2T viritys ja tekniikka

LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 19.12.2010 19:35

Joo no tuota ainetta siis :)
Pistin björk motorsportilt tulemaa, ku ol vissii ainut paikka mist löyty.
laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 19.12.2010 22:08

Ite en ainakaan käyttänyt mitään liimoja siinä. Kunhan oikeinpäin älys pistää sen niin se toimi sitten kunnolla. Ite myöskin kannet suoristanut ihan peilin avulla aina.
LUMPERO
Pyörä:
Derbi senda racer vm 2003, Yamaha DTx 170cc vm2006
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
27.10.2009 15:34
teholäpät

ViestiKirjoittanut LUMPERO » 22.12.2010 12:33

Onko kellään kokemusta Hy-Tech teholäpistä? Mistä aineesta tehdyt läpät ovat parhaimmat, vaihtoehtoina olisi Fiiberiläpät, Hiilikuituläpät tai Lasikuituläpät?

Linkit:
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... 125-rm400/

http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... ulapat-10/

http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... ulapat-17/
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Höspö » 24.12.2010 15:55

Periaatteessahan lasikuituläpät toimii todella hyvin, v-forceissa käytetään hiilikuitua mutta boyesenin läpät on taas lasikuitua ja silti vaikutus on selkeä vakioläppiin verrattuna.

Rakenne/läppärungon muotoilu ratkaisee omasta mielestä eniten, hiilikuitu on kuitenkin paras jos halutaan korkeille kierroksille mukana pysyviä läppiä, lasikuitu taas joustaa paremmin ja toimii alakierroksilla herkemmin, "fiiberi"stä ei ole mulla tietoa :roll:
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 24.12.2010 20:04

Boyesen on jäykät ja herkät yläkierroksilla, eli menikö sulla noi nyt väärinpäin.
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Höspö » 24.12.2010 23:36

No, DT:seen tehdyt boyesenit on ainakin herkemmät ja antaa alakierroksille vastaavuutta lisää ;)
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 24.12.2010 23:52

kait seki on sitte mahdollista, että eri pyöriin erilaiset läpät.
Jondera
Liittynyt:
4.1.2011 4:39
Mitä teknisiä eroja??

ViestiKirjoittanut Jondera » 4.1.2011 5:54

Mitä teknisiä eroja KTM SX:llä ja EXC:llä ku en oo nuihin perehtyny :nolo:
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Höspö » 4.1.2011 21:07

Ainakin sx:stä puuttuu valopuola ja muut tieliikenteeseen tarvittavat sähköt. Kannattaa ehkä kysyä kotaritopicista ;)
-SP-
Pyörä:
Volvo
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
5.12.2008 18:02

ViestiKirjoittanut -SP- » 4.1.2011 21:47

Eikös SX:ssä oo/ollut ainakin 39mm kaasari, sitte on viisi vaihteinen laatikko ja mahtaako putki olla hiukan erilainen (?), änkkä lyhyempi.. mitäs muuta?? :roll:
EX pyörät: Beta RR enduro, KTM EXC 125, Suzuki PV, Husqvarna WRE, KTM EXC 125 -07
*Makke
Pyörä:
Aprilia RS 125 -08 + Derbi
Liittynyt:
18.8.2009 18:09

ViestiKirjoittanut *Makke » 4.1.2011 23:18

SX=crossi=yläkiree
EXC=enduro=alavääntöisempi
onhan se näin?? =D
Jondera
Liittynyt:
4.1.2011 4:39
Koneiden vaihto??

ViestiKirjoittanut Jondera » 5.1.2011 19:55

Sopiiko SX:n kone suoraan EXC:hen vai onko isompi homma?? :)
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 8.1.2011 3:05

-SP- kirjoitti:Eikös SX:ssä oo/ollut ainakin 39mm kaasari, sitte on viisi vaihteinen laatikko ja mahtaako putki olla hiukan erilainen (?), änkkä lyhyempi.. mitäs muuta?? :roll:

viiisivaihteinen laatikko? :roll: sama 6 pykäläinen molemmista löytyyy, putkessa ei mielestäni kauheasti eroa ainakaan ajotuntumassa ole.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 9.1.2011 16:43

Nyt ois kans viimeinki kunnol hiottu lasilevyn pääl. Oiskoha mahollista et vuoti huonon työstöjälen takia, ku tussasin alapinnan, alotin hiomaa öljyn kaa, ni heti katos kaikki tussit kannest. Nyt on ainaki iha silee ja näyttäs suoralt. Viel ku sais scatterin tilaukse himaa ni vois kokeilla. 9pv vast ollu tulos et voi pikkuhiljaa olla peril :x
Ja motonetist parikymppii makso momenttiavain ;)
Mikxu-
Pyörä:
Honda Nsr 125 supersport
Liittynyt:
18.12.2009 20:02

ViestiKirjoittanut Mikxu- » 10.1.2011 19:05

välzy kirjoitti:
-SP- kirjoitti:Eikös SX:ssä oo/ollut ainakin 39mm kaasari, sitte on viisi vaihteinen laatikko ja mahtaako putki olla hiukan erilainen (?), änkkä lyhyempi.. mitäs muuta?? :roll:

viiisivaihteinen laatikko? :roll: sama 6 pykäläinen molemmista löytyyy, putkessa ei mielestäni kauheasti eroa ainakaan ajotuntumassa ole.


Sx:n putki on korkealta kiertävä Exc:n putki kiertää alempaa.

Mites toi mangneeton kevennys? Miten vaikuttaa kulkuun? Ja jos sitä rupee keventään nii paljo sitä kannattaa keventää? ;)
Pyörä toimii, kaikki toimii ;)