Valoista (xenon)...

Pyörä:
Aprilia RS -02
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
27.12.2007 13:59
Valoista (xenon)...

ViestiKirjoittanut d33ku » 17.8.2008 12:28

Moro, nyt olis tämmönen ongelma kun xenon sarjaa oon ostamassa, niin lyhyet valot on H1 ja pitkät H3. Pitäskö mun siis ostaa kahet polttimo sarjat molemmille valoille? Tuolla näkyy olevan tuommonen Bi sarjakin, mutta jos semmosen sitte ostas niin pitäskö sen olla H1 vai se H3? Ja sitten on single sarjoja eli pelkästään yhteen valoon. Jos 2 sarjaa olis ostamassa molempiin irmeisesti tarvis ballastit ja releet ym.? Vähän hämäävää touhua...

Linkit nyt valoista
H3 eli tää sopii nyt pitkiin... http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... %C3%A4n%22

Ja H1 lyhyille... http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... %C3%A4n%22

Kiitos jo etukäteen, nyt jos joku sähköasiantuntija tai joku muu jolla näistä on kokemusta pistäkää vastausta vaikka yv:llä ja keskustelua polttimoista, xenoneista ym.

E: Tuolla ilmeisesti olikin jo sähkölaitteita koskeva topic, mutta keskitytään täällä nyt erityisesti polttimoihin ja xenoneihin
Viimeksi muokannut d33ku päivämäärä 12.4.2010 18:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Pyörä:
Husq 610 sm
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
6.9.2006 22:27

ViestiKirjoittanut Lahna_on_kala » 11.9.2008 16:16

Saako tollaset autoihin tarkotet bi-xenonit laitettua kahteen pyörään? Ebaysta kun sais halvalla noita settejä. Tarkoitan, että noi autojen sarjat ei söis akkua enempää tai muita ongelmia?

Edit. Ehin jo hommata sieltä ebaysta ne motoihin tarkotetut xenonit, postejen kaa 46,5e tuli maksaan.
Viimeksi muokannut Lahna_on_kala päivämäärä 5.10.2008 15:06, muokattu yhteensä 1 kerran
#motot.net @ quakenet
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25

ViestiKirjoittanut astr0 » 12.9.2008 15:31

Miks tilata autoille tarkotetut, ku prätkille tarkotettuja xenoneita saa ebaysta puolet halvemmalla? ;) Muistaakseni joku 40-50e oli ne halvimmat muutossarjat prätkil siel...
Kettu kuittaa.
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
23.5.2007 12:18

ViestiKirjoittanut Thoyni_ » 4.10.2008 11:03

Eikä noi suomestakaa maksa ku jotai 80e prätkään tarkotetut.
Kommentoi!
Pyörä:
Aprilia RS -02
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
27.12.2007 13:59

ViestiKirjoittanut d33ku » 4.10.2008 13:01

Thoyni_ kirjoitti:Eikä noi suomestakaa maksa ku jotai 80e prätkään tarkotetut.


Jep, tietäskö joku muuten mistä sais ostettua tommosiin ~8-10k sopiviin xenoneihin ihan reilusti siniset parkkivalot? Ja siis en tarkota yhteensopivuutta vaan värien yhteensopivuutta ;)
Liittynyt:
22.4.2007 9:08

ViestiKirjoittanut pettuu » 13.12.2008 16:49

Eli nyt on laitettu omaan Aprilia mx:ään xenon kit ,jossa pitkät ja lyhyet toimivat releen kautta,joka säätelee polttimon liikettä. Ainoa ongelma on ,että xenonit sammuvat lyhyillä valoilla... Eli pitkät toimii moitteetta ,mutta heti kun vaihtaa lyhyet niin polttimo sammuu. Polttimo kyllä liikahtaa lyhyien asentoon ,mutta palaminen loppuu. Missä voisi olla vika? Kaikki pitäis tietääkseen olla oikein asennettu.
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -06
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
24.5.2007 22:04

ViestiKirjoittanut NTK » 19.12.2008 17:36

Saattaa joskus kestää hetken, et syttyy, mut ei taida olla nyt se ongelmana... :s
Voi sitä kaks-pyöräselläkin Hesen Drive-in kaistaa käyttää.
Pyörä:
Husq
Liittynyt:
11.10.2005 15:28

ViestiKirjoittanut SuperMursu » 23.12.2008 14:15

pettuu kirjoitti:Eli nyt on laitettu omaan Aprilia mx:ään xenon kit ,jossa pitkät ja lyhyet toimivat releen kautta,joka säätelee polttimon liikettä. Ainoa ongelma on ,että xenonit sammuvat lyhyillä valoilla... Eli pitkät toimii moitteetta ,mutta heti kun vaihtaa lyhyet niin polttimo sammuu. Polttimo kyllä liikahtaa lyhyien asentoon ,mutta palaminen loppuu. Missä voisi olla vika? Kaikki pitäis tietääkseen olla oikein asennettu.



Kokeile vaihtaa virtajohtojen paikkaa. Itselläni oli juuri samatilanne ja nyt pitkillä palaa lyhyet ja lyhysillä pitkät toi on yksinkertaisin, mutta jos haluut että ne pelaa oikeen nii joutuu laittaa vastuksen jompaan kumpaa johtoon että se saa kuormitusta ja sitte pitäs toimia normaalisti.
Liittynyt:
22.4.2007 9:08

ViestiKirjoittanut pettuu » 23.12.2008 18:20

SuperMursu kirjoitti:
pettuu kirjoitti:Eli nyt on laitettu omaan Aprilia mx:ään xenon kit ,jossa pitkät ja lyhyet toimivat releen kautta,joka säätelee polttimon liikettä. Ainoa ongelma on ,että xenonit sammuvat lyhyillä valoilla... Eli pitkät toimii moitteetta ,mutta heti kun vaihtaa lyhyet niin polttimo sammuu. Polttimo kyllä liikahtaa lyhyien asentoon ,mutta palaminen loppuu. Missä voisi olla vika? Kaikki pitäis tietääkseen olla oikein asennettu.



Kokeile vaihtaa virtajohtojen paikkaa. Itselläni oli juuri samatilanne ja nyt pitkillä palaa lyhyet ja lyhysillä pitkät toi on yksinkertaisin, mutta jos haluut että ne pelaa oikeen nii joutuu laittaa vastuksen jompaan kumpaa johtoon että se saa kuormitusta ja sitte pitäs toimia normaalisti.


Tarkoitatko nuil virtajohdoil aluperäisen polttimon johtoja jotka xenoneissa säätelee relettä. Vai xenon polttimosta lähteviä johtoja?
Pyörä:
Husq
Liittynyt:
11.10.2005 15:28

ViestiKirjoittanut SuperMursu » 23.12.2008 19:18

pettuu kirjoitti:
SuperMursu kirjoitti:
pettuu kirjoitti:Eli nyt on laitettu omaan Aprilia mx:ään xenon kit ,jossa pitkät ja lyhyet toimivat releen kautta,joka säätelee polttimon liikettä. Ainoa ongelma on ,että xenonit sammuvat lyhyillä valoilla... Eli pitkät toimii moitteetta ,mutta heti kun vaihtaa lyhyet niin polttimo sammuu. Polttimo kyllä liikahtaa lyhyien asentoon ,mutta palaminen loppuu. Missä voisi olla vika? Kaikki pitäis tietääkseen olla oikein asennettu.



Kokeile vaihtaa virtajohtojen paikkaa. Itselläni oli juuri samatilanne ja nyt pitkillä palaa lyhyet ja lyhysillä pitkät toi on yksinkertaisin, mutta jos haluut että ne pelaa oikeen nii joutuu laittaa vastuksen jompaan kumpaa johtoon että se saa kuormitusta ja sitte pitäs toimia normaalisti.


Tarkoitatko nuil virtajohdoil aluperäisen polttimon johtoja jotka xenoneissa säätelee relettä. Vai xenon polttimosta lähteviä johtoja?



johtoja jotka xenoneissa säätelee relettä.
Liittynyt:
17.6.2008 13:33
onko olemassa?

ViestiKirjoittanut Lepiuz » 11.1.2009 17:36

onko olemassa muutos sarjaa h8 polttimoille ku ei tunnu löytyvän?
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 11.1.2009 19:25

Lepiuz kirjoitti:onko olemassa muutos sarjaa h8 polttimoille ku ei tunnu löytyvän?

Mitä on H8? :O
Tarkista kampiakselin stefa.
Pyörä:
KTM SX 125-05
Paikkakunta:
Padasjoki
Liittynyt:
20.5.2005 23:08

ViestiKirjoittanut smoliski » 11.1.2009 23:00

Lepiuz kirjoitti:onko olemassa muutos sarjaa h8 polttimoille ku ei tunnu löytyvän?

Joskus ite ainaki nähny jossain, ei vaa muista missä... Koita googlettaa, jos sattus löytyy.
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
padasjoki
Liittynyt:
22.10.2004 21:41

ViestiKirjoittanut Jode » 12.1.2009 1:02

Lepiuz kirjoitti:onko olemassa muutos sarjaa h8 polttimoille ku ei tunnu löytyvän?

Siin nyt pari.
http://www.xenonled.com/prices.htm
http://www.piritek.com/shop/product_details.php?p=677
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=863
Liittynyt:
15.6.2006 8:38

ViestiKirjoittanut mikza » 12.1.2009 20:45

mulla on kemmus ny h7 polttimot nii saako siihen xenonit ??