2T viritys ja tekniikka

*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 8.2.2011 22:13

Jos se on liian iso ni ei välttämättä saa edes säätöihin.
nipa_
Pyörä:
Honda cbr
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
14.1.2011 20:03
mikuni 38

ViestiKirjoittanut nipa_ » 12.2.2011 15:15

Onko jollai tietoa sellasista kaasareista joissa ei ole tyhjäkäynninsäätö ruuvia? :D :D :D :D
nipa_
Pyörä:
Honda cbr
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
14.1.2011 20:03

ViestiKirjoittanut nipa_ » 14.2.2011 18:43

Voisko joku vähä selittää, että miksi helvetissä mun tossa mikunissa ei ole tyhjäkäynninsäätö ruuvia, mutta selvä paikka sille löytyy ja se on valettu umpeen valmistuksessa?

Tossa kumminkin paikka löytyy ja luistikin näyttäisi olevan tarkoitettu tyhjäkäynninsäätöön, niin kuinka hankala olisi tehdä itse tyhjäkäyntisäätö mekanismi, jos jostain löytyisi vain kaikki osat? Eihän siihen tarvitse kuin reikä porata ja kierteet värkätä. Jos tämän joku toteaa liian hankalaksi, niin olisiko neuvoa mistä turusta päin löytyisi joku joka voisi tehdä tämän kaiken?

Kyllä vähän hävettää ostaa melkohalvalla mikunin 38mm kaasari ja huomata vasta jälkeenpäin ettei koko vitun paskassa ole edes tyhjäkäynninsäätö ruuvia. :nolo:
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 14.2.2011 19:30

Jos säädät vaan kaasuvaijerista tyhjäkäynnin? Voi joutua vähän jotain patenttia tekeen, jos ei säätövara vakiona riitä, mutta olis aika helppo vaihtoehto.
nipa_
Pyörä:
Honda cbr
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
14.1.2011 20:03

ViestiKirjoittanut nipa_ » 14.2.2011 19:58

Kai sitä nyt vois yrittää! :D
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 15.2.2011 16:37

Onko tosiaan tommosia missä sitä säätöä ei ole :eek: outoa
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 25.2.2011 2:43

tutkippas uudelleen, on siinä. mikäli et ole vielä löytänyt :)
JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51

ViestiKirjoittanut JjyKs » 3.3.2011 20:05

Nyt alkaa tietotaito loppumaan.. Joskus tätä oltiin kysytty foorumilla aikaisemmin, mutta parilla hakusanalla en sitä ainakaan löytänyt ja tätäkään ketjua lukemalla ei mitään löytynyt..

Ongelma siis tuo Honda NS, joka kävi aikaisemmin jo ihan nätisti tuolla 180cc pytyllä, mutta nyt kun hain tuoreet bensat tankkiin, niin pysyy käynnissä hiukan booaten pari sekunttia ja sen jälkeen lyö jumalattoman liekin pakoputkesta ja sammuu siihen paikkaan.

Viime käynnistyksen ja tämän välillä pyttyä on vain hiukan nostettu ilmaan ja laitettu väliin tiivistetahnaa, kun pelkällä vakiotiivisteellä vuoti hiukan tuosta alatiivisteen ja pytyn välistä. Nyt se sitten alkoi uudestaan vuotamaan, kun nuo räjähdykset sattuivat. Pytyn välistä tulee räjähdyksen yhteydessä erittäin vahva bensahöyrypilvi.

Eli mitä ihmettä tälle enään keksisi, ja jos joku löytäisi jostakin jotakin vanhoja viestejä, jossa sama ongelma esiintyy, niin apu olisi erittäin tarpeen :roll:
*random*
Pyörä:
Suzuki DR 600s , Honda xr125l
Liittynyt:
25.8.2009 21:24

ViestiKirjoittanut *random* » 5.3.2011 12:25

Alkuun voisit vilkaista, että tuleeko kipinä normaalisti ja toimiiko bensan syöttö normaalisti. Vaikuttaisi kuitenkin, että jos tuollaista tekee niin sytytys voisi olla aikaisella.
Itsellä teki vähän samanlaista joskus kun oli magneeton kiila rikki.
JjyKs
Pyörä:
HONDA NS125R Rothmans Edition 180cc | Honda NS125F 190cc
Liittynyt:
10.7.2010 1:51

ViestiKirjoittanut JjyKs » 5.3.2011 17:15

Sytytys vaikuttaisi tulevan ihan oikealla hetkellä, mitä nyt paljaalla silmällä tuosta kipinästä näkee.

Voiko esim imuvuoto aiheuttaa tuollaista? Imukaulan ja kaasarin välinen kiinnike on nimittäin tällähetkellä tehty itse sulattamalla, ja ihan tiiviiltä se ainakin vaikutti :| Olisipa sähköstartti niin pystyisi esim käynnistyssumulla testailla paljon helpommin..
Andhu
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
28.2.2007 15:37

ViestiKirjoittanut Andhu » 5.3.2011 23:31

Rikkinäinen tulppa aiheuttaa ainakin tommosta vikaa.
LUMPERO
Pyörä:
Derbi senda racer vm 2003, Yamaha DTx 170cc vm2006
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
27.10.2009 15:34

ViestiKirjoittanut LUMPERO » 14.3.2011 20:04

Laitoin Dt:seen honda cr:n imukaulan ja nyt kaasari jää "vähän" vinoon. Haittaako/mitä haittaa on siitä että kaasari on vinossa? Kaasari on siis vino siten että ilmanputsarinpuoli on ylöspäin.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 14.3.2011 21:03

LUMPERO kirjoitti:Laitoin Dt:seen honda cr:n imukaulan ja nyt kaasari jää "vähän" vinoon. Haittaako/mitä haittaa on siitä että kaasari on vinossa? Kaasari on siis vino siten että ilmanputsarinpuoli on ylöspäin.


jos se kaasari ei tulvi ulos tai koneeseen nii ei siitä haittaa ole.
Henkkka__
Liittynyt:
19.12.2008 23:18

ViestiKirjoittanut Henkkka__ » 14.3.2011 21:52

Semmosta kyselisin, että vaikuttaako liika 2t öljy sisäänajossa negatiivisesti? Oli nimittäin pakopuolelta alemmasta männänrenkaasta katsottuna alaspäin n.2cm mustana. Männärenkaat olivat melkein jumissa, vaikuttivat todella öljyisiltä. Sylinteri on hyvässä kunnossa, hoonattu männän vaihdon yhteydessä ja männällä juuri sisäänajo ajettu (500km). :eek:

Entisellä männällä ei juurikaan ollenkaan ollut ohipuhallusta. Mäntäkin oli samankokoinen kuin entinen. Kävin näyttämässä koneistamolla, että mikä mahtais olla vikana, mutta ihmeissään vain pyörittelivät päitään siellä. :x :roll:

Itse pähkäilin, ja päädyin siihen että sai liikaa 2t öljyä (öljypumppua säädetty antamaan enemmän öljyä ja bensan seassa oli myös 1-2%).. :nolo:

Löytyisikö täältä joku, jolla olisi TIETOA asian suhteen? :roll:
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 14.3.2011 22:13

Miksi säädät rikkaammalle ja lisäät vielä tankkiin öljyä? Vaikka se nyt onkin sisäänajossa ni ei se tarkota et se kone pitäis uittaa siinä öljyssä...