkoittaa mutta varaosakuitit näytetään katsastajalle että näkee mitä on vaihdettu ja mistä on osat hankittu, ja nää mopoista isommat pyöräthän on käytettävä rungonmittauksessa mikä maksaa ainakin motodudesilla sen n. 150e ja on tunnin homma. Kun saa paperit että runko on suora niin ne näytetään samalla kats.sedälle ja ja jos ei puutteita ole niin saa kilvet. Jos taas runko on vääntynyt niin se menee suoristettavaksi. Tulipa stoori :lol:
Viimeksi muokannut MG- päivämäärä 10.1.2010 2:45, muokattu yhteensä 2 kertaa
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 14:28

ViestiKirjoittanut Messico » 1.9.2009 18:24

Ehdollinen korjaus tarkoittaa että runko on mitattava, korjattavaksi olevia pyöriä ei tarvitse mittauttaa. Paljonko muuten maksaa katsastus kun kävin tänään kattelemassa yhtä mopoa, ja kiinnostuksen kohteeksihan se joutui...
Liittynyt:
29.5.2006 2:09

ViestiKirjoittanut MG- » 1.9.2009 19:27

Messico kirjoitti:Ehdollinen korjaus tarkoittaa että runko on mitattava, korjattavaksi olevia pyöriä ei tarvitse mittauttaa. Paljonko muuten maksaa katsastus kun kävin tänään kattelemassa yhtä mopoa, ja kiinnostuksen kohteeksihan se joutui...


Muistaakseni itellä oli 50e katsastus ja 5e tuli lisämaksua kun ei menny ekalla läpi kun puuttu ohjauslukko vaikka virtalukko olikin.
Pyörä:
Rieju marathon 125 PRO sm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2009 18:56

ViestiKirjoittanut FSNGGHGG » 3.9.2009 10:04

Paljonkoha toi rungon suoristaminen vois sitte pahimmillaan maksaa? Ainaki vois uskoo että tulee pirun kalliiks :eek:
Liittynyt:
29.5.2006 2:09

ViestiKirjoittanut MG- » 3.9.2009 21:05

No jos sitä suoristaan joutuu niin sehän menee tuntipalkoilla kai, ite vien ainakin katteet irti pyörästä mittaukseen niin ei tarvii sit niitä alkaa siel purkaan jos pitää suoristaa kun siinäkin menee sitä aikaa sit ;) mut kai se joku 200-300e on.. Riippuu toki kuin solmulle se on vedetty.
Viimeksi muokannut MG- päivämäärä 10.1.2010 2:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Pyörä:
RS50 siirtyi siskolle, GPR125 ajossa.
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
19.8.2008 20:28

ViestiKirjoittanut He1kk1 » 4.9.2009 21:40

Eikö tolla hinnalla saa jo ainakin käytetyn rungon?
Pyörä:
YZF-R125, Polini XP4 125
Paikkakunta:
Toijala
Liittynyt:
20.5.2007 19:55

ViestiKirjoittanut Marde » 5.9.2009 10:36

Mulla tuo Avk pyörän kilpiin pistäminen makso: Rungonmittaus Kalevan Mp huollossa 85e (ei tarvi ottaa katteita irti), Rekistöröintikatsastus 90e, Rekistöröinti 15e ja kilpi 6e Lempäälän Autokatsastuksesta.
Aika helppo homma oli kun pyörässä ei ollu kun pari muovia rikki ;)
Myynnissa: Polini XP4 125
Pyörä:
1000 Fizzeri, Kemexi, Itzari, PeeVee.....
Paikkakunta:
Kisko
Liittynyt:
2.4.2006 16:04

ViestiKirjoittanut TRUIJO » 5.9.2009 21:32

Pyörän vaurioista pystyy jo päättelemään onko runko kiero. Esim jos ajettu keula poikki ja katteet säpäleiksi, on 90% varmaa että rungon mitat heittävät, toisin kuin ne pyörät joissa vain naarmut katteissa ja peili ja muuta sälää paskana, niin runko on melko varmasti vielä suora. Palovauriopyörissä ei yleensä ole ollut mittausta. Muutama hauska tapaus on tosiaan ollut näissä avkoon pyörissä esim. mutsille ostettiin 535 virago jossa oli oik. puoleinen etuvilkun lasi rikki ja vaimentimissa pienet naarmut joita ei edes hiottu. Laitettiin uusi vilkunlasi ja odotettiin papereiden tulemista postista ja mentiin konttorille ja mutsilla oli prätkä.
Näin lukee Haynesin korjaamokäsikirjassa. Ja ne tietää paremmin kuin sinä.

http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=84010
Pyörä:
Aprilia Mx 125
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
12.8.2007 17:50

ViestiKirjoittanut Monkisti » 16.10.2009 13:16

ja tosiaan toi rungon mittaus ei liity mopoihin.
Mitä isompi vika, sitä isompi leka.
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
30.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut -edu » 16.10.2009 19:04

Mites tota se, kun ehdollisessa korjauksessa täytyy näyttää varaosakuitit, niin kelpaako purkuosista ehjät osat vai täytyykö olla uudet alkuperäispalikat?
Pyörä:
Rieska
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
1.6.2006 11:17

ViestiKirjoittanut Rumilus » 17.10.2009 19:13

-edu kirjoitti:Mites tota se, kun ehdollisessa korjauksessa täytyy näyttää varaosakuitit, niin kelpaako purkuosista ehjät osat vai täytyykö olla uudet alkuperäispalikat?


Missä näin sanotaan? Kaverin ninja on avk:lta, eikä siltä mitään osakuitteja katsastuksessa kyselty?
Ei värillä väliä, kunhan se on musta.
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
30.7.2007 21:50

ViestiKirjoittanut -edu » 20.10.2009 14:15

Kohdassa valvontaehdot lukee esimerkiksi: RUNGONMITTAUS, VALVONTAEHDOT SIIRRETTY AKE:EN, VARAOSAKUITIT

E: Sinänsä turha tuo avk:n numero, sieltä ei vastata. Kaverillakin meni pari autoo ohi sen takia.
Pyörä:
myyty
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
6.2.2009 18:13

ViestiKirjoittanut -juhbe » 20.10.2009 18:41

Rumilus kirjoitti:
-edu kirjoitti:Mites tota se, kun ehdollisessa korjauksessa täytyy näyttää varaosakuitit, niin kelpaako purkuosista ehjät osat vai täytyykö olla uudet alkuperäispalikat?


Missä näin sanotaan? Kaverin ninja on avk:lta, eikä siltä mitään osakuitteja katsastuksessa kyselty?

mun ainakin piti täyttää siel semmonen lappunen missä lueteltii mitä osia pyörään on ostettu eikä mitään varaosakuitteja tarvinnu näyttää :D
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 20:59

ViestiKirjoittanut välzy » 20.10.2009 21:00

Siiinä espoon avk:n läheisyydessä rungonmittaus 100e + jos vinossa niin suoristus 60e ;) Paikannimeä en muista. Itte ostin Avk piikkisen gileran jolla oli ajettu 400km, vaihekepin akseli vääntynyt, vaihekeppi rikki, yks kate ja peili rikki nämä purkuosista rahaa mennyt nyt n 80e ja kohta katsastusta vaille kuin uusi pyörä :) ;)
cron