Valoista (xenon)...

^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 5.8.2012 21:33

kiiwi_h kirjoitti:Ostin tossa maskin missä on xenonit ja kyseiseen menopeliin mihin maski on tulossa ei ole akkua ikinä ollutkaan eli miten saan kevarini lataamaan akkua? mistä pitää vetää johot akulle.

eipä se noin yksinkertanen homma ookkaa et johot vaa vedetään akulle :lol:
malossi95
Liittynyt:
1.9.2011 18:25
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut malossi95 » 5.8.2012 22:48

Ostin tossa hussen ja sain mukaan tollaset 6000k cobran xenonit, vanha omistaja sanoi että akku ja laturi ei riitä niille että onko näin?Onko muilla toiminut husseissa xenonit?
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 6.8.2012 9:30

^^jaani^^ kirjoitti:
kiiwi_h kirjoitti:Ostin tossa maskin missä on xenonit ja kyseiseen menopeliin mihin maski on tulossa ei ole akkua ikinä ollutkaan eli miten saan kevarini lataamaan akkua? mistä pitää vetää johot akulle.

eipä se noin yksinkertanen homma ookkaa et johot vaa vedetään akulle :lol:


Itellä just sama homma on tuon 426cc WR:n kanssa ja mulla on 1,3ah pikkuakku. Oon sitä mieltä että lataus onnistuu jos ottaa vaikka etuvalolta virran ja heittää diodisillan väliin. Pitää lähiviikkoina se kokeilla patentoida
theRunQ
Liittynyt:
24.8.2010 21:32
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut theRunQ » 6.8.2012 19:25

Hetkonen... Mahtaako 4ah akku kestää 35w xenonin sekä kahvanlämmittimet samaan aikaan? Kyseessä on Kymco Quannon johon edellinen omistaja vaihtanut kai alkuperäisen 6,5ah akun kuoltua 4ah bilteman akun.
Tyhmä kysymys mutta täytyy nyt varmistella kaikki ettei tuu harmillisia yllätyksiä :D
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Shape » 6.8.2012 21:12

En usko, sillä laturin teho on luultavasti sen verran heikko, että se ei ehdi latamaan sitä riittävästi. Laturin tuottavan virtamäärän pystyt mittaamaan yleismittarilla, valitsemalla mittarista virran mittauksen ja kytkemällä mittarin johdon punaiseen johtoon ja akun plus-napaan. Johdon tulee olla tottakai irti akusta. Jos virrantuotto on pienempi kuin kaasupurkausvalon ja kahvanlämmittien yhteenlaskettu virratarve, niin silloin laturi on liian tehoton. Akulla ei ole juurikaan vaikutusta asiaan.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
theRunQ
Liittynyt:
24.8.2010 21:32
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut theRunQ » 6.8.2012 22:18

Kuva

Tuommoset lukemat lukee huoltomanuaalissa. En tiedä kuinka paljon kahvanlämmittimet vie virtaa sillä ne on pyörässä edellisen omistajan toimesta. Eikö 35w xenon vie kumminkin vähemmän virtaa kuin tämänhetkinen 55w halogeeni?
Pyörässähän on muuten saatanan ärsyttävä automaattiryyppy joka pitää kierrokset siellä 4-3k noin 4-6 minuutin ajan kun kone on kylmä. Tyhjäkäyntihän on 1,6k-2k. Ennen tätä ei siis pääse ajamaan joten kahvanlämmittimet kytkettäisiin luonnollisesti vasta ajossa käyntiin. Mahtaako edesauttaa akun kestoa?
Kyseessä siis Kymco Quannon 125
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Shape » 6.8.2012 22:29

Hmm tuo kertoo vain paljonko magneetto tuottaa virtaa. Usein noissa latureissa, eli jännitteensäätimissä, on virranrajoitus DC, eli tasavirtapuolelle.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
theRunQ
Liittynyt:
24.8.2010 21:32
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut theRunQ » 6.8.2012 22:39

Kuva
Lukeeko tuossa jossain? (tässä alkaa tuntee ittensä jo totaalisen urpoks) :D
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Shape » 6.8.2012 22:53

Voikin olla, että tuolla A.C. Generatorilla tarkoitetaan juurikin akunlatausjärjestelmää, vaikkakin tuo tarkoittaa vaihtovirtalaturia ja vaihtovirrallahan ei pysty akkua lataamaan. Tässä tapauksessa luotettavin keino on mitata yleismittarilla. :)
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
theRunQ
Liittynyt:
24.8.2010 21:32
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut theRunQ » 6.8.2012 23:02

Äh voihan p.ska. Mistäköhän mä semmosen löydän ja motivaation mittailla :D No mutta jokatapauksessa onko tuo virrankulutus 35w xenonilla alhaisempaa kuin 55w halogeenilla? Jos ei pidä kahvanlämmittimiä päällä muutakun isommilla teillä niin luulis riittävän.
Tommosta muuten luki vielä siinä ylempänä manuaalissa. Omalla englannintaidollani oon käsittäny että olis justiinsa nimenomaan ne lukemat millä akku latautuu?
Kuva
Ps. Nyt loppuu näitten kuvien linkittäminen ennen kun spämmään koko ketjun. Sori :nolo:
Viimeksi muokannut theRunQ päivämäärä 6.8.2012 23:07, muokattu yhteensä 1 kerran
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 6.8.2012 23:07

Mikä siinä on niin vaikia ymmärtää että jos laitat halogeenin tilalle yhtä hyvällä valoteholla olevan xenonin niin se akkuu kestää pidempään. En jaksa selittää, lue itse: http://www.motot.net/wiki/Xenon-valot
theRunQ
Liittynyt:
24.8.2010 21:32
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut theRunQ » 6.8.2012 23:12

Ok kiitokset tästä :) Sähkötekniikka ei ole ihan se oma vahvin osa-alue. Mutta tosiaan jos tuo laturi osoittautuu liian tehottomaksi niin oon kyllä kusessa sillä tällähetkellä on nimenomaan 55w halogeeni kiinni.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut Shape » 6.8.2012 23:14

Ahaa siellähän on ihan oikeaoppisesti kerrottu ohjeet virran mittaamisen, kyllä nuo luvut sitten ovat ihan akulle tulevia. Loistavaa. :)

7,5 A riittää vallanhyvin yhdelle xenonille, sen kulutus on noin 2,8 - 3,4 A riippuen ballastin laadusta. Kahvalämmittimet ovat yleensä luokkaa 15 - 30 W per puoli, joten nopeasti laskettuna virrankulutus on maksimissaan noin 4,5 A. Toki kannattaa ottaa huomioon pyörän omat laitteet, jotka nappaa omansa, mutta uskoisin tuon 10,5 amppeerin riittävän ajossa hyvin.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
theRunQ
Liittynyt:
24.8.2010 21:32
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut theRunQ » 6.8.2012 23:26

Jes hyvä! Mitä kokemuksia teillä on H7R xenoneista? Ei pitäisi myyntipuheiden mukaan häikäistä yhtä pahasti vastaantulijoita kun on tarkoitettu nimenomaan heijastinumpioihin. Ajattelin tuollaisen tilata 6000k sävysenä. Säilyy vielä valoteho hyvänä eikä ole varmastikkaan kauhea kyttämagneetti toisin kuin nuo sinertävämmät sävyt. Mietin vielä olisiko missään saatavilla muutossarjaa jossa olisi sekä h7r lyhyisiin valoihin että h7 pitkiin samassa? Jos joudun tilaamaan sarjat erikseen, eli kaksi sarjaa tulee se jo aika hintavaksi eikä budjetti anna välttämättä myöten.

Ps. Mites muuten jos tilaan nyt tuommoisen laadukkaan h7r xenon sarjan lyhyille ja jonkun halvemman paskan tohon pitkien umpioon h7:na ja pistän ne kummatkin kiinni. Tuo halvempi kiinanihmehän ei voi mitenkään haitata tuota kalliimpaa settiä kun ne palavat kummatkin yksi kerrallaan eihän?
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32
Re: Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 7.8.2012 9:34

Ei H7 umpioon tarvitse sitä H7R polttimoa ostaa, mulla ainakin on todella tarkka valokuvio vaikka ei ole sitä R polttimoa. Valokuvion yläreuna on ihan suora.